ایجاد خط فراوری مشترک خودرو بین ایران و ارمنستان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، در چندماه گذشته تصویری از خودروی پلیس کشور ارمنستان در شبکه های اجتماعی وایرال شد که برای کاربران ایرانی جالب بود؛ چون نشان می داد که خودروی سمند به عنوان خودروی پلیس ارمنستان انتخاب شده است. حالا در چند روز گذشته رئیس سازمان توسعه تجارت از استقبال ارمنستان از احداث خط فراوری خودروی ایرانی در این کشور اطلاع داد و گفت:

ایجاد خط فراوری مشترک خودرو بین ایران و ارمنستان

خط فراوری مشترک خودرو ایران و ارمنستان با هدف صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا ایجاد می گردد.

ارمنستان جزو کشورهای حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشورها پرداخت نمی کند و با حضور خودروساز ایرانی در ارمنستان می توانیم از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

شروع صادرات خودروی ایرانی به ارمنستان

در مرحله اول صادرات خودرو به ارمنستان، سفارش گذاری 200 دستگاه خودرو به ارمنستان صورت گرفته است و در مرحله نخست صادرات خودرو به صورت پایلوت و آزمایشی بوده و منتظر هستیم که نتایج آن دیده گردد.

معاون وزیر صمت اظهار داشت که خودروهای صادر شده به ارمنستان محصول ایران خودرو هستند. ضمن اینکه در روند صادرات شبکه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات خودرو بسیار مهم است. به همین علت با یک مجموعه خودرویی ارمنستان رایزنی مورداحتیاج صورت گرفته و قرار شده است که بعد از ارسال تعداد معین شده خودرو، افزایشی شدن روند صادرات خودرو به ارمنستان را در دستور کار قرار دهیم.

وی از ایجاد خط فراوری مشترک خودرو ایران و ارمنستان با هدف صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا اطلاع داد و گفت:

ارمنستان جزو کشورهای حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشورها پرداخت نمی کند. از این رو امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفته است: در حوزه همکاری های خودرویی با ارمنستان تهاتر انجام نمی گردد و بخش خصوصی ارمنستان، خودرو را از ایران خریداری و در بازار این کشور به فروش می رساند.

ایران خودرو هم 2 محصول به ایروان ارمنستان صادر کرد

در شهریورماه امسال هم با سفر مدیرعامل خودروساز ایرانی، ایران خودرو به ارمنستان و عقد قرارداد درباره صادر کردن محصولات ایران خودرو به ارمنستان با هماهنگی های صورت گرفته است.

با اجرای فرآیندهای سفارش گذاری و فراوری خودروهای درخواستی و نیز دریافت وجوه مربوط از مشتری، اولین محموله محصولات ایران خودرو شامل هشت دستگاه خودروی تارا و دنا اتومات به همراه قطعات یدکی مورد احتیاج برای خدمات پس از فروش وارد بازار ارمنستان شد.

هم زمان با صادرات محصولات خودروساز ایرانی برای تسهیل شدن ارائه خدمات به مشتریان، نمایندگی ایران خودرو در ارمنستان نیز در فضای نمایشگاهی و به عنوان مرکز ارائه خدمات پس از فروش در ایروان مطابق استانداردهای ایران خودرو مجهز شده است.

در ملاقات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با مقامات ارمنستانی، برنامه های دو سال آینده مثل همکاری با تاکسی رانی و پلیس ارمنستان با نماینده ایران خودرو در ایروان مطرح شد مقرر شد، ساز وکار ارایه خدمات پس از فروش و امداد جاده ای برای محصولات ایران خودرویی مسافران ایرانی در ایروان نهایی گردد به نحوی که هزینه خدمات به صورت ریالی با ایساکو تسویه گردد.

پیش از این هم ایران خودرو سابقه صادرات خودرو سمند به روسیه را داشته است که فعلا متوقف شده است.

آگهی های انواع خودرو را در خبرنگاران ببینید

***

اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1101

به "ایجاد خط فراوری مشترک خودرو بین ایران و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد خط فراوری مشترک خودرو بین ایران و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید