نشست مجازی روسای کتابخانه های ملی برگزار گردید

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نشست سالانه روسای کتابخانه های ملی (CDNL) با رویکرد شناسایی و ارزیابی شرایط کتابخانه های ملی در شرایط بحران در تاریخ 17 شهریور برگزار گردید.

نشست مجازی روسای کتابخانه های ملی برگزار گردید

نخستین گردهمایی مجازی روسای کتابخانه های ملی، برگزاری ایفلا به تعداد می آید که سبب تقویت رویکردی نوین در برقراری همکاری های بین المللی در شرایط بحران تلقی شد.

در این نشست یک روزه و طبق آیین نامه داخلی مجمع، ضمن ارائه گزارش سالانه هیات رئیسه، درباره انتخاب رئیس نو و دو نایب رئیس بحث و نظرسنجی انجام شد.

بخش دیگر این نشست به ارائه گزارش درباره مدیریت خطر و بحران اختصاص داشت که از طرف روسای کتابخانه های ملی استرالیا و انگلیس ارائه و مباحثی درباره مدیریت عدم قطعیت با استفاده ازمدیریت بحران مطرح شد. در ادامه این گفت وگوها، جلسات گروهی درباره نحوه برخورد با بحران و خطر در مدیریت کتابخانه ها و پرسش و پاسخ در این زمینه هم به انجام رسید.

بعلاوه در این نشست بعضی روسای کتابخانه های ملی ازجمله استرالیا، بریتانیا، اندونزی، هلند و کانادا به بیان نظرات و تجربیات خود در زمینه مدیریت بحران و آینده کتابخانه ها پرداختند. محوری ترین موضوع در این گفت وگوها مربوط به شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته و نوع مواجهه کتابخانه های ملی با این بحران بود. از این رو موضوعات دیگری نظیر چگونگی دسترس پذیر ساختن اطلاعات برای کاربران با استفاده از شیوه های نوین فناوری اطلاعات و همین طور کیفیت پاسخگویی در این دوران مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

صالح زمانی، مشاور امور بین الملل سازمان در نشست سالانه روسای کتابخانه های ملی (CDNL)، گزارشی از فعالیت های کتابخانه ملی ایران درباره خدمات داده شده به کاربران در دوران کرونا در این مجمع ارائه کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 735

به "نشست مجازی روسای کتابخانه های ملی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجازی روسای کتابخانه های ملی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید