تور ارزان تایلند: سفر بلینکن به تایلند به علت کرونا نیمه کاره ماند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، وزیر خارجه آمریکا به علت مشاهده چندین مورد ابتلا به ویروس کووید-19 در هیئت اعزامی آمریکا به جنوب شرق آسیا، سفر خود به تایلند را نیمه کاره گذاشت.

تور ارزان تایلند: سفر بلینکن به تایلند به علت کرونا نیمه کاره ماند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به علت مشاهده چندین مورد ابتلا به کووید-19 در میان هیئت همراه اش به تایلند، سفر خود به این کشور را نیمه کاره گذاشت.

پرایس عنوان نمود که این تصمیم برای کاهش تهدید کووید-19 و اولویت قرار دادن ایمنی و سلامت گرفته شده است و بلینکن در تماس تلفنی با همتای تایلندی اش تاسف عمیق خود نسبت به نیمه کاره ماندن این سفر را ابراز کرد.

موارد مثبت کووید-19 در هیئت آمریکایی روز چهارشنبه زمانی که بلینکن در مالزی حضور داشت، تایید شد. بلینکن در دو روز گذشته در اندونزی بوده است.

یک دیپلمات ارشد آمریکا در امور آسیا قبل از این سفرها گفته بود که بلینکن اهداف بایدن را در مورد افزایش فعالیت با 10 عضو مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) دنبال و درخصوص دیدگاه رئیس جمهور برای چارچوب مالی هند-اقیانوسیه گفت وگو خواهد نمود.

وی اضافه کرد که اقدامات تهاجمی چین در دریای چین جنوبی بیش از سه تریلیون دلار از تجارت سالیانه را تهدید می نماید و کشورهای اطراف منطقه ابراز نگرانی نموده اند و خواهان تغییر رویه چین شده اند. چین تقریبا روی تمام این منطقه ها ادعا دارد و اقدامات آمریکا را به عنوان دخالت قدرت خارجی رد نموده است.

دولت بایدن تعامل نزدیک تر در جنوب شرق آسیا را برای کوشش های خود جهت عقب راندن قدرت رو به رشد چین حیاتی می داند؛ اما خروج دونالد ترامپ از یک توافق تجاری منطقه ای در سال 2017 توانایی آن را برای اعمال نفوذ مالی محدود نموده است، در حالی که پکن در پی تقویت روابط تجاری خود بوده است.

بعلاوه خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، آنتونی بلینکن گفت که آمریکا متعهد شده است تا نگذارد رقابتش با چین به سمت درگیری بالقوه که می تواند تبعات فاجعه باری برای همه طرف ها داشته باشد، کشیده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 869

به "تور ارزان تایلند: سفر بلینکن به تایلند به علت کرونا نیمه کاره ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: سفر بلینکن به تایلند به علت کرونا نیمه کاره ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید