دلیل افزایش وزن در زمستان چیست؟، چند توصیه برای مقابله با آن

به گزارش کیوسک خبری آشنا، در حالی که تحقیقات از کمی اغراق آمیز بودن این رقم خبر می دهد، پزشکان می گویند این افزایش وزن پدیده ای واقعی است.

دلیل افزایش وزن در زمستان چیست؟، چند توصیه برای مقابله با آن

دکتر کونال شاه - استادیار غدد درون ریز در مرکز پزشکی راتگرز رابرت وود جانسون - می گوید: این موضوع در بسیاری از مراجعه نمایندگان رایج است.

دکتر دینا پرالتا رایش - مدیر پزشکی سلامت وزن در نیویورک - که با این موضوع موافق است به یاهولایف می گوید: همه ما می بینیم که افراد در طول تعطیلات وزن اضافه می نمایند و پس از فرا رسیدن ماه ژانویه برای کاهش وزن در سال نو تصمیم می گیرند.

در حالی که افزایش وزن در افراد فرق دارد، تحقیقات اضافه وزن در زمستان را پشتیبانی نمی نماید. در تحقیقی روی 195 بزرگسال که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، وزن افراد در طول سال چهار بار مقدار گیری شد.

بنابر اعلام ایندیپندنت، متخصصان طبق این پژوهش دریافتند بسیاری از آن ها با سردتر شدن هوا به طور میانه نزدیک به 200 گرم وزن اضافه کردند و در طول دوره تعطیلات حدود 400 گرم افزایش وزن داشتند و در کل به طور میانه، بیش از نیم کیلو افزایش وزن داشتند. با این حال، بسیاری از آنان پس از تعطیلات آغاز به کاهش وزن کردند.

یک پژوهش دیگر هم وزن دانشجویان دختر از ماه مه تا ماه ژانویه را مورد آنالیز قرار داد و نشان داد که زنان از پاییز تا زمستان حدود نیم کیلو اضافه وزن داشته اند.

چرا افراد در زمستان افزایش وزن دارند؟

دکتر میر علی - جراح چاقی و مدیر پزشکی یک مرکز کاهش وزن جراحی در کالیفرنیا - می گوید: عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند. اغلب افزایش وزن در زمستان به رژیم غذایی مربوط می گردد. مردم در تعطیلات و مهمانی ها بیشتر غذا می خورند و کمتر به آنچه می خورند توجه دارند.

علی در ادامه می گوید: تعطیلات، سفر را در پی دارد و همین باعث می گردد افراد از برنامه ورزشی خود دور بمانند بعلاوه دمای پایین تر هوا باعث می گردد مردم بی تحرک تر شوند و فعالیت های کمتری را خارج از خانه دنبال نمایند.

چگونه از افزایش وزن در زمستان جلوگیری کنیم؟

علی می گوید: مراقب قند و کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید، باشید. لزومی ندارد در خصوص سبزیجات و پروتئین محتاط شوید بعلاوه با توجه به اینکه خوردن تنقلات و وعده های غذایی مقوی در فصل زمستان رایج است، دکتر شاه ورزش در این مدت را پیشنهاد می نماید.

او می گوید: من به بسیاری توصیه می کنم که در خانه ورزش نمایند. او توصیه می نماید که در پی کاهش وزن در تعطیلات نباشید بلکه وزنی که دارید را در این مدت حفظ کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1248

به "دلیل افزایش وزن در زمستان چیست؟، چند توصیه برای مقابله با آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل افزایش وزن در زمستان چیست؟، چند توصیه برای مقابله با آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید