گیرنده شارژر وایرلس برای گوشی های هوشمند؛ بخریم یا نخریم؟

به گزارش کیوسک خبری آشنا، کاربرانی که گوشی های هوشمند آن ها از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند، روش های زیادی برای شارژ دستگاه خود دارند. اما آیا کاربرانی که گوشی های آن ها پشتیبانی از این فناوری ندارند، می توانند این قابلیت را به گوشی خود اضافه کنند؟ اینجاست که اهمیت گیرنده شارژر بی سیم خود را نشان می دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی گیرنده شارژر وایرلس بپردازیم و نحوه کار آن را توضیح دهیم. در ادامه نیز با معرفی چند گیرنده شارژر وایرلس پرفروش فروشگاه خبرنگاران همراه شما خواهیم بود.

گیرنده شارژر وایرلس برای گوشی های هوشمند؛ بخریم یا نخریم؟

فهرست محتوا

گیرنده شارژر وایرلس چیست؟

شارژر وایرلس چگونه کار می کند؟

استفاده از گیرنده شارژر وایرلس چه مزایایی دارد؟

گیرنده های شارژر وایرلس پرفروش خبرنگاران

گیرنده شارژر بی سیم مدل WCR- l مخصوص آیفون ها

گیرنده شارژر بی سیم روموس مدل RL02 مناسب برای آیفون های 6 پلاس و 6s پلاس

گیرنده شارژر بی سیم micro usb مدل Qi

گیرنده شارژر بی سیم روموس مدل RL01 مناسب برای آیفون 6 و آیفون 6s

گیرنده شارژر بی سیم نیلکین مدل Magic Tags Type-C

گیرنده شارژر بی سیم مدل Li-1802 مناسب برای آیفون ها با پورت لایتنینگ

گیرنده شارژ بی سیم مدل WCR-A

گیرنده شارژر بی سیم micro usb باسئوس مدل wxte-a01 Microfiber

گیرنده شارژ بی سیم مدل WCR-i

سخن پایانی

گیرنده شارژر وایرلس چیست؟

فناوری شارژ بی سیم طی چند سال اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری کرده و با پشتیبانی بیشتر گوشی های هوشمند پرچم دار از این تکنولوژی، بازار شارژر های وایرلس این روزها داغ تر از همواره است. در صورتی که گوشی هوشمند شما از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، شما برای شارژ کردن گوشی خود نیازی به استفاده از کابل و سیم ندارید و به راحتی می توانید با استفاده از شارژرهای بی سیم، انرژی مجدد برای فعالیتشان را به آن ها تزریق کنید. اما اگر گوشی هوشمند شما خیلی پیشرفته نباشد و از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی نکند، آیا راهی وجود دارد که این فناوری را به گوشی اضافه کنید؟ پاسخ این سوال بله است و برای انجام این کار می توانید از گیرنده شارژر وایرلس استفاده کنید.

گیرنده شارژر وایرلس در واقع یک پد از جنس پلاستیک یا فلز است که زیر آن یک سری سیم پیچ و قطعات الکترونیکی واقع شده است و با اتصال آن از طریق پورت USB-C، میکرو USB و لایتنینگ به دستگاه های هوشمند، فناوری پیشرفته شارژ بی سیم را به محصولات هوشمند خود اضافه خواهید کرد. با وصل کردن گیرنده شارژر وایرلس به گوشی هوشمند خود، دیگر گوشی شما از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و شما قادر خواهید بود بدون دردسرهای استفاده از شارژرهای سیمی، گوشی هوشمند خود را روی پدهای شارژر بی سیم قرار داده و آن را به طور کامل و ایمن شارژ کنید.

شارژر وایرلس چگونه کار می کند؟

استفاده از شارژهای بی سیم برای شارژ کردن گجت های مختلف تقریباً جایگزین شارژرهای سیمی شده و با سرعت قابل توجهی در حال فراگیر شدن است. بنابراین بهره گیری از گیرنده های شارژر وایرلس برای گوشی های هوشمندی که از این قابلیت کاربردی پشتیبانی نمی کنند، می تواند بسیار مفید واقع گردد. به طور کلی، اساس کار فناوری شارژ بی سیم بر اساس قانون الکترومغناطیسی است و این فناوری توان انتقال انرژی به صورت کارا و در فواصل را دارد و باعث شارژ شدن گجت های هوشمند و وسایل مختلف می گردد.

ارسال و دریافت شارژ از طریق فناوری بی سیم طی چند مرحله صورت می گیرد: بدین شکل که در ابتدا انرژی الکتریکی از یک منبع به سیم پیچی که به عنوان فرستنده شارژ بی سیم قرار گرفته است، ارسال می گردد و رزونانس در سیم پیچ با فرکانس تعیین باعث انتشار امواج الکترومغناطیسی شده و در سیم پیچ دیگر به عنوان گیرنده شارژر وایرلس، امواج با همان فرکانس در فاصله دورتر دریافت می شوند. سپس امواج الکترومغناطیسی در سیم پیچ گیرنده به جریان الکتریکی تبدیل خواهد شد و گجت مورد نظر را شارژ می کند. میزان انرژی الکتریکی که در سیم پیچ گیرنده شارژر وایرلس جذب نگردد، دوباره به منبع برمی گردد.

استفاده از گیرنده شارژر وایرلس چه مزایایی دارد؟

  1. اضافه کردن قابلیت شارژ بی سیم به دستگاه های هوشمند: بهره گیری از گیرنده شارژر وایرلس، ساده ترین و کم هزینه ترین روش برای اضافه کردن قابلیت شارژ بی سیم به گوشی های هوشمند شماست و دیگر نیازی نیست برای پشتیبانی دستگاه های هوشمند شما از این قابلیت، آن را با مدل های جدیدتر موجود در بازار، آن هم با پرداخت هزینه های سنگین جایگزین کنید.
  2. شارژ کردن دستگاه های هوشمند بدون نیاز به متصل کردن سیم و کابل: با استفاده از گیرنده شارژر وایرلس، دستگاه های هوشمند شما از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی خواهند کرد و شما می توانید بدون استفاده از سیم و کابل های شارژ، دستگاه های هوشمند خود را روی پدهای شارژر وایرلس قرار دهید تا شارژ شوند.
  3. شارژ و اتصال امن تر دستگاه های هوشمند: از آن جا که فرآیند شارژ بی سیم، نیازی به متصل کردن سیم و کابل شارژ ندارد، فرآیند شارژ در یک محیط امن اتفاق می افتد و همچنین ریسک برق گرفتگی و مشکلاتی از این قبیل بسیار کمتر است. بنابراین اگر از گیرنده های شارژر بی سیم باکیفیت در دستگاه های هوشمند خود استفاده کنید، فرآیند شارژ شدن به امن ترین شکل ممکن صورت می گیرد.

گیرنده های شارژر وایرلس پرفروش خبرنگاران

گیرنده شارژر بی سیم مدل WCR- l مخصوص آیفون ها

فهرست گیرنده های شارژر وایرلس پرفروش خبرنگاران را با معرفی و بررسی گیرنده شارژر بی سیم مدل WCR- l آغاز می کنیم. این گیرنده شارژر بی سیم که منحصراً برای آوردن قابلیت شارژ بی سیم به گوشی های هوشمند آیفون تولید و روانه بازار شده، حدود 10 گرم وزن دارد و با چسبیدن به قاب گوشی هوشمند شما، به هیچ عنوان وزن گوشی را سنگین نمی کند. گیرنده شارژر بی سیم مدل WCR- l گوشی هوشمند شما را قادر می سازد تا بدون کابل لایتنینگ به صورت بی سیم شارژ گردد و از قابلیت شارژ سریع بی سیم برای دستگاه هایی که شارژ بی سیم فعال ندارند، پشتیبانی می کند.

این محصول طراحی باریکی دارد که برای قابلیت حمل ونقل کاملاً بهینه شده است. برای استفاده از این گیرنده، تنها لازم است تا کابل آن را به پورت لایتنینگ گوشی هوشمند خود متصل کرده و خود گیرنده را به پنل پشتی گوشی بچسبانید. سپس گوشی هوشمند خود را روی پنل شارژ بی سیم قرار دهید تا به سادگی فرآیند شارژ بی سیم آغاز گردد. شدت جریان ورودی این محصول 1 آمپر و ولتاژ خروجی آن 5 ولت است. گیرنده شارژر بی سیم مدل WCR- l یک پنل پلاستیکی بادوام و مقاوم در برابر سایش و همچنین خاصیت ضد آب و سطح ضد لک دارد و سر کابل آن نیز در برابر ضربات و خراش ها مقاوم است.

گیرنده شارژر بی سیم روموس مدل RL02 مناسب برای آیفون های 6 پلاس و 6s پلاس

برند روموس در زمینه تولید و عرضه محصولات لوازم جانبی هوشمند بسیار خوب و درخشان ظاهر شده و توانسته نظر کاربران زیادی را در این زمینه به خود جلب کند. گیرنده شارژر بی سیم مدل RL02، نیز یکی از محصولات بسیار خوب این برند چینی است که برای اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم به گوشی های هوشمند آیفون 6 پلاس و 6s پلاس در اختیار کاربران قرار گرفته است. این محصول بسیار جمع وجور و کوچک است و ابعاد آن به 50 × 85 میلی متر می رسد. همچنین وزن بسیار سبک 10 گرمی این گیرنده موجب شده تا کاربران دغدغه ای از بابت حمل و نقل آن نداشته باشند.

این گیرنده شارژر وایرلس از یک کابل FPC انعطاف پذیر بهره می برد که دارای چگالی بالا و همچنین مقاومت بسیار خوب است. برای استفاده از آن، باید کابل این گیرنده را وارد پورت لایتنینگ گوشی هوشمند خود کنید و سپس گوشی را برای شارژ شدن روی پنل شارژر بی سیم قرار دهید. ولتاژ ورودی و خروجی در این مدل از محصولات روموس 5 ولت است و شدت جریان خروجی آن نیز 800 میلی آمپر خواهد بود. بهینه سازی های لازم در این محصول اجرا شده و شارژ ایمن را برای دستگاه های کاربران به همراه می آورد.

گیرنده شارژر بی سیم micro usb مدل Qi

گیرنده های شارژر بی سیم صرفا برای گوشی های هوشمند آیفون طراحی نشده اند و از آن ها می توان برای شارژ کردن گوشی های هوشمند اندرویدی نیز بهره برد. گیرنده شارژر بی سیم micro usb مدل Qi که از درگاه میکرو USB بهره می برد، وزن بسیار سبک 10 گرمی دارد و شما به راحتی می توانید آن را همراه با گوشی هوشمندتان حمل ونقل کنید. نحوه نصب این محصول روی گوشی هوشمند بسیار آسان بوده و شما به راحتی می توانید این گیرنده شارژ وایرلس را به گوشی هوشمند خود متصل نمایید و با قرار دادن آن روی پدهای شارژر بی سیم، از اضافه شدن این فناوری به گوشی هوشمندتان لذت ببرید.

نکته ای که در مورد این محصول باید به آن توجه کنید این است که این گیرنده برای گوشی های هوشمندی که قسمت کوچک تر درگاه USB آن ها به سمت بالا است طراحی شده و شدت جریان خروجی 1 آمپر را به کاربران ارائه می دهد. از آنجا که این محصول طراحی بسیار باریکی دارد، شما می توانید آن را درون قاب گوشی نیز قرار دهید و برای شارژ کردن، دیگری نیاز به اتصال و یا جدا کردن سیم شارژ نخواهید داشت. این محصول سرعت شارژ مناسبی دارد و دستگاه هوشمند شما را به هیچ عنوان داغ نمی کند.

گیرنده شارژر بی سیم روموس مدل RL01 مناسب برای آیفون 6 و آیفون 6s

اگر از کاربران گوشی های هوشمند قدیمی آیفون 6 و آیفون 6s هستید و دوست دارید که گوشی هوشمند شما نیز از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی کند، می توانید گیرنده شارژر بی سیم روموس مدل RL01 را به عنوان یکی از بهترین گزینه های خرید خود در نظر بگیرید. این محصول بسیار باکیفیت و پرفروش خبرنگاران ، حدود 10 گرم وزن دارد و ابعاد آن به ترتیب طول و عرض 85 و 50 میلی متر هستند. سطح این گیرنده شارژر بی سیم از پلاستیک بسیار مقاوم و ضدآب پوشانده تا کاربران دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

روموس برای این محصول خود از یک کابل لایتنیگ بسیار باکیفیت و بادوام استفاده کرده که جنس بسیار خوبی دارد و در برابر ضربات احتمالی و خراش ها از خود مقاومت نشان می دهد. اتصالات کاملاً متناسب با درگاه گوشی های آیفون بوده و بهینه سازی های لازم در این مورد اجرا شده است. برای استفاده از این محصول، کانکتور آن را به درگاه لایتنینگ گوشی هوشمندتان متصل کنید و سپس سطح صاف گیرنده را به پشت قاب گوشی بچسبانید. ولتاژ ورودی و خروجی در این مدل 5 ولت است و شدت جریان ورودی 1 آمپر را ارائه می دهد.

گیرنده شارژر بی سیم نیلکین مدل Magic Tags Type-C

برند نیلکین نیازی به معرفی ندارد و محصولات بسیار مجذوب کننده و باکیفیتی را برای انواع و اقسام گجت های هوشمند تولید می کند که این محصولات معمولا با قیمت بالایی در بازار فروخته می شوند و این موضوع در مورد گیرنده شارژر بی سیم مدل Magic Tags Type-C این شرکت نیز به درستی صدق می کند. با بهره گیری از این محصول باکیفیت شما می توانید گوشی ها و تبلت های هوشمند اندرویدی خود را به لطف کابل USB-C، به پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم مجهز کنید. این گیرنده شارژر وایرلس حدود 9 گرم وزن دارد و طراحی باریک آن برای قابلیت حمل ونقل کاملاً بهینه شده است.

مقاومت محصولات نیلکین همواره بین کاربران زبان زد است و گیرنده شارژر بی سیم مدل Magic Tags Type-C نیز از این قضیه مستثنی نیست. این محصول از یک پنل پلاستیکی بسیار مقاوم در برابر سایش و همچنین محافظت در برابر قطرات آب و لکه ها بهره می برد و کابل USB-C آن نیز از آلیاژ تصفیه شده ساخته که در برابر ضربات، مقاومت بسیار خوبی را ارائه می دهد. پایداری اتصال این محصول هنگام شارژ، بسیار بالاست و به ایمن ترین شکل ممکن قابلیت شارژ بی سیم را برای دستگاه هوشمند شما به ارمغان می آورد. ولتاژ خروجی این گیرنده شارژر بی سیم نیلکین 5 ولت است و از شدت جریان خروجی 1 آمپر نیز بهره می برد.

گیرنده شارژر بی سیم مدل Li-1802 مناسب برای آیفون ها با پورت لایتنینگ

گیرنده شارژر بی سیم مدل Li-1802 که برای اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم گوشی های آیفون روانه بازار شده، کیفیت بسیار خوبی دارد و وزن 7 گرمی آن، امکان حمل ونقل آن را بسیار آسان کرده است. این محصول با شدت جریان خروجی 0.8 آمپر به شارژ دستگاه های هوشمند شما می پردازد و از استاندارد Qi نیز پشتیبانی می کند. نحوه نصب این محصول روی گوشی هوشمند بسیار آسان بوده و شما به راحتی می توانید این گیرنده شارژ وایرلس را به گوشی هوشمند خود متصل نمایید و با قرار دادن آن روی پدهای شارژ بی سیم، پشتیبانی از این فناوری را به گوشی هوشمند خود اضافه کنید.

این محصول طراحی بسیار باریکی دارد تا به راحتی بتوان از آن درون قاب گوشی کاربران نیز استفاده کرد. درگاه لایتنینگ این محصول انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و همچنین اطراف آن را یک لایه محافظ دربر گرفته تا هیچ مسئله ای هنگام شارژ شدن، کاربران را تهدید نکند. از این گیرنده شارژر وایرلس برای اضافه کردن پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم در گوشی هایی نظیر آیفون نسل 5، 6 و 7 می توان استفاده کرد. با قرار دادن این محصول درون قاب گوشی، دیگر نیازی به خارج کردن آن برای شارژ شدن نخواهید داشت.

گیرنده شارژ بی سیم مدل WCR-A

از دیگر گیرنده های شارژر وایرلس پرفروش خبرنگاران می توان به مدل WCR-A اشاره کرد که از کابل میکرو USB بهره می برد و این امکان را به کاربران می دهد تا محصولات هوشمند قدیمی خود نظیر گوشی و یا تبلت را به پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم مجهز کنند. وزن این محصول حدود 4 گرم است و به هیچ عنوان قرارگیری آن را زیر قاب دستگاه هوشمند خود را حس نخواهید کرد. شدت جریان خروجی این محصول 1 آمپر است و بدون آسیب رساندن به دستگاه هوشمند شما، قابلیت شارژ بی سیم را برایتان به ارمغان می آورد. طریقه نصب گیرنده شارژ بی سیم مدل WCR-A روی گوشی پیچیدگی خاصی ندارد و شما به راحتی قادر خواهید بود این گیرنده وایرلس را به گوشی هوشمندتان متصل نمایید. در نهایت باید به ابعاد 70 در 46 میلی متر این محصول باکیفیت اشاره کنیم.

گیرنده شارژر بی سیم micro usb باسئوس مدل wxte-a01 Microfiber

باسئوس محصولات باکیفیت و پرامکانات بسیار زیادی دارد که گیرنده شارژر بی سیم micro usb مدل wxte-a01 Microfiber، یکی از بهترین های آن هاست. این محصول حدود 10 گرم وزن دارد و از آن می توان برای اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم به محصولات اندرویدی قدیمی استفاده کرد. ابعاد و طراحی این گیرنده شارژر بی سیم بسیار باریک است و هنگام استفاده از گوشی یا تبلت به هیچ عنوان اختلال ایجاد نمی کند. گیرنده شارژر بی سیم micro usb باسئوس پایداری و دوام را در هنگام شارژ با فناوری دقیق ارائه می دهد که منجر به انتقال پایدار و بادوام شارژ خواهد شد.

این محصول کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و همچنین یک سطح پلاستیکی با مقاومت بالاتر در برابر سایش و مقاوم در برابر قطرات آب و لکه ها آن را پوشانده است. برای استفاده از این محصول، کانکتور میکرو USB 2.0 آن را به درگاه USB گوشی هوشمندتان متصل کنید و سپس سطح صاف گیرنده را به پشت قاب گوشی بچسبانید. ولتاژ ورودی و خروجی در این مدل 5 ولت است و شدت جریان ورودی 1 آمپر را ارائه می دهد.

گیرنده شارژ بی سیم مدل WCR-i

در نهایت می پردازیم به معرفی و بررسی گیرنده شارژ بی سیم مدل WCR-i. این گیرنده شارژر بی سیم که وزن حدود 4 گرمی دارد، برای استفاده در گوشی های هوشمند آیفون طراحی شده و با اتصال آن به درگاه لایتنینگ گوشی می توانید پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم را به گوشی هوشمندتان اضافه کنید. این محصول شدت جریان خروجی 1 آمپر را به کاربران ارائه می دهد و ولتاژ ورودی و خروجی آن نیز 5 ولت است.

به لطف طراحی باریک و جمع وجور بودن ابعاد این محصول، شما می توانید آن را درون قاب گوشی نیز قرار دهید و برای شارژ کردن، دیگری نیاز به اتصال و یا جدا کردن سیم شارژ نخواهید داشت. این محصول سرعت شارژ مناسبی دارد و به طور ایمن دستگاه هوشمند شما را شارژ می کند. کابل لایتنیگ این محصول کیفیت خوبی دارد و در برابر ضربات احتمالی از خود مقاومت نشان می دهد.

سخن پایانی

گیرنده شارژر وایرلس محصولی بسیار کاربردی برای دستگاه های هوشمندی است که از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کنند. در این مقاله ابتدا به معرفی گیرنده شارژر وایرلس و نحوه کارکرد و مزایای استفاده از آن پرداختیم و سپس تعدادی از محصولات پرفروش خبرنگاران را در این زمینه به شما معرفی کردیم تا در کمترین زمان ممکن به فهرستی از بهترین ها دسترسی پیدا کنید.

آیا تا به حال از گیرنده شارژر بی سیم برای اضافه کردن فناوری شارژ بی سیم به دستگاه های خود استفاده کردید؟ به نظر شما کدام یک از این محصولات ارزش خرید بیشتری دارند؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران دیجی کال مگ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا گیرنده شارژر وایرلس به گوشی های اندرویدی نیز متصل می گردد؟

بله. کاربران این گوشی ها باید از گیرنده شارژر وایرلس مجهز به کابل USB-C یا میکرو USB استفاده کنند.

مهم ترین وظیفه گیرنده شارژر وایرلس چیست؟

مهم ترین وظیفه گیرنده شارژر وایرلس اضافه کردن قابلیت شارژ بی سیم به دستگاه های هوشمند است.

آیا گیرنده شارژر وایرلس به باتری گوشی آسیب می رساند؟

اگر از محصولات باکیفیت استفاده کنید، این گیرنده هیچ آسیبی به باتری گوشی هوشمند شما وارد نمی کند.

آیا گیرنده شارژر وایرلس هنگام شارژ کردن، گوشی را داغ می کند؟

در هنگام شارژ شدن گوشی، طبیعتاً گرمای زیادی تولید می گردد و این موضوع بسته به محصولی که از آن استفاده می کند، فرق دارد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1189

به "گیرنده شارژر وایرلس برای گوشی های هوشمند؛ بخریم یا نخریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "گیرنده شارژر وایرلس برای گوشی های هوشمند؛ بخریم یا نخریم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیرنده شارژر وایرلس برای گوشی های هوشمند؛ بخریم یا نخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید