تور ارزان چین: 8 علت چین وچروک پوست و درمان آن

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سیگار یکی از عوامل پیدایش چین و چروک زودرس پوست است که با کاستن اکسیژن خون و تولیدرادیکال های آزاد، کلاژن سازی پوست را مختل نموده و موجب آسیب سلول های پوست می گردد. پس اگر به جوانی پوست خود علاقه مندید، بهتر است همین امروز مصرف سیگار را کنار بگذارید.

تور ارزان چین: 8 علت چین وچروک پوست و درمان آن

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

8 دلیل چین وچروک پوست و درمان آن

امروزه خیلی از خانم ها به فکر زیبایی چهره و جوان ماندن پوست صورت شان هستند و البته آمارها نشان می دهند که آقایان هم بر خلاف گذشته برای برطرف چروک های پوست صورت شان به پزشک مراجعه می نمایند.

در این جا به هشت دلیل اصلی چین و چروک های پوستی وراه های درمان آن اشنا می شوید:

1-سیگار

سیگار یکی از عوامل پیدایش چین و چروک زودرس پوست است که با کاستن اکسیژن خون و فراوریرادیکال های آزاد، کلاژن سازی پوست را مختل نموده و موجب آسیب سلول های پوست می شود. پس اگر به جوانی پوست خود علاقه مندید، بهتر است همین امروز مصرف سیگار را کنار بگذارید.

درمان: لایه برداری مکانیکی

در این روش به وسیله دستگاه میکرودرم ابریشن پودرهایی از جنس کریستال های اکسید آلومنیوم روی پوست پاشیده می شود و سپس مکش پوست انجام می شود. این خراشیده شدن سطحی پوست و فشار منفی ایجاد شده روی آن، اثرات خوبی در شادابی پوست و جوان سازی داشته و اثرات داروهای موضعی بیمار را چند برابر می نماید.

2-نژاد

بعضی ها ذاتاً پوستی مقاوم در برابر نور آفتاب و عوامل مخرب محیطی دارند و تا سنین بالا هم در برابر پیدایش چروک در صورت مقاومت می نمایند.

بسیاری از افرادی (مثل نژاد روس) از پوست های خوب و مقاومی نسبت به پیر شدن برخوردار هستند و برعکس، بعضی نژادها (مثل ترکمن ها) خیلی زود و در سنین جوانی دچار چین و چروک می شوند و از خشکی پوست صورت رنج می برند.

درمان؛ مراجعه به متخصص پوست

مصرف مرتب مرطوب نماینده ها، مراقبت از پوست در برابر آفتاب به هر روش ممکن از عوامل لازم برای جوان نگه داشتن پوست است. هم چنین مراجعه به متخصص پوست و مو هم در این زمینه مؤثر است.

3-تغذیه

نوع تغذیه در پیدایش چین و چروک صورت تأثیر دارد. کسانی که رژیم های غذایی نادرستی دارند، به طور ناگهانی دچار کاهش وزن، ریزش مو و پیدایش چین و چروک و افتادگی پوست صورت می شوند. دلیل اصلی پیر شدن سلول های پوست، فراوری رادیکال های آزاد در بدن و مصرف عوامل آنتی اکسیدان در مهار این ردیکال های آزاد و به تعویق انداختن پیری پوست مؤثر است.

درمان؛ استفاده از امواج رادیوفرکانسی

امروزه دستگاه های متنوعی جهت جوان سازی و لیفتینگ صورت با استفاده از امواج (RF) وجود دارند. باید گفت اگر این روش با حوصله ی کافی انجام شود می تواند بسیار مفید باشد. اگر فردی پس از سه بار استفاده از این روش نتیجه نگرفت، بهتر است از ادامه ی آن منصرف شده و از روش های درمانی دیگر استفاده کند.

4-هورمون ها

مسایل هورمونی بخصوص در خانم هااهمیت فراوانی دارند. خانم ها پس از یائسگی و کاهش شدید هورمون های زنانه، دچار افتادگی قابل توجه پوست صورت می شوند. عده یی جاذبه ی زمین راهم در پیدایش افتادگی های صورت در سن بالا دخیل می دانند. در آقایان هم گاه مصرف هورمون های آنابولیزان (جهت دوپینگ) موجب پیدایش چین و چروک عمیق در صورت می شود.

درمان؛ تزریق فیلر

بعضی چین ها مانند چین های عمیق اخم یا پیشانی یا دور چشم و بخصوص خط خنده احتیاج به پر شدن وسط یک ماده ی خارجی دارد. این ماده می تواند چربی خود فرد (تزریق چربی) یا یک ژل استاندارد باشد.

5-استرس

عامل مضر دیگر برای جوانی و سلامت پوست، استرس های روحی و بی خوابی است. استرس های روحی موجب پیدایش تغییرات هورمونی در بدن شده که نتیجه اش، پیدایش بیماری های قلبی عروقی و چروک خوردن زودرس پوست است.

درمان؛ استفاده از لیزر

امروزه لیزرهای متنوعی در خدمت جوان سازی صورت هستند که دو نوع مهم آن ها لیزرهای زخم نماینده و لیزرهای بدون ایجاد زخم است. دستگاه های دیگری به نام (LPL) هم وجود دارند که اگرچه لیزر نیستند ولی کارایی آنهاکاملاً قابل مقایسه با لیزرهاست. اگر در انتخاب نوع لیزر از پارامترهای مناسب استفاده شود، نتایج درمانی بسیار خوبی به همراه خواهند داشت.

6-اشعه فرابنفش

یکی از مهم ترین عوامل پیدایش چین و چروک صورت، اشعه ی فرابنفش است؛ چه منشأ آن نور خورشید باشد و چه لامپ های کابین های سولاریوم. همه ی افراد باید بدانند که هیچ عاملی برای پوست انسان مخرب تر از اشعه های فرابنفش A و B نیست که موجب آفتاب سوختگی، پیدایش سرطان های پوست و چین و چروک پوست می شود.

درمان؛ لایه برداری شیمیایی

در این روش به وسیله اسیدهای میوه، پنجاه تا هفتاد درصد لایه برداری به وسیله متخصص پوست و مو انجام می شود. اگر همه چیز به خوبی انجام شود پوست شما شاداب تر، جوش های زیر پوستی کمتر و چروک های ظریف به تدریج محو خواهد شد. لایه برداری در بهبود لک های صورت شامل ماسک بارداری یا کک و مک هم مؤثر است ولی روی خال ها اثری ندارد.

7-حالات چهره

یکی دیگر از عوامل مهم پیدایش چین و چروک صورت حالات احساسی چهره است. گاهی افراد برای خندیدن به طور ناخودآگاه از عضلات دور چشم خود بیش از مقدار استفاده نموده و اصطلاحاً با چشم می خندند. این امر موجب می شود که خطوطی به نام خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم ها ایجاد شوند یا نوع فک بعضی افراد به گونه یی است که خندیدن زیاد در این افراد به عمیق تر شدن این چین ها یاری می نماید.

درمان؛ تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یا دیسپورت موجب فلج شدن عضلانی و بهبود چین های دینامیک برای مدت چهار تا شش ماه می شوند. تزریق بوتاکس باید حتماً به وسیله متخصص پوست و مو و یا جراح پلاستیک انجام شود. بعضی چین ها را نمی توان فقط با بوتاکس از بین برد. به عبارتی برای بعضی چین های عمیق، تزریق بوتاکس لازم، اما کافی نیست. در این موارد می توان از لیزر درمانی یاری گرفت.

8-نوع پوست

نوع پوست افراد که اغلب ریشه ی ژنتیکی دارد، از عوامل بسیار مؤثر در سرعت پیری پوست است. پوست های خشک اغلب شنماینده تر از پوست های چرب بوده و زودتر دچار چین و چروک می شوند. افرادی که زمینه ی آلرژی پوست یا درماتیک آتوپیک دارند اغلب دچار خشکی پوست بوده و باید مراقب پیدایش چین و چروک های زودرس باشند.

درمان؛ استفاده از ضد آفتاب مناسب

کرم های مختلفی به وسیله پزشکان قابل تجویز است؛ مثل کرم های حاوی اسیدهای میوه یا آلفاهیدروکسی که تا غلظت پانزده درصد به وسیله خود فرد در منزل قابل استفاده است. همه این کرم های لایه برداربه شرطی مفید خواهند بود که بیمار روزانه و به طور مفید از کرم های ضد آفتاب هم استفاده کند، زیرا لایه برداری شب هنگام پوست را در برابر نور آفتاب حساس و آسیب پذیر خواهد نمود. گاهی پوست های چرب هم به دلیل مصرف بعضی داروهای لایه بردار یا الکلی برای درمان آکنه یا جوش صورت یا به دلیل شستشوی مکرر با آب و صابون دچار خشکی می شوند که در این افراد مصرف کرم های مرطوب نماینده ی فاقد چربی توصیه می شود.

منبع: 7 روز زندگی، شماره 106.

منبع: راسخون
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 763

به "تور ارزان چین: 8 علت چین وچروک پوست و درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: 8 علت چین وچروک پوست و درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید