هشدار مدیریت بحران نسبت به وزش باد شدید در تهران

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به وقوع باد شدید در عصر امروز و ساعات آغازین امشب هشدار داد.

هشدار مدیریت بحران نسبت به وزش باد شدید در تهران

به گزارش ایسنا، زهیر صباغ پور، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی درباره بارش باران و ورش باد شدید در تهران اظهارکرد: برای امروز در تهران بارش باران گزارش شده که البته اندازه بارش در حد معمول بوده و به صورت پراکنده رخ خواهد داد و این شرایط در روز های پنجشنبه و آدینه وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش بینی وزش باد شدید در مرکز گفت: برابر اعلام سازمان هواشناسی از حوالی ساعت 16 تا 21 امروز احتمال وزش باد خیلی شدید تا سرعت 90 کیلومتر بر ساعت وجود دارد که درپی آن احتمال شکسته شدن درختان قدیمی، وقوع گرد و غبار، سقوط اجسام و ... متصور است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: به همین دلیل نیز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شهرداران منطقه ها، روسای ستاد های مدیریت بحران منطقه ها 22 گانه و دیگر دستگاه های خدماتی و امدادی را به حالت آماده باش درآورده تا ضمن رعایت یکسری از دستورالعمل ها، آمادگی لازم برای امدادرسانی در حوادث احتمالی را داشته باشند.

صباغ پور اضافه کرد: ضروری است مسئولان مربوطه از حالا اقدامات پیشگیرانه برای کاهش حوادث و مخاطرات را انجام داده و نسبت به گشت زنی و بازدید از سطح منطقه با هدف آگاهی از خطرات احتمالی و پیشگیری از رخداد های مرتبط با توفان از قبیل شکستن درختان، سقوط سازه های غیر ثابت، داربست ها و ... اقدام نمایند. بعلاوه ضروری است هشدار های لازم به مجموعه های تفریحی، گردشگری و پر رفت و آمد مانند پارک ارم، چیتگر، برج میلاد، پل طبیعت و ... در دستور کار همکاران قرار بگیرد و در صورت رخداد هر گونه حادثه ضمن پیگیری سریع در برطرف موضوع، مراتب را به EOC شهر تهران منعکس نمایند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بعلاوه هشدار هایی را نیز در این خصوص ارائه کرد و گفت: پرهیز از پرواز با پاراگلایدر، پرهیز از کوهنوردی در ارتفاعات، محکم کردن سازه های موقت، پرهیز از کار بر روی سازه های موقت و ساختمان های مرتفع، عدم تردد از کنار سازه های در حال ساخت و نیمه تمام و ... از جمله مواردی است که ضروری است شهروندان نیز به آن توجه داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1016

به "هشدار مدیریت بحران نسبت به وزش باد شدید در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مدیریت بحران نسبت به وزش باد شدید در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید