فرودگاه پلاتوف روستوف نادونو؛ روسیه

به گزارش کیوسک خبری آشنا، فرودگاه پلاتوف در روستوف نادونو، یکی از شهر های میزبان جام جهانی 2018، در سال 2017 افتتاح شده و جایگزین فرودگاه قدیمی روستوف نادونو شده است.

فرودگاه پلاتوف روستوف نادونو؛ روسیه

روستوف نادونو یکی از شهرهای بزرگ روسیه است که میزبانی جام جهانی 2018 را برعهده دارد و اگر در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای روسیه شرکت نموده باشید، از این شهر هم بازدید می کنید. روستوف نادونو بزرگ ترین شهر جنوب روسیه، مرکز ناحیه اوبلاست روستوف و منطقه جنوبی فدرال روسیه است. تاسیس این شهر به 15 دسامبر سال 1749 میلادی بازمی گردد. شهر روستوف نادونو یک شهر بندری است که در کنار رود دن قرار گرفته است. به این شهر، دروازه قفقاز و مرکز جنوبی روسیه نیز گفته می گردد. منطقه نزدیک به رودخانه دن (Don River)، نقش مهمی در عرصه فرهنگی و تجاری بازی می نماید.

معرفی فرودگاه

فرودگاه قدیمی روستوف نادونو در سال 1925 افتتاح شد و در دهه 1930 نیز اولین پایانه در این فرودگاه ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم فرودگاه روستوف نادونو تخریب شد و سال ها بعد از جنگ باسازی شد. سال 2017 فرودگاه پلاتوف به قصد جایگزینی فرودگاه قدیمی افتتاح شد تا در سال 2018 تمام فعالیت های فرودگاه قدیمی متوقف گردد. نام این فرودگاه از نام فرمانده روسی، ماتوی پلاتوف گرفته شده است. این فرودگاه ظرفیت جابه جایی بیش از پنج میلیون مسافر در سال را دارد.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: ROV
  • کد ایکائو: URRP
  • ارتفاع از سطح دریا: 65 متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Azimuth
  • فاصله هوایی تا تهران: 1652 کیلومتر معادل هفت ساعت

پایانه ها

پایانه اصلی فرودگاه پلاتوف 50 هزار متر مربع مساحت دارد. بعلاوه 7 پل هوایی و 10 ورودی نیز برای پایانه قرار داده شده است. پارکینگ این مجموعه ظرفیت حدود دو هزار و پانصد ماشین را دارد. به علاوه فرودگاه پلاتوف دارای یک پایانه VIP است.

از امکانات فرودگاه می توان به اینترنت رایگان، دستگاه خودپرداز ATM (طبقه اول)، اتاق نگه داری از کودک، تبدیل ارز (طبقه اول)، فروشگاه های 24 ساعته، اتاق خانواده برای کسانی که بچه ها زیر 7 سال دارند (طبقه دوم)، کافه و رستوران، خدمات درمانی (طبقه اول) و داروخانه (طبقه اول) اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه پلاتوف در فاصله 48 کیلومتری روستوف نادونو قرار گرفته است.

راه های دسترسی

در حال حاضر فرودگاه به وسیله بزرگراه M4 از مرکز شهر قابل دسترسی است. مسئولان روستوف برای این خط 20 اتوبوس قرار داده اند که هر 20 دقیقه به سمت شهر حرکت می نمایند. قرار است اگر تعداد مسافران به 6 میلیون برسد، برای فرودگاه ایستگاه مترو قرار داده گردد که دور از انتظار نیست. تاکسی ها نیز همیشه در مقابل خروجی ها قرار دارند. هرگز از ماشین های شخصی برای گرفتن تاکسی استفاده نکنید.

اطلاعات پرواز

درحال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و فرودگاه پلاتوف صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 969

به "فرودگاه پلاتوف روستوف نادونو؛ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه پلاتوف روستوف نادونو؛ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید