یک آژانس مسافرتی در قدیم چگونه بلیط هواپیما صادر می کرد؟

به گزارش کیوسک خبری آشنا، اگر قصد سفر دارید و برای سفرتان به بلیط هواپیما احتیاج دارید، امروزه خرید بلیط بسیار آسان است. فقط کافیست در اینترنت جستجو کنید، از بین ده ها وبسایت فروش آنلاین بلیط هواپیما یکی را انتخاب کنید. و به راحتی بلیط مورد نظر خود را بخرید.

یک آژانس مسافرتی در قدیم چگونه بلیط هواپیما صادر می کرد؟

خرید بلیط هواپیما از این سایت ها فرآیندی بسیار آسان و روان است. زیرا هر یک از این سایت مجموعه توسعه دهنده نرم افزاری دارد. و آنها همیشه در تلاشند فرآیند خرید بلیط را آسانتر نمایند تا کاربران تجربه ای لذت بخش تر داشته باشند.

ولی قبل از روی کار آمدن این وبسایت ها فرایند کار چگونه بود؟ خب، شما به یک آژانس مسافرتی مراجعه می کردید و آنها برای شما بلیط را صادر می کردند. ولی قبل از وجود اینترنت و سیستم های رزرواسیون فعلی، قبل از اینکه ارتباط آژانس و ایرلاین ها به وسیله اینترنت باشد، یک بلیط چگونه صادر میشد؟

حتما بلیط های دفترچه ای (کاغذی) قدیمی و معیناتی که با اتوماتیک روی آن نوشته شده بود را به یاد دارید؟

در قدیم با مراجعه یک مسافر به آژانس هواپیمایی کارمند آن آژانس ابتدا، راستا درخواستی شما را از کتاب های نرخی که سالانه از جانب IATA منتشر می شد، قیمت گذاری می کرد. در این کتاب برنامه تمام پروازها، در کنار معینات نرخی بلیط موجود بود.

قیمت گذاری بلیط از آن کتاب، با محاسبه مسافت بین دو نقطه (مبدا و مقصد)، محاسبه هزینه سوخت هواپیما، معین نقاط شکست راستا و سایر متغیرها مانند مدت زمان اعتبار بلیط انجام میشد. فرآیندی که بیش از 10 دقیقه برای هر بلیط زمان می برد. البته برای یک خبره و کارمند حرفه ای در این کار.

پس از قیمت گذاری، اگر شما قیمت پیشنهادی را می پذیرفتید. باید با ایرلاین تماس تلفنی گرفته می شد. که شاید برای برقراری تماس زمانی بیش از 30 دقیقه باید منتظر می ماندیم. در این تماس موجودی جایگاه در پرواز و تاریخ مورد نظر استعلام می شد. و اگر موجود بود، با اعلام اسامی مسافرین یک کد تاییدیه رزرو جا یا PNR که مخفف Passenger Name Record است به آژانس اعلام میشد. و البته مهلتی که تا آن موقع باید تکلیف این رزرو معین می شد و به اصطلاح صادر می شد.

پس از این مرحله اگر مسافر مبلغ بلیط را پرداخت نموده بود باید برای صدور بلیط اقدام میشد. برای صدور باید بلیط های دفترچه ای خام که جزو اوراق بهادار ایرلاین بود را از قبل در اختیار می داشتیم. تمام معینات مسافر و پرواز را با اتوماتیک در آن دفترچه می نوشتیم و کوپن های مختلف را به ترتیب به مسافر، واحد حسابداری و ایرلاین ارسال میکردیم.

اوه، حتی شرح و یادآوری آن فرآیند نیز خسته نماینده است. ولی هنوز بازخوانی آن خاطرات نیز شیرین است.

حالا قدر این تکنولوژی را به خوبی می دانیم. از شما نیز دعوت می کنیم از جستجوی آسان و یک خرید بی دردسر بلیط هواپیما لذت ببرید.

منبع: فرارو
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 35

به "یک آژانس مسافرتی در قدیم چگونه بلیط هواپیما صادر می کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آژانس مسافرتی در قدیم چگونه بلیط هواپیما صادر می کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید