عجیب ترین بخاری همراه شما

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگاران: عجیب ترین بخاری جهان را در کشمیر می توان دید. وسیله ای کوچک که به صورت دستی و با زغال گرمابخش شما در فصل سرماست.

عجیب ترین بخاری همراه شما

به گزارش خبرنگاران، دیگ آتش سنتی کانگر روش ترجیحی کشمیر برای گرم نگه داشتن است که یکی از عجیب ترین صنایع دستی جهان به شمار می آید. گمان می رود که وسایل مدرن گران تر و غیرقابل اعتماد باشند اما کانگر یک بخاری قابل حمل است.

آن را با زغال سوزان پر نموده و در داخل خرقه های پشمی، شنل های حجیم و بلندی که بسیار متمایز از دره است، فرو رفته است.افرادی که عادت به استفاده از کانگر دارند، می توانند در طول شب بدون ریختن زغال سنگ، آن ها را نگه دارند. نکته جالب اینجاست که مردم این سبد را در زیر لباس یا پتوی خود قرار داده و از آن برای گرم کردنشان در فصول سرد سال استفاده می نمایند.

دیگران حتی در روز نیز کانگرهای خود را می ریزند. در ماه های سرد، حتی قبل از صرف چای، از مهمانان کانگر تقدیم می گردد. از آن برای برشته کردن سیب زمینی و آجیل یا پرتقال گرم استفاده می گردد.اما این چیزی بیش از یک بخاری ساده است. این حادثه چنان عمیق در فرهنگ دره رخنه نموده است که کشمیری ها در آن ابراز مهربانی، عشق و خشم می یابند.

استفاده از کانگر از جمله سنت های قدیمی این منطقه است و هنر ساخت آن منحصر به منطقه کشمیر است.گفته می گردد که این وسیله در زمان امپراطوری مغول و به وسیله ایتالیای ها به این منطقه آورده شده است.کانگر در خانه تک تک کشمیری ها یافت می گردد و هر یک از اعضای خانواده کانگر جداگانه ای برای گرم کردن خود دارند.

عکس ها: بشارت آخون

منبع: رکنا
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 864

به "عجیب ترین بخاری همراه شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین بخاری همراه شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید