سه میلیون آمریکایی در خاموشی ماندند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سرمای شدید بی سابقه در تگزاس، تقاضا برای برق را افزایش داد و اپراتور شبکه برق این ایالت آمریکایی را ناچار کرد روز دوشنبه خاموشی دوره ای اجرا کند که در نتیجه حدود سه میلیون مشتری بدون برق ماندند.

سه میلیون آمریکایی در خاموشی ماندند

به گزارش خبرنگاران، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه شرایط اضطراری گفت و کمکهای فدرال را برای تگزاس که برودت هوای آن به منفی دو تا منفی 22 درجه سلسیوس رسید، گسیل کرد.

فرودگاه جورج بوش اینترکانتیننتال هیوستون اعلام تعطیلی کرد و فرودگاه هابی این شهر هم به دلیل شرایط هوا، فعالیتش را حداقل تا روز سه شنبه متوقف کرد.

سرمای شدید صنعت انرژی تگزاس که بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت در آمریکاست را فلج کرد و پالایشگاههای نفت این ایالت تعطیل شدند و محدودیتهایی از سوی اپراتورهای خط لوله گاز طبیعی به اجرا درآمد. زیرساختهای انرژی مانند خطوط لوله گاز طبیعی یخ زده اند و باعث توقف جریان سوخت به نیروگاههای برق شده اند. شرکت موتیوا اینترپرایز پالایشگاه پورت آرتور خود را به دلیل سرمای هوا تعطیل کرد. این پالایشگاه با ظرفیت بیش از 630 هزار بشکه در روز، بزرگترین پالایشگاه نفت آمریکای شمالی است.

سرویس هواشناسی ملی آمریکا اعلام کرده یک توده هوای قطبی به سمت جنوب روانه شده و بخشهای وسیعتری را فرا گرفته است. هشدارهای طوفان زمستانی برای بیشتر نقاط منطقه گلف کاست، اوکلاهاما و میسوری منتشر شدند.

در لوییزیانا سرمای منجمدکننده باعث قطع برق و بسته شدن جاده ها شد و در برخی از نقاط، محدودیتهای رفت و آمد برای جلوگیری از دسترسی ساکنان به جاده ها وضع شد.

سرمای منجمدکننده تگزاس به مکزیک هم رسید و مقامات این کشور اعلام کرده اند در تلاش برای رفع قطعی برقی هستند که 400 هزار نفر را در خاموشی گذاشته است.

مقامات تگزاس در واکنش به افزایش مصرف که بعدازظهر یکشنبه به رکورد 69 هزار و 150 مگاوات رسید و بیش از 3200 مگاوات بالاتر از پیک سرمای زمستانی در ژانویه سال 2018 بود، تلاش کردند استفاده از برق را کاهش دهند.

طوفانها تقریبا نیمی از ظرفیت تولید نیروی بادی تگزاس را از کار انداختند. نیروی بادی دومین منبع بزرگ تولید برق در تگزاس است و سهم 23 درصدی در تامین برق این ایالت دارد.

از 25 هزار مگاوات ظرفیت نیروی بادی که معمولا در تگزاس موجود است، 12 هزار مگاوات صبح روز یکشنبه غیرفعال شد.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور این ایالت از مردم خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا از خاموشیهای گسترده ناخواسته جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 494

به "سه میلیون آمریکایی در خاموشی ماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه میلیون آمریکایی در خاموشی ماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید