اتحادیه اروپا خواهان گفت وگوی فراگیر در بلاروس شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، نماینده عالی اتحادیه اروپا در روابط خارجی خواهان گفت وگوی جامع میان دولت و معترضان حامی اپوزیسیون در بلاروس شد، آن هم در شرایطی که موج جدیدی از اعتراضات در روز یکشنبه به بازداشت تعداد زیادی از معترضان انجامید.

اتحادیه اروپا خواهان گفت وگوی فراگیر در بلاروس شد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان مخالف دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس یکشنبه به خیابان های مینسک و دیگر شهرهای این کشور آمدند. حضور پررنگ نیروهای امنیتی هم مشاهده شد.

به گفته وزارت کشور بلاروس، اعتراضات بدون مجوز به بازداشت صدها تن در سراسر این کشور منجر شد. انتظار می رود آمار دقیق بازداشتی ها امروز (دوشنبه) اعلام گردد.

در همین حال جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در روابط خارجی در پیامی توییتری نوشت: بار دیگر، اعتراضات گسترده چشمگیر در مینسک و دیگر شهرها، عزم و اراده شهروندان بلاروسی برای دستیابی به آزادی، حقوق و دموکراسی خودشان را نشان داد. تمام این ها علی رغم بازداشت ها، رعب و وحشت و خشونت از سوی مقام های بلاروسی است. گفت وگوی ملی جامع ضروری است.

به دنبال انتخابات ریاست جمهوری نهم اوت که به پیروزی لوکاشنکو و شروع ششمین دور از رهبری او منجر شد، اعتراضات گسترده ای در سراسر بلاروس به وقوع پیوست. براساس اعلام مقام های انتخاباتی، لوکاشنکو بیش از 80 درصد رای به دست آورد. اپوزیسیون بلاروس اما تاکید دارد که سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد اپوزیسیون پیروز انتخابات بوده است.

سرکوب نیروهای امنیتی علیه معترضان از همان روزهای نخست ناآرامی شروع شد. بیش از 6700 تن در جریان فاز نخست اعتراضات بازداشت شدند. براساس اطلاعیه وزارت کشور بلاروس، سه تن کشته و صدها تن دیگر در این دوران متحمل جراحاتی شدند که بیش از 130 تن از آنان افسران امنیتی هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 144

به "اتحادیه اروپا خواهان گفت وگوی فراگیر در بلاروس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان گفت وگوی فراگیر در بلاروس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید