چرا بعضی افراد شغل های پرسود و مطلوب را ترک می نمایند؟ داستان دکتر گویی ، جراح مغز، که بعد از 9 سال کارش را ترک کرد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، در دنیای امروز، مشاهده می کنیم که افراد بسیاری از مشاغلی که به ظاهر پردرآمد و مطلوب هستند، خارج می شوند. این تصمیم ها می توانند به دلایل مختلفی از جمله فشارهای روانی، عدم رضایت شخصی و یا حتی مسائل جسمی باشد. گاهی اوقات، این افراد به این نتیجه می رسند که رضایت و سلامتی شخصی بسیار مهم تر از مزایای مادی است. داستان دکتر گوبی، جراح مغزی که در MIT آموزش دیده است، نمونه ای از این تصمیمات شجاعانه است.

چرا بعضی افراد شغل های پرسود و مطلوب را ترک می نمایند؟ داستان دکتر گویی ، جراح مغز، که بعد از 9 سال کارش را ترک کرد

داستان دکتر گوبی: جراح مغزی آموزش دیده در MIT

دکتر گوبی، پس از 9 سال کار در حرفه جراحی مغز، تصمیم گرفت شغل خود را ترک کند. او در ویدئوی 48 دقیقه ای که در یوتیوب منتشر نموده، شرح می دهد که چرا این تصمیم را گرفته است. این ویدئو تا به امروز نزدیک به 9 میلیون بازدید داشته و الهام بخش بسیاری از متخصصان پزشکی شده است.

نکات کلیدی ویدئو

سلامتی شخصی: دکتر گوبی می گوید که بدنش به او علامت می داد. در طول نزدیک به یک دهه کار، او 18 کیلوگرم اضافه وزن پیدا نموده بود و از فشارهای روانی و کمبود خواب رنج می برد.

سیستم سلامت آمریکا: او معتقد است که سیستم سلامت آمریکا بیشتر در پی افزایش سود است تا سلامت بیماران. این موضوع او را به شدت نگران کرد و باعث شد که احساس کند کوشش هایش به نتیجه مطلوب برای بیماران منجر نمی گردد.

عوامل مؤثر بر بهبودی بیماران: دکتر گوبی متوجه شد که بیمارانی که سبک زندگی سالم تری دارند، بهتر بهبود می یابند. این عوامل شامل رژیم غذایی کم گوشت، ورزش منظم، اجتناب از نمک و الکل، داشتن شبکه های حمایتی قوی و مدیریت استرس می گردد. او احساس کرد که این عوامل به سیستم سلامت یاری نمی نمایند که سود بیشتری کسب کند. در نتیجه تمرکزی برای تبلیغ آنها گذاشته نمی گردد.

تصمیم برای ترک شغل

دکتر گوبی می گوید: بسیار ناراضی بودم. اگر سطحی نگاه می کردید، همه چیز خوب بود؛ عایدی بالا، شغل معتبر، همکاران و پشتیبانی خوب. اما من ناراضی ترین فرد بودم و نمی توانستم دلیلش را بفهمم. او با همسرش مشورت کرد و تصمیم گرفت برای سلامت و رفاه خود شغلش را رها کند. باید اشاره نمود که آنها فرزندی ندارند؛ دکتر گوبی و همسرش معتقد بودند که این تصمیم برای زندگی و سلامتی او لازم است.

جستجوی راه نو

ویدئوی او کوشش مردی را نشان می دهد که هنوز در جستجوی مسیر خود است. پیغام او امیدبخش است و بسیاری از افراد با آن هم ذات پنداری نموده اند: من کارم را ترک کردم و هیچ برنامه ای نداشتم. اما وقتی آن چیزهایی که سفت گرفته اید، آسیب زننده باشند، باید رهایشان کنید و مسیر انتخاب کنید که برایتان سودمند باشد و که امیدوارم برایتان بهتر باشد.

این ویدئوی اصلی است. نظر شما چیست؟

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 مرداد 1403 بروزرسانی: 2 مرداد 1403 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1261

به "چرا بعضی افراد شغل های پرسود و مطلوب را ترک می نمایند؟ داستان دکتر گویی ، جراح مغز، که بعد از 9 سال کارش را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بعضی افراد شغل های پرسود و مطلوب را ترک می نمایند؟ داستان دکتر گویی ، جراح مغز، که بعد از 9 سال کارش را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید