آغاز واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت در جمعیت دامی شهرستان چوار

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سیفی گفت: طرح واکسیناسیون رایگان علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) درجمعیت دام سبک و سنگین شهرستان چوار آغاز گشت.

آغاز واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت در جمعیت دامی شهرستان چوار

ظاهر سیفی رییس اداره دامپزشکی شهرستان چوار در گفت و گو با خبرنگار ، با بیان اینکه در راستای مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام، طرح واکسیناسیون رایگان علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) در جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان چوار آغاز شده، گفت : در این طرح تمامی جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان در منطقه ها روستایی و عشایری بصورت رایگان علیه این بیماری واکسینه میگردند.

او افزود :بیماری تب مالت از دام به انسان قابل سرایت میباشد و علائم بالینی آن در انسان بصورت تب و لرز، خستگی، تعریق بدن و... بروز می کند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان چوار افزود : از راه های پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون به موقع دامها، جوشاندن شیرخام به مدت 3 تا 5 دقیقه و تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز تحت نظارت دامپزشکی میباشد.

سیفی ضمن تبریک روز دهیار به دهیاران پرتلاش از شورا های اسلامی روستاه ها و دهیاران محترم تقاضای همکاری و مساعدت با اکیپ های مایه کوب این اداره جهت تسریع در انجام این طرح شدند.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 719

به "آغاز واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت در جمعیت دامی شهرستان چوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت در جمعیت دامی شهرستان چوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید