فراوری کاغذهای خودتاشونده با الهام از برگ درختان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، برگ های درختان برای حرکت و باز شدن مبتنی بر جریان یافتن آب در فیبرهای سلولزی آنها هستند. محققان از همین فرایند طبیعی الهام گرفته اند و جوهر کارتریج چاپگرها را جایگزین آب نموده اند تا از این طریق بتوان کاغذهایی با قابلیت تا شدن اتوماتیک فراوری کرد.

فراوری کاغذهای خودتاشونده با الهام از برگ درختان

کاغذها نیز مانند برگ های درختان از فیبرهای سلولزی فراوری شده اند و هر دو با جذب آب امکان باز شدن و حرکت پیدا می نمایند. اگر این فرایند با گستردگی و شدت صورت بپذیرد، تحرک برگ ها و کاغذها نیز شدیدتر و چشمگیرتر خواهد بود.

جوهر چاپگری که بدین منظور مورد استفاده قرار گرفته، در چهار رنگ سیاه، سرخابی، زرد و فیروزه ای فراوری شده و در چهار کارتریج جوهر با افزودن یک محلول آبی خاص مورد استفاده قرار می گیرد. محلول مذکور حاوی آب و نمک کلرید لیتیوم بوده و غلظت نمک در آب موجود در هر کارتریج متفاوت است.

برای تنظیم حرکات کاغذها، تزریق جوهر کارتریج به آنها به شیوه های مختلف صورت می گیرد و خشک شدن و تزریق مجدد جوهر باعث ایجاد حرکت های مختلفی در هر کاغذ می گردد. همچنین بدین منظور از تغییر در میزان تمرکز نمک نیز استفاده می گردد. استفاده از آب خالص معمولاً باعث تاشدن سریع کاغذها می گردد و افزایش نمک کلرید لیتیوم این فرایند را کند می نماید. از این فناوری می توان برای تسهیل چاپ مدارهای الکتریکی بر روی کاغذ استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 258

به "فراوری کاغذهای خودتاشونده با الهام از برگ درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کاغذهای خودتاشونده با الهام از برگ درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید