راهنمای سفر به هانگزو

به گزارش کیوسک خبری آشنا، راهنمای مسافرتی به هانگزو | Travel Guide To Hangzhou

هانگزو، شهری است در کشور چین که دارای چشم انداز ها باشکوه و جذابی است، به همین دلیل سالانه بیش از 20 میلیون جهانگرد را از چین و سایر نقاط جهان به سمت خود جذب می نماید. این شهر طبیعت بی نظیری دارد و کسانی که در آن زندگی می کنند از تاریخ و فرهنگ چند هزار ساله ای بهره مند هستند. هرگاه که سخن از این شهر به میان می آید، نمی توان دریاچه وست را در این شهر به یاد نیاورد. این محیط آبی شگفت انگیز که از سه طرف در آغوش تپه هایی مرتفع واقع شده است، برای چند قرن به عنوان یک جاذبه جهانگردی بزرگ مطرح بوده است. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم و همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام منطقه ها شهر هانگزو باید برویم. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به هانگزو اقدام به جمع آوری چنین اطلاعاتی برای شما نموده است؛ با ما در سفر به هانگزو در چین همراه باشید.

راهنمای سفر به هانگزو

موقعیت جغرافیایی شهر هانگزو

شهر هانگز، در 180 کیلومتری جنوب غربی شانگهای و در دلتای وسیع رودخانه یانگ تسه قرار گرفته است. رود کیان تانگ(Qiantang River)، قبل از ریختن به دریای چین شرقی از میان این شهر عبور می کند. هانگزو در انتهای جنوبی کانال بزرگ چین واقع است که تا پکن ادامه دارد. مساحت این شهر 16.840 کیلومترمربع بوده و با توجه به آمار سرشماری که در سال 2017 اجرا شده، این شهر دارای 9468000 نفر جمعیت هست.

مختصری از تاریخ شهر هانگزو

قدمت شهر هانگزو، به 7 هزار سال پیش می رسد. نکته جالبی که در مورد پیدایش این شهر وجود دارد، این است که با پیدا شدن برنج در فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهر هانگزو نیز تاریخ آن هم آغاز شد و جشن هایی در آن زمان به همین مناسبت در این شهر برگزار گردید. سلسله شین (Qin) در 2200 سال پیش شهر هانگزو را بنا نهاد و در زمان سلسله سوئی (Sui) دیوارهای این شهر ساخته شد. هانگزو یکی از مرکز های هفت گانه چین باستان است؛ بطوریکه بسیاری از سیاستمداران، فلاسفه، ادیبان و شعرایی مانند شوشیه، لوشما و زین در این منطقه زندگی می کردند. این شهر چندین بار طعمه حریق شده وخانه های آن ویران شده است. ارتش کوبلای خان مغول (Kublai Khan) در سال 1276 میلادی این شهر را به تصرف خود درآورد و ظاهرا مارکوپولوی ونیزی در اواخر قرن سیزدهم از این شهر بازدید بعمل آورده است. این شهر در سال 1949 میلادی به اشغال ارتش آزادی بخش چین درآمد و امروزه تحت حاکمیت جمهوری خلق چین می باشد.

آب و هوای شهر هانگزو

شهر هانگزو، با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد از چهار فصل سال بهره مند است. تابستان های این شهر گرم و مرطوب بوده و زمستان هایی سرد و خشکی را دارا می باشد. اما برای سفر تفریبا در تمام طول سال می تواند شرایط مساعدی را برای مسافران خود فراهم آورد.

هزینه اقامت در هتل های شهر هانگزو

با توجه به این که هانگزو یکی از مجذوب کننده ترین و پرگردشگرترین شهرهای چین به شمار می رود، بنابراین شما از لحاظ اقامت هیچ گونه مسئله ای نخواهید داشت و به راحتی می توانید در این شهر اقامت داشته باشید. انواع هتل های 5 ستاره و 4 ستاره در شهر وجود دارند، البته کمی هزینه اقامت در آنها بالاست اما به دلیل کیفیت و سرویس دهی که دارا هستند می تواند که ارزد همچین هزینه برای سفرتان بنمایید. در ادامه راهنمای سفر به هانگزو ما به چند هتل مناسب برای اقامت در این شهر چینی می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ 2 اسفند 1396 ذکر شده است).

هتل های دو ستاره از 400,000 تومان

هتل های سه ستاره 450,000 تا 700,000 تومان

هتل های چهار ستاره 560,000 تا 1,700,000 تومان

هتل های پنج ستاره 1,000,000 تا 4,000,000 تومان

هتل های پیشنهادی در شهر هانگزو

  • هتل چهار فصل دریاچه وست هانگزو (Four Seasons Hangzhou at West Lake)

اولین هتلی در راهنمای سفر به هانگزو پیشنهاد می گردد، هتل 5 ستاره چهارفصل است. این هتل یکی از مجهزترین و لوکس ترین هتل های این شهر به شمار می رود. شرایط ایده آلی در آن پابرجاست و سرویس دهی کاملی را به مسافران خود ارائه می دهد.

شماره تلفن: 008657188298888

وب سایت: fourseasons.com

آدرس: چین - هانگزو 10 Ling Yin Lu، Xihu Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China، 310000

  • هتل Shangri La Hotel Hangzhou

دیگر هتل 5 ستاره پیشنهادی، هتل شانگری است، این هتل چشم انداز زیبایی را از شهر هانگزو در اختیارتان می گذارد. سرویس ها و امکاناتی که این هتل دارد نیز هم سبب شده تا دیگر حرفی برای گفتن باقی نماند و شما می توانید بهترین اقامتتان را در این هتل داشته باشید.

شماره تلفن: 008657187977951

وب سایت: shangri-la.com

آدرس: چین - هانگزو 73号-79 Bei Shan Jie، Xihu Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China، 310000

  • هتل Wyndham Grand Plaza Royale Hangzhou

هتل های 5 ستاره و 4 ستاره این شهر بسیار معروف هستند، هتل پیشنهادی دیگر 4 ستاره دارد و نام آن گرند رویال پلازا است. می توانید انتظار بهترین امکانات و بالاترین کیفیت اقامتی را در این هتل داشته باشید.

شماره تلفن: 008657187616888

وب سایت: wyndham.com

آدرس: چین - هانگزو Hang Zhou Wen De Mu Zhi Zun Hao Ting Da Jiu Dian، Xiacheng Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China

  • هتل Zhejiang Xizi Hotel

دیگر هتل 4 ستاره این شهر، هتل Zhejiang Xizi است. از امکانات فوق العاده کامل این هتل می توان به اتاق کسب و کار، سرویس خشک شویی، پارکینگ، صبحانه روزانه و استخر اشاره کرد.

شماره تلفن: 008657187021888

وب سایت: xizihotel.com

آدرس: چین - هانگزو 37 Nan Shan Lu، Xihu Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China، 310007

هزینه خورد و خوراک در هانگزو

در راهنمای سفر به هانگزو ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، شهر توریستی چینی، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 25 یوان را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 120 یوان پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر هانگزو کمی از یک وعده غذای یک نفره در رستوران معمولی بالاتر است و برای هر ساندویچ باید 30 یوان پرداخت کنید. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. هزینه آب معدنی در این شهر 2 یوان بوده و برای نوشیدن یک فنجام قهوه باید 26 یوان پرداخت کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر هانگزو

  • رستوران Chak De Indian Cricket Restaurant

همانطور که از نام این رستوران مشخص است، می توانید در آن انواع غذاهای هندی خوش طعم و لذیذ را در آن بچشید. فضای این رستوران بسیار زیبا و دنج است و می تواند انتخاب مناسبی برایتان در سفر به این شهر باشد.

آدرس: چین - هانگزو Xin Yi Fang Bu Xing Jie، XinYiFang ShangYe BuXingJie، Gongshu Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China، 310000

  • رستوران Angelos

اگر در شهر هانگزو خواستید که غذاهایی ایتالیایی میل کنید و می توانید رستوران انجلو را نیز انتخاب نمایید.

آدرس: چین - هانگزو 69 Dong Xin Da Dao، Binjiang Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China

  • رستوران حلال M2-Tiba

اگر یکبار در این رستوران غذا سرو کنید، دیگر غیر از این رستوران هیچ جای دیگر نمی روید. این رستوران از گوشت های حلال جهت طبخ غذای خود استفاده می کنند و گزینه بسیار مناسبی برای ایرانیان و به طور کلی مسلمانان است.

ساعت کاری: 11 صبح تا 9 شب

تلفن: 0057187012951

آدرس: No. 16, Zheda Road, Hangzhou

  • رستوران حلال Dongyishun

یکی از رستوران های شهر هانگزو به نام Dongyishun که دیگر شهرهای چین مثل شانگهای، Ningbo و Yiwu. هم شعبه هایی نیز دارد. در این رستوران از گوشت های حلال و مطابق با میل مسلمان ها جهت طبخ غذا استفاده می گردد.

ساعت کاری: 11 صبح تا 9 شب

تلفن: 005787880073

آدرس: No. 288, Zhongshan Road, Hangzhou

هزینه حمل و نقل در شهر هانگزو

سیستم حمل و نقل این شهر شامل اتوبوس و تاکسی می گردد که در مسیرهای مختلف این شهر فعال است. البته در شهر هانگزو استفاده از دوچرخه و اسکوترهای برقی در میان مردم بسیار رواج دارد. سیستم تاکسی رانی هانگزو بسیار پیشرفته و به مجهز خودروهای مدرن است. خط یک متروی شهر با چهل و هشت کیلومتر طول و سی و یک ایستگاه در سال 2012 افتتاح شده و توسعه سایر خطوط هم چنان ادامه دارد.

هزینه بلیط تک سفره 2 یوان

هزینه بلیط ماهانه 55 یوان

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 11 یوان و به ازای هر یک کیلومتر 3 یوان به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 51 یوان باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 6 یوان

جاذبه های گردشگری در شهر هانگزو

  • چای لانگجینگ (Longjing Tea)

چایی های شهر هانگزو مثل شهر لاهیجان خودمان از محبوبیت خاصی بین مردم برخوردار است. این چای خوش طعم لانگچینی از روستایی در قسمت غرب دریاچه وست به دست میاد که در منطقه ای ییلاقی چین قرار گرفته است و در دسترس هانگزو است.

آدرس: چین - هانگزو Long Jing Lu، Xihu Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China

  • دریاچه وست (West Lake)

اگر به هانگزو سفر کنید، هرگز از قلم نیاندازید که دریاچه وست را بازدید کنید. وسعت این دریاچه 6 کیلومتر بوده و در قدیمی ترین بافت شهری قرار گرفته است. اطراف این دریاچه، نیز دریاچه هایی مثل سو (Su) و باییدی (Baidi) هم وجود دارند. بهترین فصل بازدید از این دریاچه بهار است زیرا شکوفه های بهاری سراسر دریاچه را فرا می گیرند و نمای بی نظیری را به دریاچه وست می دهند.

آدرس: چین - هانگزو Qing Bo Jie، Shangcheng Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China، 310000

  • موزه ملی ابریشم چین (The Chinese National Silk Museum)

بعد از چای، ابریشم های هانگزو در جهان بسیار معروف هستند. اگر به این شهر سفر کردید حتما از بازار های این شهراقدام به تهیه ابریشم بنمایید زیرا جنس بسیار مرغوبی دارد و حیف است که به هانگزو بروید و ابریشم این شهر را نخرید. از همین رو موزه ای هم در این شهر وجود دارد که می توانید انواع ابریشم های مرغوب و زیبا را در آن تماشا کنید.

شماره تلفن: 008657187035150

وب سایت:chinasilkmuseum.com

آدرس: چین - هانگزو 73 Yu Huang Shan Lu، Xihu Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China

  • خیابان قدیمی کینگ هفانگ (Qinghefang Ancient Street)

خیابان قدیمی شهر هانگزو، در این سفر از قلم نیاندازید. فضای قدیمی خیابان و مردم خونگرم آن سبب می شوند که شما ساعت ها در آن پیاده روی کنید و متوجه گذر زمان نشوید. این مکان علاوه بر انواع رستوران های متعددی در آنها می توانید غذاهای سنتی چینی را میل کنید، در قسمت های مختلف آن هنرمندا خیابانی متعددی هستند که همه آنها به نحوی مهارت های نوشتن و تکنیک های هنری جالبی را از خودشان به نمایش می گذارند.

شماره تلفن: 008657187813477

آدرس: چین - هانگزو 51 He Fang Jie، Cheng Zhan ShangQuan، Shangcheng Qu، Hangzhou Shi، Zhejiang Sheng، China، 310002

مراکز خرید شهر هانگزو

  • مرکز خرید میکس هانگزو (The mixc Mall)

شماره تلفن: 008657187002888

وب سایت: themixc.com

آدرس: چین - هانگزو 1839号-1913 Bao An Nan Lu، CaiWuWei، Luohu Qu، شنزن Shi، Guangdong Sheng، China، 518000

  • فروشگاه بزرگ Hangzhou Mansion

آدرس: هانگژو، میدان Wulin، شماره 1

تلفن: 0057185153911

  • فروشگاه Carrefour

آدرس: منطقه Shangcheng، جاده Yanan، شماره 135

تلفن: 057187770120

جشنواره های شهر هانگزو

  • جشنواره بین المللی خوراک

زمان برگزاری: ماه آبان

  • جشنواره بین المللی کارتون و انیمیشن چین

زمان برگزاری: فصل بهار

  • جشنواره ملی مشاهده مد رود کیان تانگ

زمان برگزاری: مهر تا آبان

  • جشنواره بین المللی پاییز طلایی هانگ زو

زمان برگزاری: مهر تا آبان

  • جشنواره گل نیلوفر در دریاچه غربی

زمان برگزاری: تیر و مرداد

  • جشنواره چای در دهکده چاه اژدها(Dragon Well Tea Festival)

زمان برگزاری: اردیبهشت و خرداد

بایدها و نبایدهای شهر هانگزو

  • هنگام صدا زدن افراد حتما آنها را با نام فامیلی صدا بزنید و از الفاظی مانند خانم و آقا استفاده کنید.
  • دست دادن و تکان دست هنگام احوال پرسی مرسوم است.
  • حتما از آب معدنی برای آشامیدن در شهر پکن استفاده کنید.در هنگام بازدید از امکان شلوغ و پر بازدید مثل دیوار چین مراقبت وسایل ارزشمندتان باشید.
  • برای اطلاع از ویزا و سفارت کشور چین می توانید را مطالعه کنید.
  • برای دسترسی به شهر پکن در چین می توانید به راحتی از تهران به مقصد پکن بلیط هواپیما تهیه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 942

به "راهنمای سفر به هانگزو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هانگزو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید