واگذاری 5 موضوع سیاستگذاری کووید 19 به دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر فرید نجفی در اجلاس مجازی رؤسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: این پنج موضوع در حوزه های سرواپیدمیولوژی، بررسی بازگشایی های احتمالی، واکسن کووید 19، فرایند رفتارهای پیشگیرانه مردم و رصد واریانت های ویروس هستند.

واگذاری 5 موضوع سیاستگذاری کووید 19 به دانشگاه های علوم پزشکی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

وی افزود: جمع بندی نتایج مطالعات سرواپیدمیولوژی به تفکیک شیوع و بروز تجمعی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، بررسی بازگشایی های احتمالی و کاهش سطح رعایت پروتکل ها با توجه به مطالعات شیوع و بروز در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و موضوع واکسن کووید 19 و پاسخ به سوالات سیاستگذاران در انستیتو پاستور ایران انجام می شوند.

نجفی یادآور شد: بررسی فرایند رفتارهای پیشگیرانه مردم و پیمایش های کووید 19 به دانشگاه علوم پزشکی ایران و رصد واریانت های ویروس نیز به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از دی ماه، 50 حجم نمونه و در دی ماه 30 حجم نمونه تصادفی از ویروس در شهرهای مختلف از جمله شهرهای استان مازندران بررسی شده و 30 حجم نمونه دیگر نیز بزودی بررسی می شود و در هیچ کدام از این نمونه ها به جز 6 مورد تأیید شده از ویروس جهش یافته انگلیسی، واریانت های ویروس برزیلی و انگلیسی مشاهده نشده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: به همه دانشگاه های علوم پزشکی خاطرنشان کرده ایم نمونه ها را با همکاری شبکه بیماری های ویروسی برای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و در این دانشگاه، ماهیانه 50 حجم نمونه بررسی و نتایج آن رسماً اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 407

به "واگذاری 5 موضوع سیاستگذاری کووید 19 به دانشگاه های علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 5 موضوع سیاستگذاری کووید 19 به دانشگاه های علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید