افزایش 65 درصدی بی اشتهایی ، افزایش 166 درصدی بستری در اثر آن

به گزارش کیوسک خبری آشنا، یک مطالعه نو نشان می دهد موج اول همه گیری کرونا باعث افزایش 65 درصدی بی اشتهایی نوجوانان شد.

افزایش 65 درصدی بی اشتهایی ، افزایش 166 درصدی بستری در اثر آن

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از فوربز، یک مطالعه نو نشان می دهد موج اول همه گیری کرونا باعث افزایش بی اشتهایی نوجوانان شد؛ براساس آنالیز های اجرا شده موارد بی اشتهایی در میان نوجوانان 13 تا 16 ساله در طول موج اول همه گیری 65 درصد افزایش یافته است.

در همان دوره، بستری های مرتبط با این بیماری نیز 166 درصد افزایش یافت؛ محققان بعلاوه دریافتند افرادی که در طول همه گیری، این بیماری در آنها تشخیص داده شده به طور میانه در شرایط بدتری قرار داشتند.

محققان دانشگاه مک گیل در مونترال، کانادا، داده هایی را از شش بیمارستان بزرگ بچه ها در سراسر کشور که دارای برنامه های درمان اختلال خوردن در سطح سوم هستند، جمع آوری کردند. آنها دریافتند در میان نوجوانان 13 تا 16 ساله، تشخیص نو بی اشتهایی از ماهانه 24.5درصد در ماه به طور میانه به 40.6 درصد رسیده و یک جهش 65 درصدی در طول موج اول همه گیری را پشت سر گذاشته است.

تیم تحقیقاتی که یافته های خود را روز سه شنبه در JAMA Network Open منتشر کردند، سوابق پزشکی نزدیک به 1900 نوجوان کانادایی را که بین 1 ژانویه 2015 تا 30 نوامبر 2020 مبتلا به بی اشتهایی تشخیص داده شده بودند، جمع آوری کردند.

قبل از همه گیری کووید 19، اندازه تشخیص بی اشتهایی با تغییرات کمی ماه به ماه و بدون هیچ فرایند صعودی یا نزولی قابل توجهی ثابت بود و اکنون موارد بی اشتهایی در طول موج اول همه گیری کووید پس از حدود پنج سال ثابت ماندن تغییر نموده؛ نتایج بعلاوه نشان داده موارد بی اشتهایی در مناطقی که همه گیری شدیدتر بوده، به مراتب بیشتر بوده است. کسانی که برای بی اشتهایی تحت درمان قرار گرفتند نیز بیشتر به برادی کاردی مبتلا شدند؛ شرایطی که در آن قلب افراد به طور غیر طبیعی کند می زند و معمولاً یکی از عوارض جانبی اختلال خوردن است.

بعلاوه انزوای اجتماعی و بلاتکلیفی ناشی از همه گیری کووید 19 باعث افزایش موارد اضطراب و افسردگی در بین نوجوانان شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 874

به "افزایش 65 درصدی بی اشتهایی ، افزایش 166 درصدی بستری در اثر آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 65 درصدی بی اشتهایی ، افزایش 166 درصدی بستری در اثر آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید