دیر غذا بخورید، می میرید!

به گزارش کیوسک خبری آشنا، محققان می گویند خوردن وعده های غذایی در شب می تواند بر سطح قند خون تاثیر بگذارد.

دیر غذا بخورید، می میرید!

طبق گفته پژوهشگران و محققین غذا خوردن در شب باعث ایجاد اختلال در سطح قند خون می گردد. این اختلال در نهایت ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا نتایج جالب این تحقیقات را مشاهده کنید.

مضرات غذاخوردن در شب

نتایج مطالعاتی که در گذشته اجرا شده نشان می دهد که خوردن وعده های غذایی در شب و دیرهنگام می تواند باعث افزایش وزن و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی گردد. طبق پیشنهاد متخصصین افرادی که در شیفت شب کار می نمایند باید حواسشان باشد تا برنامه غذایی آنان دچار تغییر نگردد و وعده های غذایی را در همان زمان عادی صرف نمایند.

غذا خوردن در شب ریتم عادی بدن را مختل می نماید. این کار ناهماهنگ با ساعت بدن است و این بهم ریختگی می تواند فرد را در خطر ابتلا به دیابت قرار دهد.

نتایج تحقیقات نو

محققین در تحقیقات نو خود 19 فرد جوان و سالم را در محیطی قرار دادند که کار در شیفت شبانه را شبیه سازی می کرد. در این گروه بعضی شرکت نمایندگان وعده| های غذایی خود را دیر هنگام و در شیفت شبانه می خوردند. این دسته از شرکت نمایندگان به علت عدم تحمل گلوگز خون و کاهش عملکرد سلول های بتا پانکراس با خطر بالای ابتلا به دیابت نوع 2 روبه رو بودند.

در مقابل شرکت نمایندگانی که وعده های غذایی خود را مطابق با برنامه غذایی روزانه و طبیعی میل کردند، هیچ یک از علائم شرکت نمایندگان دسته دیگر را نداشتند. این دسته در بیدار ماندن شبانه نیز دچار مشکل نبودند.

طبق نتایج این مطالعه، محققین صرف وعده های غذایی در دیر هنگام را عامل اصلی در کاهش تحمل گلوکز خون و اختلال در پانکراس دانسته اند. ناهماهنگی بین ساعت طبیعی بدن و ساعتی که غذا میل می گردد تاثیر بسیاری بر روی بدن انسان می گذارد.

پیشنهاد دیدنی: ویدئو مجذوب کننده 5 نکته مهم در خرید موبایل چیست؟ + ویدئو را از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1118

به "دیر غذا بخورید، می میرید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیر غذا بخورید، می میرید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیر غذا بخورید، می میرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید