مجلس بودجه حمل و نقل عمومی را 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران خواستار افزایش اعتبارات حمل و نقل عمومی برای تسریع در راه اندازی ایستگاه های مترو و نوسازی ناوگان مترو و اتوبوسرانی شد.

مجلس بودجه حمل و نقل عمومی را 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهد

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد علیخانی با اشاره به نیاز 300هزار میلیارد تومانی حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: یارانه پیش بینی شده دولت برای بلیت اتوبوس و مترو در سال 99، رقم ناچیز 250میلیارد تومان بود که تا به امروز ریالی از آن پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه امسال دولت برای حمل و نقل عمومی کل کشور هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است، اضافه نمود: اصولا باید نیمی از این مبلغ به پایتخت اختصاص داده شود، که بر فرض تخصیص کامل مبلغ بسیار کمی است و مجلس باید امسال بودجه را دست کم حدود 10هزار میلیارد تومان افزایش دهد تا بتوان برای حمل و نقل عمومی اقدامی انجام داد.

علیخانی اعتبار پیش بینی شده در حوزه اتوبوسرانی را هم برای کل کشور در سال آینده 250میلیارد تومان عنوان و شرح داد: در سال 99، این مبلغ 100میلیارد تومان بود که محقق نشد؛ تا جایی که شهرداری 250دستگاه اتوبوس و مینی بوس از منابع مالی خودش خریداری کرد؛ در حالی که خرید اتوبوس وظیفه دولت است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق توافقنامه ای که در دوره اول مدیریت شهری بین شهرداری و دولت امضا شده، دولت موظف است 50درصد هزینه های سرمایه ای اعم از عمرانی و تجهیزاتی مثل راه اندازی و بهره برداری خطوط مترو را پرداخت کند و 50درصد بعدی را شهرداری باید تامین کند که از عوارض مردمی تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از واگذاری مترو به شهرداری، تمام هزینه هایش مربوط به دولت بود، تاکید کرد: در همان تفاهم نامه قید شده است که همه قیمت تمام شده بلیت را از مردم نگیرند؛ بلکه یک سوم را دولت بدهد، یک سوم را شهرداری و یک سوم باقیمانده را هم مردم.

به گفته علیخانی، حالا که پرداخت سهم مردم به طور کامل امکانپذیر نیست، دولت باید در این موضوع با شهرداری همراهی کند و در پرداخت سهم یارانه به مردم شریک شود. اما متاسفانه دولت سهم خودش را هم پرداخت نمی کند، چه برسد به اینکه در سهم مردم مشارکت کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 335

به "مجلس بودجه حمل و نقل عمومی را 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس بودجه حمل و نقل عمومی را 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید