قهرمانی والیبال ایران در آسیا را بزرگ نمایی کردند تا ناکامی المپیک و لیگ ملت ها فراموش گردد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تهران (پانا) - مربی سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است باید برای موفقیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی دنیا از ترکیب باتجربه ها و جوان ها استفاده کرد.

قهرمانی والیبال ایران در آسیا را بزرگ نمایی کردند تا ناکامی المپیک و لیگ ملت ها فراموش گردد

ناصر شهنازی در گفت وگو با پانا درباره فرایند والیبال ملی ایران در سال 1400 گفت: ما در سالی که گذشت از لحاظ نتیجه فرایند خوبی نداشتیم یعنی نه در لیگ ملت ها و نه در المپیک نتیجه خوبی نگرفتیم. از آسیا هم همه توقع قهرمانی داشتند و قهرمانی در آسیا دیگر برای مردم ایران حساسیت گذشته را ندارد و مهم این است که در سطح دنیا نتیجه گرفته گردد اما با توجه به دو رویداد دنیای که نتیجه گرفته نشد، قهرمانی آسیا را بزرگ نمایی کردند و با این حال مرهمی بود روی نتایجی که کسب نکرده بودیم.

وی ادامه داد: در کنار تیم ملی، ما لیگ برتر خوبی را برگزار کردیم و چهره های جدیدی خودنمایی کردند و امیدوارم مربیان تیم بتوانند از این چهره ها استفاده نمایند زیرا سال پرفشاری را در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم برترین نتایج را بگیریم. شاید ما در لیگ ملت ها بتوانیم از بازیکنان جوان استفاده کنیم تا تجربه پیدا نمایند اما برای مردم ما مسابقات دنیای خیلی مهم تر است و باید برنامه ریزی طوری باشد که برترین عملکرد را در آن داشته باشیم. البته باید اول میزبان معین گردد، همین حذف روسیه هم به نفع والیبال ایران خواهد بود زیرا یکی از رقبای اصلی تیم ملی ایران کنار رفته و احتمالا تیم ملی تونس جای آن را خواهد گرفت که اصلا در حد و مقدار روسیه نیست.

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران درباره تغییر نسل انجام شده در تیم ملی و خداحافظی سعید معروف گفت: این یک فرایند طبیعی است و همه دنیا المپیک به المپیک تغییر نسل ایجاد می نمایند اما در ایران تمام برنامه ریزی ها کوتاه مدت است. سعید معروف یکی از برترین بازیکنان تیم ملی ایران در سال های اخیر است اما هنوز ما ستاره هایی مانند سید محمد موسوی و امیر غفور را داریم و بایداز تجربه آنها در مسابقات قهرمانی دنیا استفاده کنیم. بازیکنان جوان باید به مرور به تیم ملی اضافه شوند.

شهنازی درباره ظهور پدیده ها در فصل گذشته لیگ برتر والیبال گفت: ما در فصلی که گذشت باز هم شاهد درخشش بعضی بازیکنان جوان بودیم. مثلا امین اسماعیل نژاد یکی از این بازیکن ها بود که در لیگ برتر نمایش خوبی داشت، امین از قبل هم نشان داد بازیکن خوبی است و مطمئنا نمونه هایی مانند امین بودند که می توان با چشم باز آنها را دید و در تیم ملی از آنها استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1030

به "قهرمانی والیبال ایران در آسیا را بزرگ نمایی کردند تا ناکامی المپیک و لیگ ملت ها فراموش گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی والیبال ایران در آسیا را بزرگ نمایی کردند تا ناکامی المپیک و لیگ ملت ها فراموش گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید