موشک هسته ای سفر به مریخ را کوتاه تر می نماید

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینیگ انجینرینگ، یک فناوری موشکی که می تواند مدت زمان سفر انسان به مریخ را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد، در حال آزمایش است. چنین دستاوردی ریسک خرابی های مکانی و دیگر خطرات مرگ بار فضایی را برای فضانوردان کاهش می دهد.

موشک هسته ای سفر به مریخ را کوتاه تر می نماید

شرکت آد آسترا راکت در تابستان اعلام نمود تست 88 ساعته استقامت با قدرت بالای موشک پلاسمایVasmir VX-2000SS را تکمیل نموده است. این تست در آزمایشگاه این شرکت واقع در استان تگزاس آمریکا انجام شد که طی آن رکورد جدیدی برای تحمیل قدرت بالا در پیشرانه الکتریکی ثبت شد.

فرانکلین چانگ دیاز مدیر ارشد اجرایی اد آستارا در این باره می گوید: این تست یک موفقیت عظیم پس از سال ها آزمون و خطا و توجه دقیق به جزئیات بود.

موشک Vasmir برای پرواز همراه موتوری طراحی شده که از راکتورهای هسته ای برای داغ کردن پلاسما و رساندن دمای آن به 2 میلیون درجه استفاده می نماید. طبق فرضیه ها در مرحله بعد گاز داغ به وسیله میدان مغناطیسی از موشک خارج می گردد و آن را با سرعت 197 هزار و 950 کیلومتر بر ساعت به جلو می راند.

هدف اد آسترا نه تنها سرعت بخشیدن به سفرهای فضایی بلکه ایمن سازی آن تا حد ممکن است.

البته موشک های مذکور برای رسیدن به مدار زمین احتیاج به موشک های شیمیایی دارند و از آنجا به بعد موتور پلاسمایی فعال می گردد.

این شرکت در ماه جولای تست تحمل موشک را انجام داد. به همین دلیل دیاز در بیانیه ای اعلام نمود: هم اکنون اصلاحات موتور در مرحله فراوری در حال انجام است و درنیمه دوم 2021 میلادی شرایط حرارتی حالت پایدار موشک در 100 کیلووات ساعت آنالیز می گردد.

این آزمایش در حقیقت ارزیابی تعادل حرارتی سیستمی است که در آن دما در طول زمان ثابت می ماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 753

به "موشک هسته ای سفر به مریخ را کوتاه تر می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "موشک هسته ای سفر به مریخ را کوتاه تر می نماید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک هسته ای سفر به مریخ را کوتاه تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید