سازمان ملل 18 دستگاه اکسیژن ساز به بهزیستی یزد اهدا کرد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگاران/یزد مدیر کل بهزیستی استان یزد اسم کرد: 18 دستگاه اکسیژن ساز از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان بهزیستی یزد اهداء شد.

سازمان ملل 18 دستگاه اکسیژن ساز به بهزیستی یزد اهدا کرد

دکتر علی محمد عطابخش در حاشیه آیین اهدای دستگاه های اکسیژن ساز در یزد، گفت: در کل کشور بیش از 1000 دستگاه در نظر گرفته شده که 18 دستگاه سهم استان یزد بوده و بسته به نحوه فعالیت و تعداد سالمندان در مراکز، به صورت رایگان در اختیار هشت مرکزی که در هفت شهرستان استان در حال فعالیت است، قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: ارزش تقریبی هر دستگاه، 180 میلیون ریال و ارزش کلی این تجهیزات پزشکی 3 میلیارد و 200 میلیون ریال می باشد که در فرآیند درمان سالمندان استفاده می گردد.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار کرد: در حال حاضر در پنج مرکز خاص سالمندی در شهرستان های تفت، یزد، ابرکوه، مهریز و اردکان، 364 سالمند نگهداری می شوند.

این مسئول توضیح داد: بهزیستی برای هر فرد سالمند بین 18 تا 20 میلیون ریال در ماه یارانه پرداخت می نماید و سالمندان حاضر در مراکز، سالمندان معلولی هستند که شرایط نگهداری در منزل را ندارند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان استان یزد به اسم اولویت کاری اداره کل بهزیستی استان بوده، اسم کرد: در استان یزد واکسیناسیون سالمندان و پرسنل این مراکز به صورت کامل اجرا شده است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان یزد، 18 دستگاه اکسیژن ساز بین تمام مراکز خاص سالمندی و مراکز نگهداری معلولین که سالمند بالای 57 سال دارند، توزیع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 722

به "سازمان ملل 18 دستگاه اکسیژن ساز به بهزیستی یزد اهدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل 18 دستگاه اکسیژن ساز به بهزیستی یزد اهدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید