4 ویژگی تازه توئیتر که ایلان ماسک وعده داده است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا چند هفته پیش با خرید 9.2 درصد از سهام توییتر به بزرگ ترین سهامدار این شبکه تبدیل شد. به تازگی نیز با پرداخت 44 میلیارد دلار کل سهام این شبکه اجتماعی محبوب را خریداری نموده و مالک توئیتر شده است. ماسک چند هفته پیش نکاتی را در خصوص انواع تغییراتی که می خواهد روی توئیتر ایجاد کند، ارائه نموده بود.

4 ویژگی تازه توئیتر که ایلان ماسک وعده داده است

به گزارش خبرنگاران، در این مطلب چهار ویژگی توئیتر که ممکن است در آینده به وسیله ایلان ماسک تغییر کند را آنالیز می کنیم.

1- تعدیل محتوای کمتر

کاهش تعدیل محتوا تغییراتی در نحوه تجربه کاربران از توئیتر است و به عنوان یک ویژگی تلقی نمی گردد. این تغییری است که ماسک درباره آن شرحاتی داده است. بعضی از توییت های او نشان دهنده تمایل او به کاهش سیاست های تعدیل محتوای فعلی توییتر به نفع تفسیر او از آزادی بیان است. اگر ماسک تصمیم بگیرد سیاست های تعدیل محتوای فعلی توییتر را کاهش دهد، ممکن است منجر به افزایش بیشتر محتوایی گردد که این سیاست ها در پی کاهش آن هستند، مانند آزار و اذیت، اطلاعات نادرست و آنچه توییتر از آن به عنوان رفتار نفرت آمیز یاد می نماید.

ممکن است این تغییر باعث گردد تا کاربران برای جلوگیری از مورد آزار و اذیت قرار گرفتن سایر کاربران، با این ویژگی احساس راحتی نکنند. بعلاوه داشتن سیاستی که از قوانین ایالات متحده در مورد آزادی بیان پیروی می نماید، لزوماً به این معنی نیست که توییتر مطابق با قوانین سایر کشور ها خواهد بود. توییتر یک پلت فرم شبکه اجتماعی جهانی است؛ بنابراین باید دید در کشور هایی با قوانینی که به نظر می رسد به نوعی اعتدال احتیاج دارند، نظارت کمتر محتوا چگونه کار خواهد نمود؟ این سوال که چگونه با آزار و اذیت در توییتر مقابله کنیم همواره مطرح است. توییتر حداقل سعی نموده با سیاست های تعدیل خود به این سوال پاسخ دهد. اگر ماسک اعتدال محتوا را کاهش دهد، باید به این سوال پاسخ دهد.

2- دکمه ویرایش

توئیتر از سال گذشته در حال کار بر روی دکمه ویرایش در پلتفرم خود می باشد. حتی پیش از اینکه ماسک به عنوان سهامدار این شرکت معرفی گردد. ماسک نیز به این ویژگی علاقه نشان داده و از هواداران خود در مورد این ویژگی نظرسنجی نموده است. توییتر تحت نظر ماسک ممکن است در صورت توجه به نتایج نظرسنجی، یک دکمه ویرایش نیز داشته باشد. بعلاوه ممکن است چنین دکمه ویرایشی به جای اینکه به کاربران اجازه دهد هر زمان که بخواهند توییت ها را تغییر دهند، محدودیت ها و ویژگی هایی برای حفظ متن یک توییت نیز داشته باشد.

3- دایرکت مسیج های رمز گذاری شده

ماسک می گوید: پیغام های ارسالی توییتر باید مانند سیگنال رمزگذاری های بی پایانی داشته باشند و هیچ کس نتواند پیغام های کاربران را جاسوسی یا هک کند. به گفته جین مانچون ونگ توئیتر پیش از این نیز روی چنین ویژگی ای کار نموده و نیمه کاره آن را رها نموده است. DM های رمزگذاری شده خاتمه به خاتمه، حفظ حریم خصوصی کاربران را در پی خواهد داشت. این ویژگی یک روش ارتباط امن بین کاربران توییتر را ارائه می دهد که در آن فقط فرستنده و گیرنده مورد نظر آن ها می توانند پیغام های ارسال شده را بخوانند و در شرایطی که احتیاج به اشتراک گذاری اطلاعات حساس با یک گیرنده قابل اعتماد است، لایه دیگری از امنیت را اضافه می نماید؛ بنابراین ویژگی بسیار مفیدی خواهد بود.

4- احراز هویت گسترده تر

ماسک در مورد ویژگی احراز هویت شرح چندانی ارائه ننموده است. در یک بیانیه مطبوعاتی ماسک با اعلام تصاحب توییتر، از این ویژگی به عنوان احرازهویت همه انسان ها یاد می نماید. او تمایل خود به احراز هویت انسان را در یک پست توئیتری نیز ذکر نموده است. ماسک بعلاوه تمایل دارد که ویژگی احرازهویت انسان ها را در کنار هدف دیگری که برای توییتر دارد، یعنی شکست دادن ربات های اسپم اجرایی کند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که او با استفاده از ویژگی احراز هویت به کاهش تعداد ربات های اسپم که توییتر را آزار می دهند، یاری کند.

منبع: digitaltrends

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1013

به "4 ویژگی تازه توئیتر که ایلان ماسک وعده داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ویژگی تازه توئیتر که ایلان ماسک وعده داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید