وزارت نیرو برای تولید برق دست به دامن واحدهای صنعتی شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تهران (پانا) - به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته آینده با همکاری وزارت نیرو موافقنامه ایجاد 5000 مگاوات نیروگاه تازه برق از طریق واحدهای صنعتی و معدنی کشور آغاز خواهد شد.

وزارت نیرو برای تولید برق دست به دامن واحدهای صنعتی شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه 11 خرداد در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: البرز یکی از استان های صنعتی مهم کشور است که بالغ بر 3500 واحد صنعتی در آن فعالیت دارند و مقدار سپرده های بانکی این واحدها به بالای 50 هزار میلیارد تومان می رسد.

رزم حسینی اضافه کرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی از یک شرایط خاصی برخوردار است و در تولید برخی از کالاهای صنعتی رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد رفع موانع تولید برای حل مسائل برخی از واحدها، گفت: از برنامه هایی که در البرز دنبال می کنیم بحث مسئولیت اجتماعی شرکت های نامدار و بزرگ است. امروز ما باید بحث خیرین توسعه را از روستا آغاز کنیم این هم از طریق شرکت های داوطلب که علاقه مند هستند آغاز شد تا از محل کارآفرینی آموزش کسب و کار به مردم بدهند. این کار در البرز با اعلام آمادگی 12 شرکت آغاز شد. ما راهی نداریم جز این برای اینکه از مهاجرت روستایی جلوگیری کنیم نداریم.

وزیر صمت ادامه داد: در حوزه معادن هم حدود 6000 معدن در 31 استان کشور آزادسازی و از طریق مزایده عمومی و قانونی به فعالان این حوزه واگذار می شود.

وی در خصوص موضوع برق تولیدی از طریق واحدهای صنعتی هم بیان نمود: در حال حاضر 3000 مگاوات برق از طریق واحدهای صنعتی و معدنی با نیروگاه هایی که این واحدها ایجاد کرده اند تولید می شود. علی رغم این مقدار تولید برق از طریق واحدهای صنعتی و معدنی، هفته آینده هم با همکاری وزارت نیرو موافقنامه 5000 مگاوات نیروگاه نو آغاز خواهد شد تا مشکل برق از طریق خود واحدهای صنعتی حل شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 670

به "وزارت نیرو برای تولید برق دست به دامن واحدهای صنعتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو برای تولید برق دست به دامن واحدهای صنعتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید