هر آنچه در خصوص تغییرات دوربین های سری آیفون 15 باید بدانید

به گزارش کیوسک خبری آشنا، حدود سه هفته دیگر قرار است اپل از گوشی های سری آیفون 15 رونمایی کند و طی ماه های گذشته صدها شایعه در خصوص این گوشی ها مطرح شده است. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از این شایعات از طرف افشاگران مشهوری عنوان شده اند، پس به نظر می رسد قرار نیست در این رویداد رونمایی غافلگیر شویم. در این میان، بدون شک کاربران زیادی می خواهند بدانند که این گوشی ها از نظر دوربین ها چه تفاوت هایی با نسل قبلی خود دارند. در ادامه به طور مختصر و مفید به مهم ترین گزارش های منتشر شده در خصوص دوربین های گوشی های سری آیفون 15 می پردازیم تا قبل از رونمایی رسمی، بهتر با این بخش از گوشی های موردنظر آشنا شوید.

هر آنچه در خصوص تغییرات دوربین های سری آیفون 15 باید بدانید

سنسور نو در آیفون 15 و 15 پلاس

سال گذشته آیفون 14 و 14 پلاس در زمینه دوربین با تغییر خاصی روبرو نشدند اما به نظر می رسد سال جاری شاهد تکرار این رویکرد نخواهیم بود. به طور معین، گفته می شود این دو گوشی با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی راهی بازار خواهند شد که این یعنی در کنار بهبود کیفیت عکس ها، کاربران با زوم دیجیتال بهتری هم روبرو خواهند شد. همانطور که احتمالا می دانید، در حال حاضر مدل های پرو آیفون 14 تنها آیفون هایی هستند که از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می برند.

سنسور استفاده شده برای دوربین اصلی آیفون 15 و 15 پلاس نور بیشتری دریافت می نماید و همانطور که احتمالا می دانید، افزایش دریافت نور به معنای بهبود کیفیت تصاویر است. اگرچه سنسور استفاده شده برای دوربین اصلی این دو گوشی بزرگ تر از نسل قبلی است، ولی مقدار آن به پای دوربین اصلی مدل های پرو نمی رسد.

بهره گیری آیفون 15 پرو مکس از دوربین پریسکوپی

شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی سال ها قبل به استفاده از دوربین پریسکوپی برای گوشی های خود روی آوردند و حالا بعد از سال ها انتظار، قرار است چنین دوربینی به آیفون 15 پرو مکس راه پیدا کند که البته در بعضی گزارش ها آمده این گوشی ممکن است تحت عنوان آیفون 15 اولترا راهی بازار شود. در هر صورت دوربین پریسکوپی که در این گوشی قرار گرفته، می تواند زوم اپتیکال 5 یا 6 برابری را برای کاربران امکان پذیر کند. برای مقایسه باید بگوییم که دوربین پریسکوپی استفاده شده در گلکسی S23 اولترا زوم 10 برابری ارائه می دهد.

در بعضی شایعات آمده که این دوربین پریسکوپی، استفاده از زوم پیوسته را امکان پذیر می نماید. باید خاطرنشان کنیم در حال حاضر تعداد بسیار اندکی از گوشی ها از چنین دوربینی استفاده می نمایند و باید ببینیم آیا اپل برای این گوشی از همین تکنولوژی پیشرفته استفاده نموده یا نه.

سنسور اصلی غول پیکر در آیفون 15 پرو مکس

یکی از افشاگران مشهور مدعی شده که آیفون 15 پرو مکس برای دوربین اصلی از سنسور IMX903 سونی استفاده می نماید که 1/1.14 اینچ مقدار دارد و این یعنی بزرگ ترین سنسور دوربین در بین تمام آیفون ها محسوب می شود. هرچقدر سنسور بزرگ تر باشد، نور بیشتری راهی آن می شود و همانطور که کمی بالاتر گفتیم، نور بیشتر هم مساوی است با کیفیت بهتر عکس.

دیگر ویژگی های مورد انتظار از سری آیفون 15

از دیگر ویژگی های مورد انتظار از این گوشی ها، می توانیم به بهره گیری تمام مدل ها از پورت USB-C اشاره کنیم و ضمناً مدل های پرو با چیپست نو A17 و فریم تیتانیومی راهی بازار خواهند شد. در این میان گزارش هایی مبنی بر تاخیر در عرضه مدل پرو مکس مطرح شده که ظاهرا این موضوع به چالش های سونی برای ساخت سنسورهای دوربین برمی شود.

روی هم رفته بسیاری از کاربران از کیفیت دوربین های آیفون ها راضی هستند و به نظر می رسد سال جاری کیفیت دوربین ها به طور محسوسی بهتر خواهد شد. باید ببینیم گوشی های سری آیفون 15 در برابر رقبای خود می توانند دوربین های بهتری ارائه دهند یا نه.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1229

به "هر آنچه در خصوص تغییرات دوربین های سری آیفون 15 باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در خصوص تغییرات دوربین های سری آیفون 15 باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید