رایزنی اردوغان و رئیس شورای اتحادیه اروپا برای احیای روابط

به گزارش کیوسک خبری آشنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، ابراز امیدواری کرد که در نخستین گفت و گوی طرفین از زمان اعمال تحریم های هفته گذشته بروکسل علیه آنکارا، صفحه ای جدید از روابط میان کشورش و اتحادیه اروپا باز گردد.

رایزنی اردوغان و رئیس شورای اتحادیه اروپا برای احیای روابط

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر رئیس جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه ای در این باره گفت که در زمانی که ترکیه می خواهد صفحه جدیدی از روابط با اتحادیه اروپا باز کند، بعضی می کوشند تا به بحران ادامه دهند.

اردوغان در این گفت و گوی تلفنی خواهان نجات روابط ترکیه و اروپا از چرخه معیوب کنونی شد و آمادگی آنکارا را برای شروع دوباره گفت و گو با اتحادیه اروپا در همه زمینه ها و بر اساس منافع مشترک گفت.

در این بیانیه به نقل از رئیس جمهوری ترکیه آمده است که توافق نامه مهاجرت که توسط ترکیه و اتحادیه اروپا در سال 2016 منعقد شده است می تواند نقطه شروع و ایجاد فضایی مثبت میان دو طرف باشد.

رهبران اتحادیه اروپا در نشست پنجشنبه گذشته در بروکسل، ترکیه را به سبب اقدام های غیرقانونی و تهاجمی در مدیترانه علیه یونان و قبرس، به ویژه عملیات ماه های اخیر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه تحریم کردند.

چند روز پس از این تحریم های اروپا، ایالات متحده آمریکا نیز در روز دوشنبه ترکیه را به دلیل خرید سامانه روسی دفاع هوایی S-400 تحریم کرد.

در بیانیه دفتر رئیس جمهوری ترکیه به نقل از اردوغان آمده است که ما امیدواریم اتحادیه اروپا بتواند موضع سازنده و منطقی در قبال ترکیه اتخاذ کند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 338

به "رایزنی اردوغان و رئیس شورای اتحادیه اروپا برای احیای روابط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی اردوغان و رئیس شورای اتحادیه اروپا برای احیای روابط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید