زندگی در مونترال

به گزارش کیوسک خبری آشنا، معرفی شهر مونترال کانادا

مونترال به وسیله تورنتو به عنوان یکی از مراکز مهم سرمایه گذاری تجاری کانادا شناخته شده است که علاوه بر آن یک مرکز مهم تجاری، هنری، فرهنگی و معماری نیز می باشد.

زندگی در مونترال

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

از لحاظ جغرافیایی شهر مونترال در جنوب غربی استان کبک واقع شده است. این شهر در 190 کیلومتری شرق پایتخت کانادا یعنی اتاوا و در 539 کیلومتری شمال شرقی شهر تورنتو قرار گرفته است.

شهر مونترال درون جزیره ای به همین نام یعنی مونترال جای گرفته است و به همین دلیل به این نام شناخته شده است. حدود 75 جزیره کوچک و عظیم دیگر نیز در اطراف جزیره اصلی وجود دارد که در مجموع مونترال عظیم را تشکیل می دهند که عظیم ترینِ این جزایر ایل بیزارد (Île Bizard) است.

مونترال دارای آب و هوای قاره ای چهار فصل با زمستان های سرد و برفی و تابستان های گرم است. مونترال به آب های آزاد دسترسی داشته و یک شهر چند ملیتی است که 67 درصد ساکنان آن فرانسوی زبان هستند.

مونترال با نام های مختلفی از جمله شهر صدها برج یا The City of a Hundred Steeples ، کلانشهر کبک یا Quebecs Metropolis و شهر مقدسین یا The City of Saints خوانده شده است. اگر زندگی در یک شهر مشهور دنیا برای شما جذابیت دارد، مونترال می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

چیزهای زیادی در خصوص زندگی در مونترال با محیط محبت آمیز، روبه ترقی و لیبرال وجود دارد که باعث جذابیت زندگی کردن و مهاجرت در این شهر می گردد. با این حال در کنار این جوانب و نکات مثبت، برخی نکات منفی نیز در ارتباط با زندگی در مونترال وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در این مقاله به تعدادی از مزایا و معایب زندگی در مونترال اشاره می کنیم.

مزایای زندگی در مونترال

1) اجاره های پایین

اگر قصد کار یا تحصیل در مونترال را دارید و مجرد هستید، مونترال می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت شما باشد زیرا اجاره آپارتمان در مونترال نسبت به سایر شهرهای کانادا ارزان قیمت تر است. متوسط هزینه اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر مونترال حدود 960 دلار است؛ این در حالی است که در اتاوا پایتخت کانادا، همان آپارتمان در مرکز شهر تقریباً 1,150 دلار ماهیانه برای شما هزینه خواهد برد. همچنین هزینه اجاره فضای تجاری یا مغازه در مونترال پایین تر از سایر شهرهای کانادا و ایالات متحده است.

اما با این وجود اگر به فکر خرید خانه هستید، همه چیز کمی گران تر می گردد. براساس آمارهای اخیر، شما برای خرید راحت خانه در مونترال باید حدود 78,473 دلار درآمد در سال داشته باشید. در حالی که در برخی از شهرهای دیگر کانادا مانند کلگری، تورنتو و ونکوور قیمت خرید خانه به اندازه مونترال گران نیست.

2) فرهنگ کلاس دنیای

تعداد زیادی از هنرمندان دنیا به هنرهای پر جنب و جوش شهر مونترال و اجاره های پایین آن جذب می شوند. مونترال مکان مناسبی برای ارتباط با افراد متفکر فرهنگی است.علاوه بر این، بارها ها تا 3 صبح باز می مانند. این شهر به کلیه خیابان ها و محلات و رستوران ها و کلوپ های خود می بالد. برخی از این محلات شامل La Petite-Patrie ، Old Montreal ، Saint-Henri Mile-Ex و Plateau می باشند.

3) برگزاری فستیوال های فراوان

مونترال از آنجا که شهری فرهنگی است، محل برگزاری فستیوال های عظیم و مستقر زیادی است. تقریباً همواره فستیوال خاصی در تمام طول سال در مونترال برگزار می گردد. همچنین برخی از این فستیوال ها کاملاً خانوادگی هستند.

4) حمل و نقل عمومی ارزان قیمت

هزینه رفت و آمد ماهانه با وسایل نقلیه عمومی در مونترال کمتر از سایر شهرهای کانادا است. در تورنتو در حال حاضر هزینه رفت و آمد یک عظیمسال در ماه حدود 141 دلار و در مونترال 83 دلار است. متروی مونترال نیز بیشتر نقاط شهر را سرویس می دهد و همچنین قطار هر 5 دقیقه یکبار در ایستگاه های مختلف می رسد، بنابراین رفت و آمد به مکان ها آسان است. از طرفی با وجود سیستم حمل و نقل عمومی گسترده مونترال، شما به راحتی می توانید بدون احتیاج به خودروی شخصی به تمام نقاط شهر رفت و آمد کنید.

5) شهر دوچرخه دوست

از مزایای دیگر زندگی در مونترال این است که می توانید به شکل دیگری از حمل و نقل یعنی دوچرخه خود تکیه کنید! مونترال تنها شهر کانادایی در بین 20 شهر برتر دوچرخه سواری دنیا قرار گرفته است. مونترال دارای خطوط جهت دوچرخه ای است که از جهت تردد وسایل نقلیه جدا شده و از امنیت در سفر برخوردار هستند.

معایب زندگی در مونترال

1) باید دو زبان انگلیسی و فرانسوی را بلد باشید

برای زندگی در مونترال بهتر است هر دو زبان رسمی را بلد باشید زیرا در غیر این صورت یافتن مشاغل با درآمد برایتان بسیار سخت خواهد بود.

2) مالیات های بالا

گرچه هزینه زندگی در مونترال نسبتاً کم است اما مالیات مونترال از سایر شهرهای کانادا بالاتر است. به گونه ای که یک سوم از پرداختی مالیاتی شما فقط شامل مالیات بر درآمد شماست. اگر در سال 2016 درآمدبالای 42,390 دلار داشته باشید، 16 درصد از این درآمد شما باید بابت مالیات به دولت مونترال پرداخت گردد. به اینها 15 درصد مالیات های فدرال نیز اضافه می گردد که تقریباً در همان براکت مالیاتی قرار گرفته است. از این گذشته، مالیات فروش نیز در مونترال بسیار زیاد است. در حالی که مالیات فروش کبک تقریباً 10 درصد همراه با پنج درصد مالیات کالاها و خدمات (GST) می باشد.

3) زمستان های به شدت سرد

با زندگی در مونترال باید میزبان زمستان های بی رحمانه، طولانی، برفی و سخت باشید! دمای هوا در ماه ژانویه در حدود 10 - درجه سانتیگراد است، اما با وزش بادهای زمستانی این دما به 30- هم می رسد.

4) زیرساخت های فرسوده

مونترال به معنای واقعی کلمه در حال تجزیه است. جاده های پر از حفره، بسته بودن مداوم پل Champlain و مشکلاتی از این قبیل که مربوط به زیرساخت های نامناسب و تخریب شدنی مونترال می باشد از دیگر معایب زندگی در مونترال است.

5) حمل و نقل عمومی مونترال اغلب غیرقابل اعتماد است

مترو مونترال معمولاً دارای تاخیر در خدمات است. در سال 2015، 956 حادثه بین قطارها باعث شد قطارها 5 دقیقه یا بیشتر به تأخیر بیفتند. حتی برخی اوقات تمام خط مترو ممکن است ساعت ها تعطیل شوند!

سازمان اتوبوس رانی مونترال نیز رو به فرسودگی است، بنابراین تقریباً 25 درصد اتوبوس ها در هر زمان معینی در حال تعمیر هستند. این بدان معناست که تعداد کمتری اتوبوس در خیابان ها حرکت می نمایند. با این وجود اگر می توانید برای این اختلال در خدمات برنامه ریزی کنید، هزینه حمل و نقل پایین تر ممکن است این را برایتان جبران کند و مونترال را تبدیل به مقصد مناسبی برای مهاجرت شما کند.

منبع: اینترنت
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 149

به "زندگی در مونترال" امتیاز دهید

1 کاربر به "زندگی در مونترال" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید