ملاقات سعد حریری با اردوغان پشت درهای بسته

به گزارش کیوسک خبری آشنا، رئیس جمهور ترکیه عصر شنبه با مأمور تشکیل کابینه لبنان که به استانبول سفر نموده، دیداری پشت درهای بسته انجام داد.

ملاقات سعد حریری با اردوغان پشت درهای بسته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعد الحریری مأمور تشکیل کابینه لبنان که به استانبول سفر نموده با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ملاقات کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این ملاقات عصر شنبه و پشت درهای بسته برگزار شده و تا به امروز جزئیاتی از موارد مطرح شده در آن به رسانه ها درز ننموده است.

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6500 مجروح در پی داشت.

در پی این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور حسان دیاب نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی مجلس لبنان به اسم مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او هم پس از گذشت چند هفته انصراف خود را خاطرنشان کرد تا اینکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان به اسم مأمور تازه تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او هم تا امروز پیروز به تشکیل کابینه تازه نشده و با رئیس جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

همزمان با بحران سیاسی در لبنان و در سایه عدم توافق احزاب برای تشکیل دولت، بحران مالی این کشور هم به اوج خود رسیده تا جایی که مردم در تهیه بسیاری از اقلام مورد احتیاج خود با مشکل روبرو شده اند.

چند روز پیش هم جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر نموده، با نخست وزیر پیشبرد امور، مأمور تشکیل کابینه، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور ملاقات و درباره مسائل مختلف گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 697

به "ملاقات سعد حریری با اردوغان پشت درهای بسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سعد حریری با اردوغان پشت درهای بسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید