خبرنگاران 2 هزار سالمند بالای 80 سال در شازند واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، اراک - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: 2 هزار سالمند بالای 80 سال در شازند طبق برنامه هدفمند در بازه زمانی تعریف شده واکسن کرونا را دریافت کردند.

خبرنگاران 2 هزار سالمند بالای 80 سال در شازند واکسن کرونا دریافت کردند

دکتر مرتضی واعظ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: بالای 80 درصد این جامعه هدف سنی با دریافت واکسن سیتوفارم چین علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و مرحله دوم تزریق واکسن برای آنان نیز بین 21 تا 28 روز آینده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، علاوه بر مراکز انجام واکسیناسیون در چهار شهر اصلی شازند، هندودر، مهاجران و آستانه، در چهار مدرسه با فضای باز نیز سالمندان بالای 80 سال، تزریق واکسن صورت گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند با بیان اینکه تزریق واکسن برای افراد بالای 75 سال نیز آغاز شده است، گفت: این جامعه هدف سنی نیز در شازند پنج هزار و 876 نفر است که اکنون 6 تیم واکسیناسیون در مراکز و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت روستایی مستقر هستند و طبق برنامه برای آنان در بازه زمانی معین شده واکسن تزریق می کنند.

دکتر واعظ گفت: در گام نخست تزریق واکسن کرونا 95 درصد کادر درمان و بیماران صعب العلاج شازند علیه کرونا واکسیناسیون شدند که جمعیتی بالغ بر یک هزار و 85 نفربود.

وی بیان کرد: سالمند 124 ساله شازندی نیز با حضور در مدرسه صالحین شازند علیه ویروس کرونا واکسینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند در خصوص شرایط کنونی کووید 19 در شازند، گفت: میزان مراجعه مبتلایان به ویروس کرونا در مراکز درمانی فرایند کاهشی دارد اما تعداد فوتی ها کاهش نیافته است و انتظار می رود مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

شهرستان خنداب به مرکزیت شهری به همین نام در فاصله 90 کیلومتر اراک واقع شده و حدود 60 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 577

به "خبرنگاران 2 هزار سالمند بالای 80 سال در شازند واکسن کرونا دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار سالمند بالای 80 سال در شازند واکسن کرونا دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید