ساخت ترمینال جدید با ظرفیت 25 میلیون نفر در فرودگاه امام

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مذاکراتی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای فاز اول توسعه فرودگاه امام و ترمینال جدید با ظرفیت 25 میلیون مسافر در حال اجرا است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

ساخت ترمینال جدید با ظرفیت 25 میلیون نفر در فرودگاه امام

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمدمهدی کربلایی امروز در نشست خبری اظهار داست: فرودگاه امام با افزایش ظرفیت سال 98 در حال حاضر بین 10 تا 12 میلیون نفر در سال دگر دارد و این نسبت به برنامه ریزی که درباره فرودگاه امام صورت گرفته است در واقع قبل است و حدود یک دهم برنامه معین شده است یعنی باید در چند فاز می زد، به 100 میلیون مسافر در سال برسد.

وی اضافه نمود: مذاکراتی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای فاز اول توسعه فرودگاه امام و ترمینال جدید با ظرفیت 25 میلیون مسافر در حال اجرا است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

وی اعلام کرد: همه کوشش ما این است که برنامه کلی و هدف کلی ترسیم شده برای شهر فرودگاهی امام خمینی رحمت الله علیه محقق گردد و به هاب اول بار و هاب دوم مسافر در منطقه تبدیل شویم.

وی گفت: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی رحمة الله علیه منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی دارد و همه کوشش ما معطوف به این شده است که ظرفیت قانونی مسئول اجرا گردد.

وی گفت: ما تنها منطقه آزاد و ویژه اقتصادی زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی هستیم، ضمن آنکه قوانین شورای عالی مناطق آزاد را هم باید رعایت کنیم.

کربلایی گفت: در دو سال گذشته کوشش کردیم و با توجه به شرایط صنعت هوانوردی به دلیل شیوع کرونا مسائل را برطرف کنیم و به توسعه شهر فرودگاهی بپردازیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته موفقیت خوبی در موضوع شهر فرودگاهی داشتیم و در بخش منطقه آزاد و ویژه اقتصادی پیشرفت مناسبی محقق شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی رحمة الله علیه داشت: کوشش شد در دوران کرونا خصوصاً سال گذشته با اصلاح ساختار و برنامه ریزی برای توسعه سرمایه گذاری و تکمیل زیرساخت ها در زمان پس از کرونا آمادگی بیشتری داشته باشیم.

وی اعلام کرد: طرح جامع شهر فرودگاهی و طرح تفصیلی نقاط مختلف دنبال شد و برای تکمیل توسعه زیرساخت در منطقه پیشران برای هسته شروع فعالیت های منطقه آزاد برنامه ریزی کردیم.

وی گفت: در منطقه آزاد منطفه پیشران240 هکتاری در نظر گرفته شد و برای این محدود و منطقه هوانوردی سرمایه گذار جذب نموده ایم.

وی اضافه نمود: برای شهر لجستیک سیستم های مختلف حمل و نقل، انبارداری، حمل و نقل ریلی هوایی و غیر ضروری است که با چند سرمایه گذار برای ایجاد انبارهای هوشمند و مکانیزه صحبت کردیم.

وی اعلام کرد: در حال عقد قرارداد هستیم و در حوزه های تعمیر و نگهداری هواپیما، موتور، بدنه و غیرع با چند سرمایه گذار مذاکراتی داشته ایم.

کربلایی اعلام کرد: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری منعقد کردیم و در حال تحویل زمین یا انعقاد قرارداد هستیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی رحمة الله علیه با بیان این که 1200 میلیارد تومان از شرکت های هواپیمایی داخلی طلبکاریم گفت، شرکت های هواپیمایی خارجی بدهی چندانی به ما ندارند.

کربلایی در خصوص منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهرک فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام کرد: تسهیلاتی در باره عدم اخذ اقتصادیات در سالهای اولیه همچنین عدم اخذ حقوق و عوارض گمرکی و تسهیلات صادرات و واردات از مشوق ها در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است.

وی اضافه نمود: برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران، تسهیلاتی درنظر گرفتیم، البته سوداگران زمین به سراغ اراضی اطراف شهر فرودگاهی آمدند، اما ما اراضی را به قیمت کارشناسی در قالب اجاره بلندمدت به سرمایه گذار واگذار می کنیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: موضوع منطقه مسکونی در شهر فرودگاهی امام را نیز دنبال می کنیم.

* پیشرفت 70 درصدی باند دوم فرودگاه امام(ره)

کربلایی اعلام کرد: در طرح توسعه ترمینال جدید، تکمیل باند دوم دیده شده است و قرار است باند در اجرای طرح تکمیل گردد.

وی اضافه نمود: ILS کت2 جدید به زودی روی باند اصلی نصب می گردد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام کرد: در حال مذاکره برای ترمینال کارگو (حمل و نقل) هستیم و زمین به سرمایه گذار برای نقشه برداری تحویل می گردد.

وی اظهار کرد: ایرلاین های خارجی حساب خود را طبق صورتحساب پرداخت می نمایند.

* عملیات ترمینال سلام برای کاهش هزینه ها متوقف شد

وی گفت: برای کاهش هزینه ها خدمات دهی ترمینال سلام را متوقف کردیم، البته به دلیل شیوع کرونا و کاهش پروازها این ترمینال عملیاتی نبود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام کرد: با سرمایه گذار جلسات منظمی برگزار کردیم و در حال جمع بندی هستیم تا نحوه تعامل اقتصادی با سرمایه گذار شفاف تر گردد.

کربلایی با بیان اینکه سررسید اقساط سرمایه گذار شروع شده است، گفت: در صورت برقراری پروازهای حج، ترمینال سلام به پروازهای حج و داخلی اختصاص یابد.

* پیشنهاد دریافت بخشی از درآمد پروازهای عبوری

وی گفت: درآمدی مستمر برای شرکت فرودگاه ها در پروازهای عبوری وجود دارد. موضوع اختصاص بخشی از این درآمد به فرودگاه امام(ره) مطرح شده است تا بخشی از هزینه های ما از این محل جبران گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 625

به "ساخت ترمینال جدید با ظرفیت 25 میلیون نفر در فرودگاه امام" امتیاز دهید

2 کاربر به "ساخت ترمینال جدید با ظرفیت 25 میلیون نفر در فرودگاه امام" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ترمینال جدید با ظرفیت 25 میلیون نفر در فرودگاه امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید