مهمترین فواید فلفل قرمز

به گزارش کیوسک خبری آشنا، فلفل قرمز مزایای متعددی برای بدن دارند که از جمله آن می توان به حفظ برای سلامت روده، عملکرد مغز، قلب، پیشگیری از سرطان و... اشاره نمود.

مهمترین فواید فلفل قرمز

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، فایده فلفل تند به دلیل وجود کپسایسین است؛ این ماده یک ترکیب گیاهی زیست فعال است که ترکیب اصلی فلفل قرمز و عامل تندی طعم آن را منجر می گردد. انواع مختلفی از فلفل قرمز وجود دارد که عمدتا به عنوان چاشنی استفاده می گردد.

مزایای فلفل قرمز برای روده عظیم

فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که سلامت معده را حفظ می نماید ومی تواند زخم معده را درمان کند. این فلفل حاوی آنتی اکسیدان و سایر ترکیباتی است که برای تسکین مسائل گوارشی مانند اختلالات معده، گاز های روده ای و اسهال و گرفتگی عضلات عمل می نماید، زیرا باعث تحریک آب معده شده و بر اسیدیته آن تأثیر می گذارد و از تحریک جلوگیری می نماید.

پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از مزایای فلفل تند نقش آن به عنوان یک داروی طبیعی برای مبارزه با سرطان است و طبق مطالعات آمریکایی در خصوص سرطان، فلفل با تخریب انواع اساسی رده های سلول های سرطانی و همچنین درمان سایر سرطان ها، به از بین بردن سلول های سرطانی در خون و از بین بردن سرطان پروستات یاری می نماید.

درمان گلودرد

فلفل قرمز حاوی بتاکاروتن و ویتامین A است که به این ادویه رنگ قرمز می بخشد. ویتامین A به سلامت سیستم تنفسی، سیستم ادراری و دستگاه گوارش یاری می نماید.

فلفل قرمز همچنین حاوی ویتامین C بوده و به تقویت ایمنی بدن در برابر بیماری ها و عفونت ها یاری می نمایند.

این ماده غذایی برای کسانی که از آلرژی رنج می برد نیز مفید است؛ زیرا حاوی کپسایسین است که علائم آلرژیک را کاهش داده و با عفونت های مزمن که روی سینوس ها تأثیر می گذارد مبارزه می نماید، زیرا حاوی عوامل ضد باکتری است.

فواید فلفل قرمز برای درد مفاصل

فلفل، درد انواع میگرن، سردرد و درد های مفصلی آرام می نماید. با قرار دادن آن روی پوست می توان از وجود ماده شیمیایی P که ماده انتقال پیغام به مغز است، کاست.

بهبود عملکرد مغز

فلفل قرمز حاوی آهن و اکسیژن است که جریان خون را افزایش می دهد و در فراوری هموگلوبین در مغز نقش دارد و عملکرد شناختی را حفظ می نماید که این امر احتمال بروز اختلالات شناختی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد.

فواید فلفل قرمز برای سلامت قلب

یکی از فواید فلفل قرمز این است که باعث افزایش سلامت قلب و عملکرد آن می گردد فلفل قرمز همچنین میزان کلسترول در خون و رسوبات چربی را کاهش می دهد و در نتیجه از لخته شدن خون زیاد جلوگیری کرد، به گردش خون یاری می نماید و رگ های خونی را گسترش می دهد.

ایمنی بدن را تقویت می نماید

فلفل قرمز حاوی مقادیر زیادی ویتامین اعم از ویتامین A و ویتامین C است. ویتامین A برای حمایت از بافت های غشای مخاطی مانند مجاری تنفسی، دستگاه های روده و سیستم ادراری کار می نماید و ویتامین C به تشکیل و حفظ بافت های پیوندی و قلبی عروقی یاری می نماید.

از جمله دیگر مزایای فلفل تند از بین بردن میکروب ها و مواد تحریک نماینده در بدن است و در صورت استعمال آن روی بینی باعث آب ریزش بینی می گردد.

همچنین به کاهش پسوریازیس یاری می نماید، بیماری که باعث خارش پوست و منجر به ظهور لکه های پوستی زشت می گردد..

زیان های فلفل قرمز

خوردن زیاد فلفل قزمر ممکن است باعث درد و سوزش معده و درد در ناحیه شکم گردد. همچنین فلفل قرمز ممکن است باعث گرفتگی عضلات و اسهال همراه با درد گردد که برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر شایع است.

خطر فلفل قرمز برای بیماران سرطانی

فلفل قرمز حاوی ماده کپسایسین است که در هنگام زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث آسیب از جمله افزایش احتمال سرطان، به ویژه در معده، کیسه صفرا، دهان و گلو گردد، اما فلفل قرمز باعث سرطان نمی گردد، ولی ممکن است در موارد زیادی احتمال عفونت را افزایش دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 351

به "مهمترین فواید فلفل قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین فواید فلفل قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید