استانبول جزء 10 شهر پر ریسک دنیا از نظر زلزله

به گزارش کیوسک خبری آشنا، وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه در جمع خبرنگاران تاکید نمود استانبول یکی از 10 شهر پر خطر دنیا از نظر ریسک زمین لرزه برای ساخت و سازهای شهری است.

استانبول جزء 10 شهر پر ریسک دنیا از نظر زلزله

به گزارش عصرترکیه محمت اوزهاسکی در کنفرانسی خبری در مورد پیشرفتها در مورد بازسازی منطقه ها آسیب دیده در زلزله اخیر و بعلاوه موضوع شهرسازی در منطقه ها زلزله خیز ترکیه که شامل یازده استان این کشور می گردد گفت از نظر زمین لرزه استانبول در میان ده شهر پر ریسک دنیا واقع شده است از این رو همه کوشش دولت ایجاد آمادگی در این شهر قبل از وقوع هر گونه زمین لرزه است تا در صورت چنین رخدادی غافلگیر نگردد.

این وزیر دولت ترکیه بعلاوه تاکید نمود طرح کانال استانبول نیز با توجه به زلزله خیز بودن استانبول طراحی شده است. اوزهاسکی در ادامه گفت هم اکنون طرح بزرگ و گسترده ای برای نوسازی منطقه ها فرسوده و مقاوم سازی ساختمانها در برابر زمین لرزه در دست اجراست. به علاوه سختگیریها در مورد اجرای مقررات ساختمان بیشتر می گردد و به پروژها و ساختمانهایی که روی خط گسل واقع شده است و احتمال ریزش آنها وجود دارد مجوز ساخت و خاتمه کار داده نمی گردد.

وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه در مورد بازسازی منطقه ها لزله زده نیز توضیح داد فعالیتهای عمرانی برای بازسازی این منطقه ها مجددا سرعت گرفته و مسئولان با تمام توان برای بازسازی این منطقه ها کوشش می نمایند به طوریکه ساخت 90 درصد از خانه هایی که به زلزله زدگان اختصاص دارد، آغاز شده است. او با اشاره به خطر جدی زمین لرزه در استانبول ترکیه تاکید نمود برای اتخاذ تدابیر پیش گیرانه در استانبول حتی یک لحظه نیز نباید تلف گردد. این مقام دولت ترکیه در جمع خبرنگاران اضافه کرد هم اکنون در استانبول 1.5 میلیون ساختمان پرخطر و دارای ریسک وجود دارد و باید نوسازی و مقاوم سازی این بناها بدون اتلاف وقت انجام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1217

به "استانبول جزء 10 شهر پر ریسک دنیا از نظر زلزله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول جزء 10 شهر پر ریسک دنیا از نظر زلزله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید