مرکز نشینان دبه به دست شدند!

به گزارش کیوسک خبری آشنا، قطعی آب در تهران وارد پنجمین روز خود شده که سه روز نخست واکنشی از سوی آبفا و وزارت نیرو نداشت.

مرکز نشینان دبه به دست شدند!

به گزارش اکو ایران، آب در بعضی منطقه ها تهران از روز آدینه با افت فشار و قطعی روبرو شده و تا دیروز - دوشنبه 22 خرداد - اطلاع رسانی در این باره به وسیله مسئولان آبفای تهران صورت نگرفته بود.

دیروز خبرها از قطعی آب در منطقه ها مرزداران در غرب تهران و شهرآرا و پاتریس در ستارخان، پونک، محدوده دانشگاه شهید بهشتی، شهرآرا در شاد و دیگر محله های غربی تهران حکایت داشت.

به گفته تعدادی از شهروندان، دلیل این اتفاق وقوع سیلاب در روز آدینه است که پس از تخریب بخشی از جاده چالوس، تونل های این مسیر گل آلود شدند و بخشی از این گل به سد کرج منتقل شده که در نهایت منجر به آلوده شدن آب سد کرج و از کار افتادن توربین های این سد شد.

طبق صحبت های یکی از کارشناسان مدیریت منابع آب و آگاه از شرایط آب سد کرج، در سیلاب های اخیر زمین لغزشی در حاشیه بستر رودخانه کرج رخ داد و توده ای بزرگ از سنگلاخ و کلوخه، از بدنه کوه کنده شد، لغزید و بستر رودخانه کرج را مسدود کرد.

آنطور که این کارشناس دیروز به اکوایران گفته بود، طول این توده را 300 متر و عرض آن را حدود 200 متر است که در مقابل سد تخریب شد و ابعاد هر کدام از سنگلاخ ها نیز به مقدار یک خودرو سواری بود.

براساس اظهارات این کارشناس مدیریت منابع آب، زمانی که بستر رودخانه کرج با حجم زیاد آوار مسدود گردد، آب نمی تواند از سد کرج به پایین دست انتقال پیدا کند که به از دسترس خارج شدن سامانه هایی که آب غرب و شمال غرب تهران را تامین می نمایند، منجر شد.

این کارشناس با اعلام اینکه در سیلاب اخیر با اتفاق عجیبی روبرو شدند: علاوه بر اینکه توده جلوی آب را گرفته بود، ماشین آلات نیز امکان حرکت نداشتند که این اتفاق حدود 100 هزار مشترک را با مشکل روبرو کرد.

در حالی که دست کم از دیروز - دوشنبه 22 خرداد - آب تهران علاوه بر منطقه ها غربی در بخش هایی از مرکز هم قطع شده بود، امروز پس از گذشت 24 ساعت این بحران در منطقه ها مرکزی تهران هنوز ادامه پیدا نموده است.

با این حال دیروز آبفای تهران در اطلاعیه ای اعلام نموده بود که مشکل قطع آب در تهران تا ساعاتی دیگر برطرف می گردد که هم اکنون این مشکل به منطقه ها دیگری از تهران از جمله منطقه ها مرکزی (برای مثال در محدوده میرزای شیرازی و قائم مقام فراهانی) تسری پیدا نموده و شهروندان در روزهای گرم تهران با مشکل قطع آب هم روبرو هستند.

قطع آب در منطقه های از تهران در حالی وارد پنجمین روز خود شده که به گفته یکی از کارکنان شرکت آبفا، این بحران حداقل تا انتها هفته ادامه دارد و مشکل به این زودی ها حل نخواهد شد.

در حالی که مسئولان شرکت آبفا از شهروندان می خواهند تا شرایط فشار آب را در منطقه ها خود را از شماره 122 - که مربوط جوابگویی به مشترکان آب شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران است - پیگیری نمایند، اما تماس های خبرنگار اکوایران نشان می دهد که امکان دسترسی به این شماره فراهم نیست و مسئولی از این سازمان جوابگو نبوده است.

بر اساس گزارش میدانی اکوایران، در بعضی از منطقه های که دچار افت فشار و قطع آب هستند، تانکرهای توزیع آب تا برطرف این بحران مستقر هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1203

به "مرکز نشینان دبه به دست شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نشینان دبه به دست شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید