دستور ویژه رئیسی به وزیر کشور

به گزارش کیوسک خبری آشنا، وزیر کشور گفت: حل هرچه سریع تر مسائل منطقه ها سیل زده گیلان دستور ویژه رئیس جمهور بوده و بر ما تکلیف است که مسائل موجود در این زمینه را رفع کنیم.

دستور ویژه رئیسی به وزیر کشور

به گزارش ایسنا؛ احمد وحیدی وزیر کشور، در جلسه شورای اداری شهرستان مرزی آستارا که با حضور استاندار گیلان و مدیران کل استانی در محل فرمانداری آستارا برگزار گردید با بیان اینکه علل ایجاد چنین فاجعه ای در شهرستان آستارا آنالیز و گزارش گردد، بر تقویت ابنیه و پل ها در منطقه ها سیل خیز و پربارش تاکید و اظهار کرد: تقویت پل ها و ابنیه در مسیر های اصلی رودخانه ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به ضرورت ساخت زودهنگام پل تخریب شده سیبلی شهرستان آستارا گفت: برای تسهیل در رفت و آمد و تردد خودرو ها اقدام شبانه روزی در ساخت پل جایگزین صورت گیرد.

وحیدی با اشاره به مشخص تکلیف خانه های حریم رودخانه در شهرستان آستارا اضافه کرد: اقدام در این خصوص در دستور کار فوری قرار بگیرد.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در اجرای طرح آب بندان ها در منطقه آستارا گفت: اجرای آب بندان ها در منطقه ها سیل خیز و پربارش با سرعت انجام گردد.

وی با اشاره به خسارت گسترده به باغات و مزارع کشاورزی در منطقه ها سیل زده اظهار کرد: خسارت باغداران منطقه ها سیل زده جبران گردد.

وحیدی موقعیت و جایگاه خاص شهرستان مرزی بندر آستارا در کریدور شمال - جنوب را یادآور شد و اضافه کرد: آستارا از شهر های مهم صادراتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه آب های سطحی و فاضلاب شهری آستارا به عنوان یک شهر مهم گردشگرپذیر استان گیلان باید ساماندهی گردد گفت: رفع خسارت سیل به منطقه ها شهری و روستایی آستارا در دستور کار واقع شده است و جبران می گردد.

وزیر کشور با تاکید بر سرعت بخشی در حل مسائل منطقه ها سیل زده آستارا اضافه کرد: حل زودهنگام مسائل منطقه ها سیل زده گیلان دستور ویژه رئیس جمهور بوده و بر ما تکلیف است که مسائل موجود در این زمینه را رفع کنیم.

وی توضیح داد: یاری های لازم در جریان سیل آستارا به وسیله گروه های مختلف امداد و نجات صورت گرفته و اکنون در مرحله بعدی رفع مسائل قرار داریم و حل مشکل پل تخریب شده سیبلی از جمله مسائل مهمی است که وزارت راه شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باید به سرعت این مشکل را رفع نمایند تا حمل و نقل و تردد در این مسیر مهم شمال کشور اصلاح و تردد روان تر گردد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بارش باران روز های گذشته در سده اخیر در غرب استان گیلان بی سابقه بوده است و از همان ابتدای آغاز باران و وقوع سیلاب، دستگاه های خدمات رسان و گروه های امدادی پای کار بودند اظهار کرد: کوشش های گروه های جهادی و مردمی در امدادرسانی به سیل زدگان شهرستان آستارا ستودنی است.

منبع: فرارو
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1239

به "دستور ویژه رئیسی به وزیر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور ویژه رئیسی به وزیر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید