کدمسترز به الکترونیک آرتز پیوست؛ فرمول یک، درت و گرید همگی برای EA شدند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، پس از کش وقوس های فراوان و رقابت الکترونیک آرتس و تیک-تو برای تصاحب شرکت کدمسترز، بالاخره همان طور که انتظار می رفت و از مدتی پیش اعلام شده بود، EA پیشنهاد بالاتری ارائه داد و این رقابت را پیروز شد. حال الکترونیک آرتس به صورت رسمی ورود کدمسترز و استودیوهایش را به مجموعه خود خوش آمد گفته است و قرارداد خرید کدمسترز را نهایی نموده است.

کدمسترز به الکترونیک آرتز پیوست؛ فرمول یک، درت و گرید همگی برای EA شدند

الکترونیک آرتس (EA) در نهایت قرارداد خرید شرکت بریتانیایی کدمسترز را نهایی کرد تا این شرکت و استودیوهایش به جمع زیرمجموعه های الکترونیک آرتس اضافه شوند. در بیانیه خبری جدید منتشر شده از سوی EA اعلام شده که قیمت این قرارداد 604 پنس (معادل 8.37 دلار) به ازای هر سهم عادی کدمسترز بوده که در مجموع ارزش کلی این قرارداد را به 1.2 میلیارد دلار رسانده است.

در بیانیه های قبلی، هیئت مدیره کدمسترز و مدیر الکترونیک آرتس این قرارداد را به نفع هر دو شرکت دانسته بودند و از نتایج احتاقتصادی آن ابراز خشنودی نموده بودند. هدف EA با این خرید یکه تازی در بازی های مسابقه ای است و از آن سمت کدمسترز هم به این نکته امید دارد که با پشتیبانی ناشر بزرگی مثل EA بتواند با خیال راحت تر به فراوری بازی های معروف خود بپردازد یا گستره مخاطبان خود را با وجود تبلیغات بزرگ تر بیشتر کند. البته، وقتی که ابتدا قرار بود تیک -تو، شرکت کدمسترز را تصاحب کند، در آنجا هم چنین سخنانی گفته شده بود. با این وجود، کدمسترز به خاطر پیشنهاد اقتصادی و همین طور شرایطی که الکترونیک آرتس پیشنهاد داده بود، این شرکت را انتخاب نموده است. دو هفته پیش، 63 نفر از 76 سهام دار کدمسترز (که 99 درصد سهام این شرکت را در اختیار داشتند) موافقت خود را برای تصاحب این شرکت از طریق EA اعلام کردند. در بخشی از بیانیه جدید منتشر شده، مدیرعامل کدمسترز اعلام نموده:

امروز نقطه ی عطفی در تاریخ کدمسترز است و این روز هیجان انگیزی برای کارمندان و بازیکنان ما است. همکاری با EA به تیم ما این فرصت را خواهد داد که بتوانیم مجموعه های تحسین شده خود را به قله های جدیدی ببریم و آن را به مخاطبان بیشتری در دنیا معرفی کنیم. در کنار هم می توانیم چشم انداز بازی های ریسینگ را دوباره تعریف کنیم و تجربه های جذابی را برای هواداران این بازی ها در سراسر دنیا خلق کنیم.

اگرچه این روزها کدمسترز بیش از همه به خاطر مجموعه بازی های مسابقه ای (ریسینگ) معروف خود نظیر فرمول 1، گرید و درت شناخته می گردد، اما این استودیو قدیمی و با تجربه در سال 1986 میلادی به دست دیوید و ریچارد دارلینگ تأسیس شد و روی ساخت آثار متفاوتی کار نموده است. به نظر می رسد که الکترونیک آرتس هم میخواهد روی بازی های ریسینگ این شرکت تمرکز کند زیرا در گذشته هم اعلام شده بود که آن ها با این خرید قصد دارند پرچم دار بازی های ریسینگ در سراسر دنیا باشد و تجربه چنین بازی هایی را سالیانه در فهرست بازی های خود داشته باشند. به همین خاطر احتمالاً آن ها از آثاری مثل شوتر تاکتیکی و نظامی Operation Flashpoint چشم پوشی خواهند کرد یا آن را در بهترین حالت به یک بازی موبایل تبدیل خواهد نمود.

این خرید می تواند همانند یک شمشیر دو لبه جنبه های مختلفی داشته باشد. از طرفی، با توجه به سابقه ای که در این سال ها از الکترونیک آرتس سراغ داشته ایم، می توانیم نگران باشیم که این شرکت برای بازی های معروف مسابقه ای کدمسترز، پرداخت های درون برنامه ای سنگینی را در نظر بگیرد یا حتی با تحمیل بسته های الحاقی کمی برای مخاطب دردسرساز گردد. همچنین با توجه به بخش بسیار پر سود آلتیمیت تیم بعید نیست که الکترونیک آرتس بخواهد با اعمال چنین بخشی به نهایت سوددهی از این بازی ها دست پیدا کند. علاوه بر این ها، وضع برخی از استودیوهای الکترونیک آرتس در این چند سال اخیر هموار نبوده و گاه این استودیوها با چالش و مشکلاتی زیادی روبه رو بوده اند که در مواقعی دلایل مدیریتی الکترونیک آرتس نقش بسزایی در این عملکرد داشته است.

  • الکترونیک آرتس استودیوی کدمسترز را خواهد خرید

در کنار این موارد احتاقتصادی که شاید کمی هم بدبینانه باشند، این خرید می تواند عواقب مثبتی هم در پی داشته باشد. ابتدا، همان طور که مدیران هر دو شرکت اعلام کردند، این قضیه می تواند منابع کدمسترز را در خلق بازی و در نشر آن برای سراسر دنیا گسترش دهد تا با پشتیبانی اقتصادی EA و همین طور بهره وری از تکنولوژی هایش، سطح کیفی بازی های خود را ارتقا دهد. همچنین، از آنجایی که به استعداد و توانایی استودیو های کدمسترز در خلق بازی های ریسینگ اعتماد داریم، می توانیم بسیار امیدوار باشیم که اکنون الکترونیک آرتس مجموعه بازی پرطرفدار و محبوب نید فور اسپید (Need For Speed) را به کدمسترز و استودیوهایش بسپارد تا بلکه بعد از سال ها شاهد احیای جدی و بازگشت قدرتمند این مجموعه بازی قدیمی باشیم.

منبع: PC Gamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 451

به "کدمسترز به الکترونیک آرتز پیوست؛ فرمول یک، درت و گرید همگی برای EA شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدمسترز به الکترونیک آرتز پیوست؛ فرمول یک، درت و گرید همگی برای EA شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید