طراحی گرافیک یک زبان با دستورات نامشخص است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ کتاب آنالیز خطوط گرافیکی تایپوگرافی و کاربرد آن بر روی پوشاک به وسیله نشر راهی بازار کتاب شد.

طراحی گرافیک یک زبان با دستورات نامشخص است

واژه گرافیک از مصدر یونانی به معنای نوشتن گرفته شده است. ریشه آن در اصل به معنای خراشیدن، حک کردن و نقر کردن است. در روش های تکثیر قدیمی، روی سنگ یا مس را با عملی شبیه خراش دادن منقش می کردند و پس از برگردانیدن آن روی کاغذ، تکثیر را انجام می دادند که با آن طراحی خطی گرافیک اطلاق می شد.

تایپوگرافی نیز به هر تلاشی که به وسیله یک طراح گرافیک یا هر شخص هنرمند دیگر صورت گیرد تا به حروف وجه تصویری ببخشد گفته می گردد.

این کتاب در باب طراحی لباس با یاری گرفتن از حروف و تایپو است.

نویسنده درباره این کتاب عنوان نموده: تحقیق حاضر با عنوان آنالیز خطوط گرافیکی با نگرش کاربردی بر روی پوشاک این تحقیق با توجه به اهداف معین که پیرامون اهداف اصلی آنالیز تاریخچه خط و تاریخچه گرافیک و ارتباط آنها با پوشاک مدنظر گرفته است روش تحقیق به صورت توصیفی - کتابخانه ای بوده که محقق با یاری ابزار اینترنت، کتاب، مقالات و خاتمه نامه ها سعی در گردآوری مطالب گفته شده دارد. یافته های حاضر شامل نقش خط در پوشاک گذشته و اثر تایپوگرافی در پوشاک امروزی بوده که فصول ذیل را می توان نام برد:

فصل اول پیرامون کلیات تحقیق، فصل دوم پیشینه خط و گرافیک در ایران و دنیا، فصل سوم تایپوگرافی و انواع کاربردهای معین در پوشاک.

محقق در این تحقیق به نتایجی رسیده است که نتایج تحقیق چنین است که خطوط قابلیت زیبایی شناسی و کاربردی بر روی پوشاک امروزی و توجه به فرهنگ بومیت و احیا نقوش خطوط گذشته به شیوه مدرن بوده است.

کتاب آنالیز خطوط گرافیکی تایپوگرافی و کاربرد آن بر روی پوشاک به قلم فاطمه اسحق نیموری به همت نشر ناسنگ با قیمت 90 هزار تومان در 135 صفحه منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1233

به "طراحی گرافیک یک زبان با دستورات نامشخص است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی گرافیک یک زبان با دستورات نامشخص است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید