چند هزار از کادر درمان تا کنون جان خود را از دست داده اند؟

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد که دست کم 115 هزار کادر درمانی از زمان آغاز شیوع کرونا تا به امروز به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

چند هزار از کادر درمان تا کنون جان خود را از دست داده اند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان کرد: افراد زیادی از کادر درمان به کرونا مبتلا شده اند و ما برآورد کرده ایم که دست کم 115 هزار نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان به بهای خدمات رسانی به دیگران جان خود را از دست داده اند.

این مقام ارشد سامان جهانی بهداشت در آغاز مجمع سالیانه این سازمان شرح داد: برای حدود 18 ماه، کارکنان بخش خدمات درمانی و بهداشت در سراسر جهان خود را بین مرگ و زندگی قرار دادند.

تدروس آدهانوم در ادامه خواستار اقدام جهانی برای تضمین اینکه 10 درصد از جمعیت هر کشوری در برابر کرونا تا سپتامبر واکسینه شوند، شد.

پیش از این سازمان جهانی بهداشت از کشور های ثروتمند به خاطر دعوا و منازعه بر سر واکسن کرونا انتقاد کرده بود.

این انتقاد پس از آن مطرح شد که اتحادیه اروپا اظهار داشت، محدودیت هایی برای صادرات واکسن تولید شده در کشور های این اتحادیه وضع می کند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت پیش از این نسبت به ملی گرایی در زمینه واکسن هشدار داده و گفته چنین مساله ای می تواند باعث گسترش همه گیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 607

به "چند هزار از کادر درمان تا کنون جان خود را از دست داده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند هزار از کادر درمان تا کنون جان خود را از دست داده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید