تور آلمان ارزان: سفرهای یک روزه از مونیخ

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مونیخ، مرکز بایرن، کلان شهری با جاذبه های گردشگری فراوان از جمله گلوکنسپیل (Glockenspiel) مشهور است. هر کدام از مکان های تاریخی اطراف آن به تنهایی ارزش سفری یک روزه را دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا با چند سفر یک روزه به حوالی مونیخ آشنا شوید.

تور آلمان ارزان: سفرهای یک روزه از مونیخ

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مونیخ به وسیله گروهی از راهبان ساکن نواحی حاصلخیز پایه گذاری شد و در سال 1175 به طور رسمی تبدیل به شهر شد. در جنگ جهانی دوم در اثر بمباران متفقین به تدریج نابود شد، اما پس از جنگ دوباره در حد مطلوبی بازسازی شد. در این شهر هرساله جشن بزرگی موسوم به جشن اکتبر برگزار می گردد که بسیار باشکوه است. در نزدیکی مونیخ مکان های تماشای بسیاری وجود دارد که سفری یک روزه را می طلبند. در این مقاله قصد داریم شما را با این مکان ها آشنا کنیم.

رجنزبرگ

اولین مکانی که مناسب سفری یک روزه است شهر قدیمی رجنزبرگ (Regensburg) در رودخانه دانوب است. معروفیت این شهر به خاطر بافت قرون وسطایی آن است که در گذر قرن ها به خوبی حفظ شده است.

گردشگران می توانند در میان این شهر قدم بزنند و به تاریخچه هنری و معماری غنی آن بیندیشند. رجنزبرگ در انتها جنگ جهانی دوم دچار اندکی ویرانی در اثر انفجار بمب شد که بقایای آن هم باقی است و به گردشگران این فرصت را می دهد که شواهد گذشته پر تلاطمش را از نزدیک ببینند.

در انتهای شمالی رود دانوب بنایی مستحکم برای مارکوس ارلیاس (Marcus Aurelias)، امپراطور رم، در سال 179 ساخته شده است. این بنا که به کاسترا رجینا (Castra Regina) معروف است امروزه تبدیل به هسته گردشگری رجنزبرگ شده است.

هرنچیمسی

دومین مکانی که واقعا ارزش یک روز وقت گذاشتن را دارد، مجموعه ساختمان های سلطنتی به نام هرنچیمسی (Herrenchiemsee) در هرنینسل (Herreninsel) است. هرنینسل جزیره ای در بزرگ ترین دریاچه بایرن است که در 60 کیلومتری جنوب شرق مونیخ واقع شده است.

شاه لودوینگ دوم (Ludwig) به 3 چیز علاقه بسیار داشت: تنهایی، کاخ ورسای در فرانسه و آهنگساز مشهور، واگنر (Wagner). او کاخ هرنچیمسی را برای انعکاس شکوه و جلال لویی چهاردهم (Louis)، پادشاه محبوب فرانسه، بنا ساخت.

او در تکرار کاخ باشکوه ورسای بسیار پیروز بود و توانست نسخه ای دومی از این کاخ را به نام خود ثبت کند. اما عجل به او مهلت نداد تا اتمام این بنا را ببیند و هنگامیکه یک سوم آن ساخته شده بود، دار فانی را وداع گفت. امروزه این مکان با داشتن محوطه فوق العاده و باغ های مجلل تبدیل به مکانی با ارزش برای بازدید شده است.

آشیانه عقاب

مکان بعدی که حتما باید به آن سر زد، مکانی است که به گوشه عزلت هیتلر (Hitler) یا آشیانه عقاب موسوم است. آشیانه عقاب در نزدیکی برچتسگادن (Berchtesgaden) واقع شده است.

مارتین بورمان (Martin Bormann) این مکان را ساخت و به عنوان کادوی 50سالگی هیتلر به او هدیه داد. هیتلر زمان زیادی را در این آلونک سپری نکرد اما توانست در انتها جنگ جهانی دوم از بمباران متفقین در امان باشد. امروزه این آلونک تبدیل به یک رستوران شده است و مکان گردشگری محبوبی در مونیخ به شمار می آید.

روتنبرگ

روتنبرگ (Rothenburg) شهر قرون وسطایی کوچکی است که تعداد زیادی ساختمان جالب و رمانتیک برای بازید دارد. این شهر تقریبا در وسط فرانکفورت (Frankfurt) و مونیخ واقع شده است.

روتنبرگ آلمانی ترین شهر در کشور آلمان است که در طول سال های متمادی دست نخورده به جای مانده است. در جنگ جهانی دوم رهبران نازی مدام مردم را به تماشا این روستای نمونه می بردند. معروفیت دیگر این شهر به خاطر مغازه های آن است که در تمام طول سال لوازم مربوط به کریسمس را می فروشند. در ماه دسامبر هم برترین مغازه های خرید لوازم کریسمس در این شهر پیدا می شوند.

قلعه هوهنشوانگ

جاذبه گردشگری دیگری که حتما باید یک روز را به آن اختصاص داد قلعه هوهنشوانگ (Hohenschwangau) است. این قلعه در روستای هوهنشوانگ در نزدیکی شهر فوسن (Füssen) واقع شده است و تنها 2 ساعت با مونیخ فاصله دارد.

شاه ماکسیمیلیان (Maximillian) دوم، پدر لودویگ (Ludwig) دوم، زمانیکه هنوز ولیعهد آلمان بود، این قلعه را یافت. محیط اطراف آن ولیعهد را شیفته خود کرد تا جاییکه تصمیم گرفت آن را خریداری و بازسازی کند. پس از اتمام کار بازسازی، ماکسیمیلیان آن را کاخ تابستانی و اوقات شکار خود کرد.

در سال 1864 که شاه ماکسیمیلیان دار فانی را وداع گفت، لودویگ دوم به سلطنت رسید. او هرگز ازدواج نکرد؛ بنابراین مادرش تا انتها عمر در این کاخ زندگی کرد. این مکان در هر دو جنگ جهانی از هر گونه آسیبی در امان ماند.

کاخ لیندرهوف

کاخ لیندرهوف (Linderhof) تنها کاخی است که شاه لودویگ ساخت آن را در طول عمرش به اتمام رسانید. این کاخ هم نسخه کوچکی از کاخ باشکوه ورسای است. خاص ترین بخش های آن، تالار آینه و اتاق خواب طاووس است. لودویگ بخش زیادی از زندگی خود را در این کاخ به تنهایی گذراند.

او، به افتخار واگنر، بر اساس اپرای او به نام تانهاسر (Tannhäuser) غاری فانتزی ساخته است که از کوه آغاز شده و تا پشت کاخ ادامه می یابد.

قلعه هوهنسالزبرگ

اگرچه سالزبرگ (Salzburg) در کشور اتریش واقع شده است، اما با قطار کمتر از 2 ساعت با مونیخ فاصله دارد. سالزبرگ شهری قدیمی و کوچک است که در جهان به خاطر معماری سبک باروک خود مشهور شده است. این شهر یکی از مراکز شهری اتریش است که به خوبی حفظ شده است.

قلعه هوهنسالزبرگ (Hohensalzburg) یکی از جاذبه های اصلی آن است که در بالای کوه فستونگسبرگ (Festungsberg) واقع شده است. این قلعه تماشای یکی از بزرگ ترین قلعه های قرون وسطایی در اروپا است که بیش تر آن به خوبی حفظ شده است.

نئوشوانشتاین

نئوشوانشتاین (Neuschwanstein)، قلعه افسانه ای لودویگ، روی تپه ای بالای روستای هوهنشوانگ (Hohenschwangau) قرار گرفته است. این قلعه هم مثل قلعه هوهنشوانگ در نزدیکی شهر فوسن واقع شده است. بنابراین سفری یک روزه از مونیخ به سمت فوسن ضروری است.

نئوشوانشتاین یکی از پربازدیدترین قلعه های اروپا محسوب می گردد. والت دیزنی (Walt Disney) از این قلعه به عنوان مدلی برای قلعه زیبای خفته استفاده نموده است. لودوینگ در این قلعه هم به واگنر محبوبش ادای احترام نموده است و در وسایل و بعلاوه نام این قلعه از کارهای او الهام گرفته است. دیوارهای طبقه چهارم قلعه پوشیده از عکس هایی است که به کارهای واگنر اشاره دارند.

منبع: کجارو / touropia.com
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 987

به "تور آلمان ارزان: سفرهای یک روزه از مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: سفرهای یک روزه از مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید