خبرنگاران راه اصلی هشجین به اردبیل و سرچم هفته دولت سال جاری بهره برداری می گردد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: پروژه راه سازی احداث جاده اصلی هشجین به سه راهی اردبیل ، سرچم تا هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

خبرنگاران راه اصلی هشجین به اردبیل و سرچم هفته دولت سال جاری بهره برداری می گردد

اکبر بهنامجو روز آدینه در بازدید از این پروژه مهم راه سازی در جنوب استان اردبیل اضافه نمود: برای افتتاح این پروژه که به طول 13 کیلومتر در حال انجام است، به عنوان مطالبه مردم منطقه خورش رستم خلخال کوشش می گردد.

او گفت: با اجرای پروژه راه سازی 13 کیلومتری هشجین به سه راهی اردبیل -سرچم در حاشیه رودخانه قزل اوزن در آینده نزدیک اهالی این منطقه از راه اصلی ، ایمن و مناسب برای مسافرت به مرکز استان و کشور بهره مند می شوند.

وی اعلام کرد: پروژه راه سازی 13 کیلومتری هشتجین به سه راهی سرچم - اردبیل با مشارکت ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی اجرا می گردد.

او اظهارکرد: برای تکمیل راستا13 کیلومتری 150 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است که بخشی از راستا را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با ترک تشریفات انجام می دهد و قسمتی نیز با همت راه و شهرسازی اجرا و تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران ، استاندار اردبیل در جریان سفر به خلخال با حضور در منطقه نمونه توریستی ازناو خلخال و پروژه در حال انجامی پل معلق این منطقه گفت: پل معلق ازناو عظیمترین طرح توریستی استان اردبیل است که با بهره برداری از آن تحول عظیمی در توسعه صنعت توریستی ایجاد خواهد شد.

بهنامجو اعلام کرد: پل معلق خلخال با اجرای پروژه های زیرساختی از سوی دستگاه های اجرایی از نیمه دوم سال گذشته شتاب گرفته و این طرح عظیم توریستی استان اردبیل سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه همزمان با ساخت پل و زیرساخت های مورداحتیاج این طرح توریستی از جمله راه دسترسی ، آب ، گاز و برق پروژه باید از سوی دستگاه های اجرایی تامین گردد، اضافه نمود: بزودی عملیات اجرایی نصب دکل ها و کابل های نگهدارنده پل آغاز خواهد شد.

وی اظهارکرد: بر اساس قول داده شده به سرمایه گذار این طرح علاوه بر پرداخت 2 مرحله از تسهیلات بانکی ، زیرساخت های مورداحتیاج پل معلق خلخال از جمله ایجاد راه دسترسی به 2 سمت قله ازناو و محل اجرای پایه های پل و برق رسانی به 2 سمت پروژه و ایجاد راستاهای دسترسی پل صورت گرفته و طرح های ایجاد پیاده راه و جاده اصلی دسترسی به محل ورود توریستان به پل معلق آغاز شده است.

وی گفت: راه دسترسی دوم به مبادی ورودی پروژه در حال ساخت پل معلق ازناو خلخال در دست ساخت بوده و از محل اعتبارات استانی 30 میلیارد ریال برای تسریع در فرایند این پروژه ترزیق خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان خلخال به لحاظ داشتن شرایط خاص توریستی ، همجواری با استان گیلان و داشتن ظرفیت نیروی انسانی دارای تخصص علمی بالا آینده روشنی دارد و باید همه یاری کنیم که این اتفاق رخ دهد.

فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: بخش توریستی خلخال به خوبی راه افتاده و با تکمیل و افتتاح طرح های توریستی مناطق نمونه توریستی ازناو ، الماس و اندبیل از جمله پل معلق، مجموعه قصرهای چوبی ، هتل پنج ستاره ، هتل رغائب الماس ، طرح توریستی ،تله سیژ و سایر امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه توریستی و تفرجگاه اندبیل بزودی شاهد تحول عظیمی در بخش صنعت توریستی و افزایش قابل توجه جمعیت شناور این شهرستان خواهیم شد.

فریدون بابایی اظهارکرد: افزایش ساخت و سازهای سال گذشته همراه با افزایش درآمد شهرداری حاصل از فروش پروانه ساخت حاکی از فرایند رو به رشد توسعه این شهر و افزایش جمعیت آن در آینده نزدیک است.

وی با بیان اینکه سال 1400 سال بهره برداری از بیشتر طرح های توریستی در دست ساخت خلخال است، اضافه نمود: با آماده شدن زیرساخت های لازم توریستی در این منطقه همچون ساخت راه خلخال - ماسوله و خلخال - منجیل از سال آینده شاهد سرازیر شدن هزاران توریست به این شهرستان بوده و انتظار می رود بیش از 500 هزار توریست داخلی و خارجی برای استفاده از امکانات توریستی جدید وارد این منطقه شوند.

خلخال در جنوب اردبیل واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 616

به "خبرنگاران راه اصلی هشجین به اردبیل و سرچم هفته دولت سال جاری بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اصلی هشجین به اردبیل و سرچم هفته دولت سال جاری بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید