سفره کارگر ایرانی در عمان رنگین&zwnjتر است! ، قیمت مواد غذایی در ایران گران، دستمزد ارزان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران مواد غذایی در ایران بسیار گران است و با قدرت خرید کارگران همخوانی ندارد. یک کارگر با حداقل حقوق در ایران می‌تواند 20 کیلوگرم برنج، 10 کیلوگرم گوشت قرمز، 10 کیلوگرم مرغ، 10کیلوگرم تخم مرغ و 10 کیلوگرم موز بخرد.

سفره کارگر ایرانی در عمان رنگین&zwnjتر است! ، قیمت مواد غذایی در ایران گران، دستمزد ارزان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در عمان با همین حقوق، کارگر ایرانی سفره رنگین‌تری دارد. آنجا یک کارگر ایرانی می‌تواند 20 کیلوگرم برنج، 18 کیلوگرم گوشت قرمز، 13 کیلوگرم موز، 10 کیلوگرم مرغ و 10 کیلوگرم تخم مرغ بخرد. این در شرایطی است که حداقل حقوق کارگر عمانی 1500 ریال عمان و معادل 3 برابر حقوق کارگر ایرانی است.

مواد غذایی در ایران هم قیمت با بازار قطر و امارات

جالب است که در قطر و امارات قدرت خرید کارگر ایرانی در بازار مواد غذایی تقریبا مشابه ایران است و کارگر ایرانی در امارات با حداقل حقوق ایران می تواند تقریبا به اندازه ایران خرید کند فقط اینکه 5 کیلوگرم گوشت کمتر و 7 کیلوگرم موز کمتر بخرد.

در قطر هم کارگر ایرانی با حداقل حقوققش می‌تواند مشابه بازار ایران خرید کند و تنها 5 کیلوگرم گوشت کمتر و 8 کیلوگرم موز کمتر بخرد. این در شرایطی است که حداقل حقوق کارگر اماراتی 1400 دلار و حدود 12.5 برابر کارگر ایرانی است و حداقل حقوق کارگر قطری معادل 275 دلار و حدود 2.4 برابر کارگر ایرانی است.

در ترکیه گرچه کارگر ایرانی در بازار مواد غذایی قدرت خریدی کمتر از کشورهای عربی گفته شده دارد اما اختلاف آنچنان فاحش نیست. کارگر ایرانی با حداقل حقوق خود در ترکیه می‌تواند 7 کیلوگرم مرغ کمتر و 8 کیلوگرم تخم مرغ کمتر نسبت به بازار ایران بخرد. حداقل حقوق در ترکیه حدود سه برابر حداقل حقوق در ایران است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 263

به "سفره کارگر ایرانی در عمان رنگین&zwnjتر است! ، قیمت مواد غذایی در ایران گران، دستمزد ارزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفره کارگر ایرانی در عمان رنگین&zwnjتر است! ، قیمت مواد غذایی در ایران گران، دستمزد ارزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید