تغییرات گسترده در کشور ؛ در آستانه تحول تازه در اقتصاد هستیم ، بعضی بی قوارگی ها را از میان برمی داریم

به گزارش کیوسک خبری آشنا، وزیر اقتصاد گفت: ما در آستانه تحول نو برای اقتصاد کشور هستیم که با تغییرات گسترده همراه است.

تغییرات گسترده در کشور ؛ در آستانه تحول تازه در اقتصاد هستیم ، بعضی بی قوارگی ها را از میان برمی داریم

به گزارش خبرنگاران، احسان خاندوزی عصر دیروز در نشست با فعالان مالی و بخش خصوصی استان همدان گفت: ما در آستانه تحول تازه برای اقتصاد کشور هستیم که با تغییرات گسترده همراه است.

وی با اشاره به اینکه تحریم برای ما یک سود داشت و آن رهایی از اقتصاد نفتی بود، تاکید نمود: در اقتصاد نفتی دستگاه های دولتی توجهی به فراورینمایندگان نداشتند به عبارتی خود را بی احتیاج از صادرات و توسعه فراوریات می دیدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دولت سیزدهم سهم درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای نفتی شده است، تاکید نمود: ما در مسیر رسیدن به قله هستیم و در این مسیر احتیاجمند بعضی تغییراتیم که از جمله آن تغییر نگاه دستگاه حاکمیتی به فراوری است که باید حمایتی گردد.

دولت و بخش خصوصی همرزم در جبهه جنگ مالی هستند

وزیر اقتصاد گفت: در شرایط امروزی و شرایط مالی تحریم شده دولت و بخش خصوصی همرزم هم در جبهه جنگ مالی هستند و برای پیروزی احتیاج است با هم هماهنگ و هم مسیر شوند.

خاندوزی تاکید نمود: در توزیع امکانات در منطقه ها مختلف کشور برای توسعه مالی احتیاجمند عدالت هستیم تا بعضی بی قوارگی ها را از میان برداریم.

وی هدف اصلی سفرهای هئیت دولت به استان ها را برداشت تمرکز از مرکز عنوان نمود و گفت: برای 5سال آینده در سراسر کشور برنامه مالی هدفمندی را رقم خواهیم زد.

شناسایی 6 بانک که کمتر از 30 درصد منابع را در استان هزینه می نمایند

این مقام مالی دولت اضافه کرد: در استان همدان 6 بانک که کمتر از 30 درصد منابع را در استان هزینه می نمایند بر همین اساس برای اصلاح این رویه برای این بانک ها ضرب الاجلی سه ماهه در نظر گرفته شده است.

خاندوزی بعلاوه ادامه داد: مالیات 10 شرکت در استان همدان، در استان دیگری پرداخت شده که پرونده در استان همدان به جای مانده است که باید اصلاح گردد.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه در تضامین بیرون از محل فعالیت مالی باید همکاری لازم با فراورینمایندگان انجام گردد، عنوان نمود: این اتفاق تکلیفی بر بانک های دولتی و خصوصی است.

دنبال رقابت کالای ایرانی با رقبای خارجی هستیم

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه محصول ایرانی باید با کیفیت فراوری گردد، اعلام کرد: دنبال رقابت کالای ایرانی با رقبای خارجی هستیم.

وی اضافه کرد: شرکت ها و واحدهای فراوریی که شرایط لازم را برای فراوریات با کیفیت دارند باید حمایت شوند و هرچه این مهم به تعویق بیفتد کشور ضرر بیشتری خواهد نمود.

خاندوزی با اشاره به اینکه فناوری و ارزش پول دو مولفه رقابتی در کشورها به شمار می رود، گفت: دولت ها ارزش پول را پایین بیاورند که برای خارجی ها خرید صرفه مالی داشته باشد بعلاوه شرط برای پایدار ماندن، فناوری و کیفیت محصول است که کشورهای خارجی کالای ایرانی را انتخاب نمایند.

وی ادامه داد: قبول داریم کنترل نقدینگی و پرداخت تسهیلات هدفمند ممکن است مسائل گذرایی ایجاد کند اما در بلند مدت مفید خواهد بود، اعلام کرد: سیاست ما این است این روش کنترلی باعث خسارت فراوری نماینده نگردد

خودکفایی در گندم با واردات زیر یک میلیون تنی

وی در بخشی از سخنان خود در مورد خودکفایی گندم گفت: واردات گندم سال جاری زیر یک میلیون تن بود در حالی که سال گذشته واردات گندم به کشور 4 میلیون تن گزارش شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید به موقع اعلام گردد، تاکید نمود: حق کشاورز خرید به قیمت و به موقع محصول است.

وی بعلاوه گفت: اعتقاد ما بر این است که با واردات محصولات صنعتی و کشاورزی منابع ارزی هدر می رود بر همین اساس برطرف تعهد ارزی باید منوط به شرایط خاص بازار و محصول باشد.

خاندوزی در خاتمه گفت: ریل گذاری مالی در برنامه هفته توسعه کشور تعیین است که احتیاجمند ورود و همکاری همگانی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 10 شهریور 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1232

به "تغییرات گسترده در کشور ؛ در آستانه تحول تازه در اقتصاد هستیم ، بعضی بی قوارگی ها را از میان برمی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات گسترده در کشور ؛ در آستانه تحول تازه در اقتصاد هستیم ، بعضی بی قوارگی ها را از میان برمی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید