هشدار دمشق در مورد مداخله ترکیه در مناقشه قره باغ

به گزارش کیوسک خبری آشنا، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در مورد مداخله ترکیه در جنگ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان هشدار داد.

هشدار دمشق در مورد مداخله ترکیه در مناقشه قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا و باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش به نقل از پایگاه خبری آر تی، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در مورد مداخله ترکیه در درگیری میان ارمنستان و آذربایجان که با هدف دامن زدن به درگیری های موجود صورت می پذیرد، هشدار داد.

این منبع در وزارت خارجه سوریه گفت: دولت سوریه از آذربایجان می خواهد تا مراقب باشد تا در دام طرح ترکیه نیافتد و به اقدامات ارامنه در مورد ایجاد آرامش، مصاحبه و حل مسالمت آمیز اختلافا میان شان را پاسخ دهد.

این منبع در ادامه اضافه نمود: سوریه نسبت به مداخله آشکار ترکیه در درگیری آذربایجان و ارمنستان که با هدف دامن زدن به اوضاع انجام می گردد، و نیز روشن کردن آتش اختلافات در بیش از یک مکان، هشدار می دهد.

این منبع در ادامه با ابراز تأسف دولت سوریه از درگیری های مداوم در قره باغ، از هر دو طرف خواست تا به درگیری ها انتها دهند و اختلافات را به وسیله مصاحبه حل نمایند.

از ابتدای دور تازه درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روز یکشنبه، ترکیه صراحتا در حمایت از دولت باکو اعلام موضع نموده است. همچنین برغم تشدید تنش ها در منطقه قره باغ، مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز چهارشنبه احتمال هرگونه مذاکره را رد کردند. نخست وزیر ارمنستان صراحتا احتمال هرگونه مذاکره با آذربایجان برای حل و فصل مناقشه قره باغ را منتفی دانست.

از اوایل دهه 1990 جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده اند. آخرین درگیری های مسلحانه در ماه ژوئیه شروع شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند. گفته می گردد در جدال 32 ساله ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ تا به امروز بیش از سی هزار نفر از مردم دو کشور کشته شده اند.

منطقه ارمنی نشین ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال 1994 میلادی به اشغال نیرو های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام جمهوری قره باغ کوهستانی به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. با این حال هیچ یک از کشور های دنیا حتی خود ارمنستان نیز این جمهوری خودخوانده را به رسمیت نمی شناسند و سازمان ملل متحد نیز همچنان آن را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 129

به "هشدار دمشق در مورد مداخله ترکیه در مناقشه قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دمشق در مورد مداخله ترکیه در مناقشه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید