خبرنگاران طرح مکان یابی مدارس بر اساس تحولات جمعیتی اجرا می گردد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، کرمان - خبرنگاران - معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه طرح مکان یابی مدارس طی 50 سال آینده و بر اساس تحولات جمعیتی اجرا می گردد گفت: سامانه این طرح نیز طراحی شده و اکنون طرح مکان یابی مدارس در 2 استان کشور به صورت پایلوت در حال انجام است.

خبرنگاران طرح مکان یابی مدارس بر اساس تحولات جمعیتی اجرا می گردد

به گزارش خبرنگاران، مهراله رخشانی مهر روز شنبه در آئین انعقاد تفاهمنامه احداث 120 مدرسه در استان کرمان اضافه نمود: 45 میلیارد تومان طی سال گذشته از محل صندوق ذحیره ارزی برای سه استان سیل زده کشور اختصاص داده شد که یکی از این سه استان، کرمان بود.

وی گفت: 48 میلیارد تومان نیز سال گذشته برای استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی استان کرمان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ملی رها شده در کشور وجود ندارد و اگر پروژه ای رها شده ای باشد از طرح های استانی است اضافه نمود: خیرین مدرسه ساز سال گذشته حدود هزار 500 میلیارد تومان یاری کردند.

ومعاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید از شیوه های نوین برای جذب خیرین در بخش مدرسه سازی بهره بگیریم گفت: با اجرای طرح آجر به آجر قصد داریم همه اقشار جامعه را در امر مدرسه سازی مشارکت دهیم.

وی گفت: سامانه مهر مدرسه بر اساس چارچوب مشارکت هرچه بیشتر خانواده ها در امر مدرسه سازی و بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین طراحی شده و به جلب مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی منجر می گردد.

مصطفی آیت الهی موسوی معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز گفت: بزودی مشکل تمام مدارس جنوب این استان از بابت انشعاب آب و برق حل خواهد شد.

در این آئین تفاهمنامه ساخت 120 مدرسه با 720 کلاس توسط اتاق بازرگانی استان و موسسه خیریه مهر گیتی امضا شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 16

به "خبرنگاران طرح مکان یابی مدارس بر اساس تحولات جمعیتی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح مکان یابی مدارس بر اساس تحولات جمعیتی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید