خبرنگاران کوبا درباره موفقیت واکسن کرونای ساخت این کشور اطمینان داد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تهران-خبرنگاران- دانشمند ارشد کوبایی گفت مراحل پایانی و آزمایشی واکسن های کووید-19 ساخت این کشور بسیار امیدبخش بوده و مطمئن است واکسن های ساخت این کشور موفقیت آمیز خواهند بود.

خبرنگاران کوبا درباره موفقیت واکسن کرونای ساخت این کشور اطمینان داد

به گزارش خبرنگاران تارنمای شبکه خبری ان بی سی نیوز گزارش داد دکتر ویسنته ورز (Vicente Verez) مدیر موسسه واکسن سازی فینلای کوبا در مصاحبه با این شبکه خبری گفت واکسن سوبرانا2/ Soberana 2 بسیار ایمن و موثر است.

این رسانه آمریکایی نوشت: اگر مراحل آزمایشی موفقیت آمیز باشند این کشور کوچک 11 میلیون نفر که در چند دهه گذشته با تحریم های آمریکا روبرو بوده است می تواند در زمره معدود کشورهایی قرار گیرد که برای مبارزه با همه گیری کرونا واکسن دارند و این امر توجهات را به کار برجسته این کشور جلب خواهد نمود.

دو واکسن از پنج واکسن ساخت کوبا سوبرانا2 به معنای حق حاکمیت و ابدالا/ Abdala در مرحله سوم آزمایشی قرار دارند: ابدالا از نام کتابی به قلم یک قهربان استقلال طلب در کوبا به نام خوزه مارتی، گرفته شده است.

واکسن سوبرانا2 به حدود 44 هزار نفر در فاز سوم آزمایشات تزریق شده است و 150 هزار نفر دیگر از کادر بهداشت و درمان هم به اسم بخش دیگری از آزمایشات و تحقیقات این واکسن را دریافت نموده اند.

واکسن آزمایشی کوبا شبیه واکسن نوواوکس ساخت آمریکا است که برخلاف واکسن های بر پایه ام آر ان ای فایزر و بیون تک و مدرنا، از پروتئین های سنتز شده ویروس کرونا برای تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می نماید.

دانشمند کوبایی گفت: واکسن ساخت این کشور ایمن است و خطر آن برای استفاده از آن در افراد بیشتری رو به کاهش است و مزایای احتمالی آن رو به افزایش می باشد. شواهدی از موثر بودن این واکسن بروز نموده است.

ان بی سی نیوز نوشت: همه گیری کرونا به اقتصاد کوبا آسیب وارد نموده است و چندین دهه تحریم آمریکا و کاهش یاری از سوی ونزوئلا متحد این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو در کوبا شده است. اقتصاد این کشور در سال 2020 میلادی 11 درصد کاهش داشت اما کوبا کوشش نموده تعداد مبتلایان و جان باختگان ناشی از کووید-19 را با استفاده از دستورات سختگیرانه و قرنطینه در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته در دنیا پایین نگه دارد. در چند هفته گذشه به طور میانه مبتلایان روزانه در کوبا 1000 نفر بوده و پایین ترن نرخ ابتلا به ویروس را در سال گذشته داشته است.

به گفته دانشمند کوبایی در حالی که واکسیناسیون در این کشور اجباری نخواهد بود او فکر می نماید که اکثریت کثیری از جمعیت کوبا خواهان دریافت واکسن هستند.

کوبا واکسن هایی را کشورهای چین و روسیه وارد نموده اما ساخت واکسن در این کشور این فرصت را می دهد تا آنها رابه کشورهای زیر توسعه بفروشد و احتیاج ارزی خود را تامین کند.

خرید واکسن به وسیله کشورهای ثروتمند اروپایی و آمریکای شمالی باعث شد که شکاف بزرگی در خرید و دسترسی به واکسن برای کشورهای فقیر و در حال توسعه حاصل گردد.

سی ان بی سی نوشت: ایران که واکسن های آمریکایی و انگلیسی را منع نموده است به اسم بخشی از یک قرارداد با کوبا میزبان مرحله سوم ازمایشی واکسن سوبرانا2 خواهد بود که شامل ساخت میلیون ها دوز واکسن در این کشور است. دولت ونزوئلا روز پنجشبنه گفت کشورش واکسن آبدالا را فراوری خواهد نمود. مکزیک و آرژانتین هم علاقه مندی خود را نسبت به واکسن کوبایی ابراز نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 708

به "خبرنگاران کوبا درباره موفقیت واکسن کرونای ساخت این کشور اطمینان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوبا درباره موفقیت واکسن کرونای ساخت این کشور اطمینان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید