(تصاویر) کلید دارِ گنجینه واتیکان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، کلیسای سیستین در میدان سن پی یر که اقامتگاه رسمی پاپ به شمار می رود، کلیسای عظیم و معروف شهر واتیکان است که به علت شیوع بیماری کرونا به مدت 88 روز تعطیل بود.

(تصاویر) کلید دارِ گنجینه واتیکان

­به گزارش خبرنگاران، کلیسای سیستین واتیکان پس از 88 روز تعطیلی به علت همه گیری، برای بازدید به روی عموم مردم گشوده شد.

از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز برای نخستین بار بود که کلیسا ها و موزه های واتیکان چنین تعطیلی طولانی مدتی را تجربه کردند.

هر چند به علت شیوع ویروس کووید-19 و اعمال محدودیت ها شمار گردشگران به شدت کاهش یافته است، با این حال این کلیسای مشهور به روی عموم مردم گشوده شد.

جیانی کریا رئیس موزه های واتیکان و نگهدارنده کلید گنجینه های این مجموعه بزرگ است. او بیش از 2797 کلید گنجینه های واتیکان را در گاوصندوق های دیواری نگهداری می نماید.

با وجود تعطیلی 88 روزه موزه های واتیکان به دلیل شیوع کرونا جیان کریا و تیم 10 نفره نگهدارنده کلید فرایند باز و بسته شدن در ها را هر روز ادامه می دادند. چرا که اتاق های نمایشگاه باید همه روزه تمیز و غبارروبی شوند.

ایتالیا یکی از بیشترین موارد ابتلا به کرونا در اروپا را به ثبت رسانده است. تا به امروز بیش از 2.6 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از 91 هزار مرگ بر اثر کووید-19 در ایتالیا گزارش شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 449

به "(تصاویر) کلید دارِ گنجینه واتیکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) کلید دارِ گنجینه واتیکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید