سید حسن نصرالله: انفجار بیروت به هیچ وجه ارتباطی به حزب الله ندارد، در بندر انبار سلاح و نیترات نداریم

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان گفت که حادثه انفجار بیروت، فاجعه انسانی بزرگی است و این حزب آماده یاری به دولت برای برون رفت از این بحران و فاجعه است.

سید حسن نصرالله: انفجار بیروت به هیچ وجه ارتباطی به حزب الله ندارد، در بندر انبار سلاح و نیترات نداریم

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان عصر آدینه (17 مرداد) در مورد تحولات منطقه و تحولات این کشور بعد از انفجار بندر بیروت به وسیله ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان عصر آدینه (17 مرداد) در مورد تحولات منطقه و تحولات این کشور بعد از انفجار بندر بیروت به وسیله ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در شروع این سخنرانی گفت: امروز درمورد یک موضوع استثنائی و آن فاجعه عظیم و فاجعه انسانی اخیر که در لبنان رخ داد، سخن خواهم گفت.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در مقابل یک فاجعه عظیم انسانی و ملی هستیم، اضافه کرد:این فاجعه بیش از 150 شهید اغلب از لبنانی ها و تعداد قابل توجهی از سوری ها و بعضی ملت های دیگر برجای گذاشت.

دبیرکل جنبش حزب الله گفت:به خانواده های همه شهدا تسلیت می گویم و برای بستگان و بازماندگان آنها از خداوند سبحان صبر و آرامش می خواهم و از خدا می خواهم همه مصدومان را شفا دهد.

سید حسن نصرالله توضیح داد ما به تمام معنا با فاجعه عظیمی رو به رو هستیم که پیامدهای عظیم و خطرناک و تبعات مالی، اجتماعی و بشری عظیمی دارد و باید با این فاجعه به صورت کاملاً استثنائی برخورد کرد.

وی با اشاره به حضور مردم در کنار دولت و حضور سریع هیات ها و نهادهای مدنی پس از بروز این فاجعه گفت: این فاجعه احتیاج به تعامل استثنائی در تمام سطوح دارد.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: حزب الله با تمام نهادها و نیروها و توانمندی هایش در اختیار دولت لبنان و ملت لبنان است.

وی تاکید نمود حزب الله آماده است تا در طرح پناه دادن به خانواده های بی پناه شریک شود، ما آماده ایم تا خانواده های بی خانمان را پناه دهیم و برای آنها مسکن تهیه کنیم.

سید حسن نصرالله گفت:ما به هر گونه همدلی و هر بازدید از لبنان با دید مثبت نگاه میکنیم بویژه اگر هدف آن، حفظ وحدت و تبادل نظر باشد. بارزترین این سفرها، سفر رئیس جمهور فرانسه بود . ما به هر بازدید از لبنان و یاری به لبنان در این روزها، با دید مثبت نگاه می کنیم.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: مواضع خارجی (در قبال انفجار بیروت) مثبت است و این فرصتی برای لبنان است تا از شرایط محاصره و سختی که با آن رو به روست، خارج شود.

وی گفت: متاسفانه در لبنان از همان ساعات نخست انفجار، بعضی رسانه ها و بعضی نیروهای سیاسی به صورت قطعی درباره این حادثه سخن گفتند... برای اینها اهمیتی ندارد که این حادثه یک اتفاق بوده و یا یک آتش سوزی و یا از قبل برای آن برنامه ریزی شده است، آنچه که برای آنها مهم بود، آن است که مسوولیت آن با حزب الله است.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: هدف از اتخاذ اینگونه مواضع تحریک ملت لبنان علیه حزب الله است و این در واقع یک ظلم و افترا است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: قاطعانه اعلام می کنم که ما هیچ انبار سلاح و یا یک تفنگ و یا مواد نیترات در بندر نداریم و نداشتیم.

وی اضافه کرد: تحقیقات این موضع ما مبنی بر نداشتن هیچ موادی در بندر را تایید خواهد نمود و آنچه که رخ داد در واقع یک گمراه سازی ظالمانه است. تحقیقات ادامه دارد و واقعیتها و حقایق به زودی برملا خواهد شد، زیرا مساله پیچیده نیست.

سید حسن نصرالله گفت: البته حزب الله ممکن است بداند در بندر حیفا چه چیزی وجود دارد تا بندر بیروت، زیرا این مسائل بخشی از معادله بازدارندگی است.

وی تاکید نمود همه کسانی که اثبات شود در این حادثه دست داشته اند، باید به صورت عادلانه مجازات شوند و در طول تحقیقات و فرایند محاکمه نیز می بایست حقیقت و عدالت حاکم باشد همچنین نباید در طول تحقیقات، واقعیتی پنهان شود.

سید حسن نصرالله توضیح داد اگر دولت لبنان نتواند در این پفراینده و در طول تحقیقات و محاکمه به نتیجه برسد، این بدان معناست که دیگر امیدی به ایجاد یک دولت نیست.

وی از دولت خواست تا با جدیت و قاطعیت در مورد این موضوع اقدام کند تا ملت نیز امیدوار باشد که میتوان دولتی بر پایه حقیقت و واقعیت بنا کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در سرانجام سخنرانی خود گفت: به تمام کسانی که با ما و محور مقاومت جنگ را شروع کردند می گویم که به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید.،العالم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 99

به "سید حسن نصرالله: انفجار بیروت به هیچ وجه ارتباطی به حزب الله ندارد، در بندر انبار سلاح و نیترات نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سید حسن نصرالله: انفجار بیروت به هیچ وجه ارتباطی به حزب الله ندارد، در بندر انبار سلاح و نیترات نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید