بزرگ ترین پرچین دنیا در اسکاتلند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، ارتفاع این دیوار محکم و راسخ از درختان راش، در انتهای شمالی 36 متر و در انتهای جنوبی آن 24 متر است که با ارتفاع میانه 30 متر، عنوان بلند ترین حصار و پرچین جهان را از آن خودساخته و در کتاب رکورد های گینس هم به ثبت رسیده است. بعلاوه با 530 متر طول، لقب طولانی ترین حصار و پرچین جهان را نیز کسب نموده است. این حصار باوجود مقیاس بزرگ و به یادماندنی اش چندان به چشم نمی آید، زیرا برای چشمان آموزش ندیده، شبیه به ردیفی از درختان بلند و به خوبی حفظ شده به نظر می رسد. در سال 1745 درختان حصار به وسیله رابرت موری نرن و همسر موردعلاقه اش جین مرسر در ملکی از خانه های میکلور که نیم مایل تا غرب حصار فاصله دارد و مرز شرقی آن را تعیین می نماید، کاشته شد. در آن سال یک جنبش سیاسی به نام یعقوبی در بریتانیا با هدف بازگرداندن کاتولیک رومی به دودمان راسخت و جیمز دوم پادشاه انگلستان و سپس به جانشینان او به تاج وتخت انگلستان، به وجود آمده بود.

بزرگ ترین پرچین دنیا در اسکاتلند

نرن طرفدار این جنبش سیاسی بود و پس از آگاهی از حضور شاهزاده چارلی در اسکاتلند، در مبارزه علیه نیرو های اسکاتلند ی و انگلیسی، به او ملحق شد. سال بعد جنبش یعقوبی پس از شکست سخت شان درنبرد کالودن به کلی منهدم شد. رابرت موری نرن هم در بین کشته شدگان این نبرد بود .

مرگ رابرت ضربه روحی شدیدی به همسرش جین وارد کرد، وی تصمیم گرفت به یاد رابرت و دوستانش که در جنگ کشته شدند، از راش های تازه کاشته شده مراقبت کند و اجازه دهد آن ها رشد نمایند .

امروزه، خانه میکلور به یک ویلای اجاره ای تبدیل شده و کار حفاظت از درختان راش را هم شرکت میکلورتراست به عهده دارد. درختان حصار هر 10 سال یک بار به وسیله تیمی چهار نفرِ و با استفاده از بالا بر هیدرولیک و تجهیزات برش دستی هرس می گردد که این فرآیند 6 هفته به طول می انجامد .

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 892

به "بزرگ ترین پرچین دنیا در اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین پرچین دنیا در اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید