قیمت های عجیب در بازار عطر و ادکلن؛ رقابت عطر و ادکلن با سکه طلا!

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگاران- قیمت عطر کرید اونتوس زنانه نزدیک 12 میلیون و 700 هزار تومان است. این رقم برای نمونه های 75 میل به وسیله فروشنده ها اعلام می گردد و ادکلن Aventus مردانه با حجم 100 میل را تقریبا 15 میلیون تومان می فروشند. شرایط بازار عطر و ادکلن زمانی ترسناک می گردد که اولا بدانیم الان ارزش بعضی ادکلن ها از مرز 40 میلیون عبور نموده و دوما سراغ مقایسه قیمت ها با سال های قبل برویم. مثلا قیمت ادکلن دیزل مدل Only the brave درحالی تابستان سال جاری به یک میلیون و 800 هزار تومان رسیده که چهار سال قبل آن را یک میلیون تومان کمتر می فروختند و برای خرید آن در سال های ابتدایی دهه 90 باید 125 هزار تومان کنار می گذاشتید.

قیمت های عجیب در بازار عطر و ادکلن؛ رقابت عطر و ادکلن با سکه طلا!

1- به گزارش خبرنگاران، ادکلن Only the brave از برند Diesel با حجم 125 میلی لیتر اوایل دهه 90 حدود 125 هزار تومان ارزش داشت. قیمت آن سال 97 به حدود یک میلیون تومان رسید و الان برای خرید آن باید نزدیک یک میلیون و 800 هزار تومان پرداخت کرد. این ادکلن مناسب آقایان است و رایحه تند و شیرینی دارد.

2- ادکلن Burberry London از برند انگلیسی Burberry فراوری شده است. مدل Burberry London از ترکیباتی مثل گل رز، یاس، مشک و دیگر گل ها ساخته شده و روی تمامی سطح شیشه عطر خط های مشکی، کرم و قرمز رنگ که نشان برند Burberry است دیده می گردد. اگر الان برای خرید این ادکلن راهی بازار شوید، احتمالا بابت نمونه های 100 میل آن نزدیک یک میلیون و 760 هزار تومان دریافت می نمایند. جالب است بدانید ارزش آن نسبت به چهار سال قبل تقریبا چهار برابر شده، چون سال 97 این ادکلن را حدود 450 هزار تومان می فروشند و اوایل دهه 90 فقط 174 هزار تومان ارزش داشت.

3- عطر مردانه Encre Noire که در نمونه های 100 میل ابتدای دهه 90 با قیمت 40 هزار تومان فروخته می شد الان 940 هزار تومان ارزش دارد. این ادکلن از برند لالیک با رایحه تلخ و گرم برای استفاده در فصل سرما به آقایان توصیه می گردد عطر مردانه Encre Noire درون شیشه ای مکعبی شکل و با دری با طرح چوب واقع شده است و نام مدل عطر در وسط شیشه نوشته شده است. با اولین نگاه به شیشه عطر می گردد حدس زد که Encre Noire رایحه چوب و جنگل داشته باشد.

4- Creed یکی از برند های مشهور و البته گران قیمت در بازار عطر و ادکلن است. گران ترین مدل مردانه این برند به نام Aventus که رایحه چوبی، چرمی و میوه ای دارد، در نمونه های 100 میل تقریبا 15 میلیون تومان فروخته می گردد. به گزارش خبرنگاران، قیمت عطر کرید اونتوس زنانه هم به عنوان گران ترین مدل زنانه به 12 میلیون و 700 هزار تومان رسیده و مدل Silver Mountain Water از همین برند با قیمت 12 میلیون و 300 هزار تومان در ویترین عطرفروشی ها دیده می گردد.

5- Black XS مردانه یکی از ادکلن هایی محسوب می گردد که در چهار سال گذشته افزایش قیمت باورنکردنی را تجربه نموده است. آقایانی که چهار سال قبل برای خرید شیشه های 100 میلی لیتری این ادکلن نیم ملیون تومان دست به جیب می شدند، الان باید بابت همین مدل حدود دو میلیون و 800 هزار تومان کنار بگذارند. یعنی بیشتر از پنج برابر! روی شیشه این ادکلن نشان Black XS و پایین آن نشان Paco Rabanne با رنگ سفید به چشم می خورد. مثل سایر ادکلن های خانواده Black XS، روی شیشه این یکی هم طرح یک گل کار شده است.

6- Calvin Klein بین انواع برند های سرشناس عطر و ادکلن، قیمت کمتری دارد. وقتی حرف از قیمت 15 میلیون تومانی نمونه های 100 میل Creed می گردد، احتمالا باید رقم 890 هزار تومانی مدل مردانه ESCAPE از برند کلوین کلین را در بازار عطر و ادکلن پول خرد بدانیم. در همین برند عطر زنانه Euphoria را به عنوان گران ترین مدل نهایتا سه میلیون تومان می فروشند و مدل Ck One Shock زنانه را می گردد حدود 900 هزار تومان خرید.

7- Bleu de Chanel از برند Chanel در نمونه های 100 میل تقریبا شش میلیون و 380 هزار تومان گران ترین مدل مردانه این برند است. ادکلن زنانه Allure Sensuelle از برند Chanel به عنوان گران ترین مدل زنانه حدود شش میلیون و 200 هزار تومان ارزش دارد. اگر دنبال مقرون به صرفه ترین عطر های Chanel باشید، احتمالا به مدل 4.5 میلیون تومانی مردانه Allure Homme Sport می رسید.

8- Alfred Dunhill الان دو مدل ادکلن در بازار ایران دارد. مدل 100 میل Signature Collection Moroccan Amber را دقیقا چهار میلیون تومان می فروشند که رایحه گرم، تلخ و تند دارد و مناسب آقایان است. مدل Edition که مقرون به صرفه تر فروخته می گردد، حدود یک میلیون و 150 هزار تومان ارزش دارد. این یکی هم رایحه تند و گرم دارد و بای آقایان مناسب است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1053

به "قیمت های عجیب در بازار عطر و ادکلن؛ رقابت عطر و ادکلن با سکه طلا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های عجیب در بازار عطر و ادکلن؛ رقابت عطر و ادکلن با سکه طلا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید