نانوپزشکی در پی نوآوری در حوزه مراقبت های بهداشتی است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، نانوپزشکی نقش برجسته ای در برطرف نقاط ضعف سیستم های بهداشتی دارد به همین منظور سازمان ها و شرکت های فعالی در حوزه مراقبت های بهداشتی در پی استفاده از نانوپزشکی هستند.

نانوپزشکی در پی نوآوری در حوزه مراقبت های بهداشتی است

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، نانوپزشکی در حال تغییر نوآوری در حوزه مراقبت های بهداشتی است. شیوع ویروس کرونا هم زمان با افزایش سرمایه گذاری در شرکت های فعال در حوزه نانوپزشکی اتفاق افتاده است. به تازگی گزارشی در marketdataforecast.com منتشر شده است که بازار جهانی نانوپزشکی را در سال 2020 بیش از 141.34 میلیارد دلار برآورد نموده که این رقم تا سال 2025 به 258.11 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

این گزارش بعلاوه حاکی از افزایش چشمگیر حمایت از سرمایه گذاری دولت ها و بودجه به منظور توسعه نانودرمانی برای واکسن ها، تصویربرداری تشخیصی، دارو های احیانماینده و تحویل دارو پس از تأثیر ویروس کرونا است. علاوه بر این، نانوپزشکی مزایای زیادی را برای حوزه مراقبت های بهداشتی به وجود می آورد که تحت تأثیر همه گیری و اثرات طولانی مدت کووید19 بر بیماری های قلبی عروقی، تنفسی، عصبی، مرتبط با سیستم ایمنی است.

این گزاره ها با پیش بینی پلت فرم نظارت بر سرمایه گذاری Pitchbook مطابقت دارد که گفته است سرمایه گذاری در فناوری بهداشت به طور کلی تا سال 2022 بالغ بر 10 تریلیون دلار خواهد بود و در 5 سال گذشته سرمایه گذاری در زمینه نانوپزشکی 250 درصد رشد داشته است.

میزان معاملات شرکت های نانویی فعال در حوزه مراقبت های بهداشتی هم از سال 2019 دو برابر شده است، در 12 ماه گذشته از 1 میلیون پوند به 2 میلیون پوند رسیده است، در حالی که تعداد این معاملات در سال 2020 بیش از هر زمان دیگری بود و برای اولین بار از 100 معامله در یک سال پیشی گرفته است.

در حال حاضر، سرمایه گذاری به نوآوری یاری می نماید، زیرا محققان و دانشمندان فناوری نانو برای بهبود دستگاه های زیست پزشکی مانند پروتز، ارائه درمان های نو سرطان و توسعه روش های درمانی استخوان، همراه با نوآوری های بیشتر که می توانند مراقبت های بهداشتی جهانی را تغییر دهند، کوشش می نمایند.

محققان حوزه فناوری نانو، نانولوله هایی را یافته اند که مانع از ورود کووید 19 و سایر ویروس های کرونا می گردد و با استفاده از این نانولوله ها، ماسک هایی طراحی شده که هم مقرون به صرفه تر و هم موثرتر هستند. پاسخ سریع جهانی به همه گیری هم به وسیله فناوری نانو امکان پذیر شد، زیرا در فراوری واکسن فایزر و آسترازنکا و تست های تشخیصی 30 دقیقه ای کرونا از فناوری نانو استفاده می گردد.

پاول استنارد، بنیان گذار بنیاد جهانی نانو، گفت که کووید19 نقاط ضعف در سیستم های بهداشتی را در کشور های پیشرفته برجسته می نماید، این همه گیری نشان داده است که برای ایجاد تغییر و جلوگیری از همه گیری های آینده به راهکار های ابتکاری و بلند مدت احتیاج است. از آنجایی که نانوپزشکی نقش برجسته ای در این تحولات دارد، سازمان ها و شرکت های فعالی در حوزه مراقبت های بهداشتی به دنبال استفاده از نانوپزشکی هستند. این مراکز تحت تأثیر افزایش سرمایه گذاری ها و به رسمیت شناختن فناوری نانو قرار گرفته گرفته اند و نباید اولویت این فناوری از دستور کار خارج گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 657

به "نانوپزشکی در پی نوآوری در حوزه مراقبت های بهداشتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوپزشکی در پی نوآوری در حوزه مراقبت های بهداشتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید